Beantwoorden
Pief
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

files delen via usb poort op router met android

Hoi, 

ik heb me volgende router gekocht GL-MT300N (https://www.gl-inet.com/mt300n/op deze router draait openwrt.

Op de router zit een usb poort. nu zou ik graag een usb stick met films en mp3's daarin steken en deze inhoud op mijn android telefoon/tablet kunnen afspelen.

op mijn windows 10 pc kan ik deze folder zien (door ipadres van router op te geven in explorer), op android lukt het me niet...

wat doe ik verkeerd of waarop moet ik letten ?

 

ik ben geen linux gebruiker, dus graag simpele uitleg 🙂

 

alsvast merci voor het mee denken,

 

Pief

 

0 Likes
3 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

files delen via usb poort op router met android

Ik heb zo het vermoeden dat het bestandsformaat of eigenlijk de manier om bestanden op te slaan enkel aangepast is voor Windows (Fat 32 of NTFS) ook Apple (mac) heeft het daar moeilijk mee maar dat kan aangepast worden dacht ik. Wat android betreft weet ik het eigenlijk niet.

Ik heb wel dit gevonden: http://techpp.com/2015/06/25/how-to-enable-ntfs-support-on-android-with-without-root/

Hopelijk kan je daar mee aan de slag.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5228
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

files delen via usb poort op router met android

Het is wel geen smartphone (of tablet), maar mijn Philips smart tv draait onder Android (5.x dacht ik) en die herkent zonder problemen FAT32 en NTFS.

 

Maar zoals ik al zei: niet hetzelfde als smartphone of tablet...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Pief
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

files delen via usb poort op router met android

heb het ondertussen gevonden... met es file explorer kan ik de share zien op mijn android. Moest gewoon phone en router eens herstarten ..