24750
netweters
|
152322
antwoorden
|
20691
vragen
|
Hey, ik zie dat er 17 verbonden gebruikers/toestellen op mijn netwerk zitten. De meeste kan ik achterhalen, maar er zijn er ook een hoop die gewoon met een * worden aangegeven. De naam van het toestel is dus telkens gewoon *. Kan niet zien wat het is, wat ze daar doen... Wil ze eigenlijk verwijderen of de toegang ontzeggen. Wie weet raad?
Ik neem aan dat je die gebruikers ziet in taakbeheer-->gebruikers.
De gekozen gebruiker aanduiden en rechts onder klikken op 'verbinding verbreken'.
Ik neem toch aan dat je netwerk met een paswoord is beveiligd, indien niet dadelijk werk van maken!
@Ex-Netweter schreef:Hey, ik zie dat er 17 verbonden gebruikers/toestellen op mijn netwerk zitten. De meeste kan ik achterhalen, maar er zijn er ook een hoop die gewoon met een * worden aangegeven. De naam van het toestel is dus telkens gewoon *. Kan niet zien wat het is, wat ze daar doen... Wil ze eigenlijk verwijderen of de toegang ontzeggen. Wie weet raad?
Er van uitgaande dat je dit ziet op mijn.telenet.be veronderstel ik dat je het mac adres en het IP van het toestel ziet en als het bedraad of draadloos aangesloten is.
Het kunnen bvb Accespoints zijn, powerlan met wifi. Uw TV's enz. Bovendien verdwijnen ze niet altijd direct uit het lijstje als je ze afkoppelt.
Dingen die met een vast IP zijn aangesloten zie je zeker niet in je lijst.
Indien je kiest voor 'modem herstarten' , reset dat dan ook niet de 'verbonden gebruikers'?