Beantwoorden
Hertoghs
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Netjes! En we zijn vertrokken! Hi there!

Zeer hoge latency

Sinds een week geleden heb ik gemerkt dat mijn latency veel hoger is overdag dan normaal.

Normaal heb ik rond de 23 ms, nu zit ik meestal rond de 60 - 80 ms met zeer veel jitter (+- 10ms).

Dit maakt het gamen nogal zeer lastig, ik heb ondertussen al twee keer gebeld met telenet en er is al een technieker langsgekomen die de modem heeft vervangen. Niks heeft geholpen.

 

Ik heb een aantal traceroutes gedaan richting een gameserver die in Amsterdam ligt (Riot EUW) en ik kan zien dat de latency vooral ligt in de access servers van telenet zelf (Als ik onderstaande info juist begrijp):

Hertoghs_0-1643280184955.png

 

Hertoghs_1-1643280218746.png

 

Hertoghs_2-1643280279148.png

 

Ik heb hier een aantal vragen bij:

- kan ik hier thuis iets kan doen? Zo niet, weet Telenet hiervan en gaat hier iets gedaan aan worden?

- Is er een manier om andere access servers te gebruiken die misschien minder latency introduceren?

 

Nog wat extra context:

- Ik zit met kabel verbonden op een router, deze router is rechtstreeks verbonden op de modem.

- Ik woon in een appartement, maar een test met alleen mijn verbinding actief heeft geen verschil gemaakt.

- Een directe connectie tussen mijn pc en de modem heeft geen verschil gemaakt.

- De bovenstaande traceroutes zijn gedaan toen er niemand anders het internet aan het gebruiken was.

- Mijn internetsnelheden zijn zeer goed, deze lijken niet aangetast te zijn.

 

Alvast bedankt voor de hulp.

Tags (3)
0 Likes
2 reacties
Lieselot91
Ex-Moderator
Berichten: 196
De race is begonnen! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Even demarreren...

Zeer hoge latency

Wie kan @Hertoghs helpen met zijn/haar probleem?


Lieselot | Ex-Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
throwaway
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Zeer hoge latency

Telenet infrastructuur die het niet aankan. Heb het zelfde probleem, je kan er niets aan doen en zij zullen er ook niets aan doen. Telenet bekijkt enkel up en downspeed, indien dit in het marge past bieden ze zogezegd kwaliteit aan. Telenet heeft zelf geen standaard tests om jittter te meten (laat staan dat ze weten wat het is).

0 Likes