Beantwoorden
sd001
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Wireless modem 3.0: 1 van 4 LAN poorten 100Mbps

Dag,

Ik heb een Wireless modem 3.0 (EURODOCSIS 3.0) met daarop 4 LAN poorten. Tot nog toe gebruikte ik enkel de bovenste 2 LAN poorten. Ik heb nu ook de onderste 2 LAN poorten in gebruik genomen en merkte een probleem met LAN poort 3, meerbepaald:

Enkel mijn digicorder beneden werkt met deze LAN poort 3, andere toestellen niet (ook mijn digicorder boven niet). Ik heb mijn modem ook volledig herstart. Nog ter info: er zitten ook geen switchen, routers of zo tussen, dus rechtstreekse kabels van de telenet modem naar de toestellen.

 Wat heb ik nu gemerkt na enkele testen:

A. Alle  toestellen werken wel met LAN poorten 1,2 en 4 maar NIET met poort 3.

B.LAN poorten 1,2 en 4 zijn 1Gbps en enkel LAN poort 3 is 100Mbps (heb dit ook getest met een kort kabeltje van modem rechtstreeks in PC).

Is het normaal dat enkel poort 3 een 100Mbps poort is, of is er iets mis met mijn modem?

alvast bedankt.

0 Likes
1 reactie
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Wireless modem 3.0: 1 van 4 LAN poorten 100Mbps

Hoi,

Best even de modem gaan omwisselen in een Telenet center. Dit klinkt als een hardware probleem.

Wat je wel nog kan proberen voor je dat doet, is je modem op Mijn Telenet resetten naar de fabrieksinstellingen.

Mijn Internet -> Draadloze Instellingen > Instellingen
Klik daar op: "Terug naar standaardinstellingen"
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes