Beantwoorden
Nijs_Jonas
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
YEAH! CAPSLOCK DAY! Netjes! It's your third party! It's your second party!

Zelf internet instelleren

Beste,

wij hebben een appartement gekocht waar voorheen een belgacom aansluiting was.

Graag zouden wij hier zelf via een Self start box alles installeren.

In het appartement is een oude 6-polige telefoon stekker (foto 1) geinstalleerd en 2 tv/fm aansluit punten (foto 2 & 3).

Als je de online self start gids leest hebben ze het altijd over 1 aansluiting die binnenkomt.

Als ik het goed begrijp moet ik dus de Modem op de fm aansluiting die wij hebben steken, en de tv / digicorder op de tv aansluiting, en dan mag ik de telefoon stekker negeren mits wij geen vaste telefonie hebben ?

 

Klopt deze redenering of heb ik ergens over gezien ?

 

 

(foto 1)

IMG_20181011_195525.jpg

(foto 2)
IMG_20181011_195537.jpg

(foto 3)
IMG_20181016_184005.jpg

0 Likes
6 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Zelf internet instelleren

In een appartement en nog geen modem aanwezig. Ik denk dat het toch beter is dat je advies vraagt aan een Telenet technieker.

Miserie kan uw deel zijn als je dat op eigen houtje doet, als het al mag.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Petervdq
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
π-DAY! Alles op zijn plek! YEAH! CAPSLOCK DAY! Hoort wie klopt daar?

Zelf internet instelleren

@Nijs_Jonas Bekijk de volgende link maar eens

https://www2.telenet.be/content/dam/www-telenet-be/klantenservice/downloads/Kabelbrochure.pdf

,een digicorder in zelfstart is geen probleem,maar wanneer je nog niets hebt hangen van Telenet kan je best iemand laten komen hoor.

mvg

0 Likes
Nijs_Jonas
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
YEAH! CAPSLOCK DAY! Netjes! It's your third party! It's your second party!

Zelf internet instelleren

@Petervdq bedankt voor je reactie,

die link had ik ook al gevonden, maar als ik de stappen op pagina 3 volg, kom ik uit op stap 4 (pagina 14) waar ze zeggen dat je alles zelf kan doen.

€70 betalen voor een technicus die de kabel in de aansluiting komt steken vind ik een beetje veel.

0 Likes
Petervdq
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
π-DAY! Alles op zijn plek! YEAH! CAPSLOCK DAY! Hoort wie klopt daar?

Zelf internet instelleren

@Nijs_Jonas Ja je kan het wel proberen natuurlijk maar de coax word volgens mijn met zo een speciale tang gedaan als je die hebt langer wel lukken lvg

Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Zelf internet instelleren

@Nijs_Jonas dit kan je onmogelijk zelf, lees : onmogelijk

 

1. Als je alles toch zelf zou kunnen, waar haal je dan je signaal van ? Jij mag en kan niet aan de tap werken.

 

2. Je hebt niet het juiste materiaal , prestang kan je nergens huren, tang voor hoekconnectors : brol en mag niet meer gebruikt worden 

 

3. UTP rj45 rj11 fiches zetten zonder ervaring is geen lachertje , 2 van de 8 aders fout : geen internet

 

Mijn advies: laat een pre install inboeken : gratis installatie, mss nog 50 euro activatie hangt af van jou situatie , technieker sluit alles aan hun hangt enkel nog de modem op maar je hebt wel je aansluiting, versterker en modem .

 

In sommige gevallen kan je bij een comfort installatie gratis activering en installatie krijgen twv 135 euro

 

Hopelijk ben je hier iets mee, als er een electricien voorbereiding heeft gedaan bvb connectors geplaatst op coax knip ik ze direct af en zet ze opnieuw (is nooit goed gedaan, dit is dan van iemand met ervaring )

0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Zelf internet instelleren

Mag extra info:

 

Foto 1: Proximus aansluiting 

 

Foto 2: coax en UTP wcd

 

Foto 3 : oude catv doos 

 

Kan zijn dat foto 3 de oude aansluiting is , op foto 2 moet de UTP en coax van ergens anders in het appartement komen (bij toevoer) 

 

 

0 Likes