Beantwoorden
Ex-Netweter

geen internet via access point

access pont WNDR4300-TN via ethernetkabel aan de modem gekoppeld, kan accesspoint selecteren, maar krijg geen internetverbinding, melding 'wireless netwerk connection 2 does not have a valid IP configuration .... iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen ??

bijkomende informatie, ook als ik een ethernetkabel verbindt met de laptop krijg ik geen internetconnectie ...

0 Likes
3 reacties
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

@Ex-Netweter schreef:

access pont WNDR4300-TN via ethernetkabel aan de modem gekoppeld, kan accesspoint selecteren, maar krijg geen internetverbinding, melding 'wireless netwerk connection 2 does not have a valid IP configuration .... iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen ??

bijkomende informatie, ook als ik een ethernetkabel verbindt met de laptop krijg ik geen internetconnectie ...

Je moet in elk geval er voor zorgen dat je een Home gateway van Telenet hebt (Modem/router). Het is dat toestel dat de IP adressen uit deelt. Niet de Accespoint. Op een gewone modem kan je dit niet aansluiten zoals het hoort.

Ik weet niet wie je dit verkocht heeft maar die zou in elk geval moeten nagezien hebben of gevraagd hebben of je al een router hebt.

Met een Home Gateway (die vierkante zwarte of witte van ongeveer 20 x20 x 3 cm) zou je in elk geval die melding niet krijgen.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter

wij hebben volgende modem : 

WIRELESS MODEM 3.0 (DOCSIS)

zou het met deze modem dan moeten lukken ?

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Ja daar moet het mee lukken.

Trek de stekker van de modem en de access point eens uit voor ca 10 seconden en probeer dan opnieuw.

Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes