Beantwoorden
pozor
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

hulp installeren ip camera

Hallo , ik zoek effectieve hulp bij installeren van dahua IP camera ( Limburg )

Omdat ik geen enkele technische achtergrond heb van IT.

Ik heb het zover gekregen dat ik beeld heb via WIFI thuis , maar op afstand ( buitenshuis ) geen connectie via bestaande app of IP.

Via alle forums lees ik van openstelling poorten en forwarding , maar wil niet dat mijn heel netwerk een open bibliotheek word.

wil via deze weg op zoek en wens de gepaste vergoeding te geven

Tags (2)
0 Likes
7 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5234
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

hulp installeren ip camera

Dahua, zeg je, weet je toevallig ook welk type, modelnummer?

 

Als je een app hebt en het werkt zoals D-Link, dan moet je in principe niet beginnen met portforwarding en zo. Je zou dan je cams moeten kunnen raadplegen via de app en waarschijnlijk ook via de website van Dahua (bij D-Link is dat bijvoorbeeld mydlink.com).

 

Weet je toevallig wat de (Telenet) opstelling bij jou is? Heb je een zgn. HGW (Home Gateway; een modem en router in één) of werk je met een modem-only en eventueel een eigen router?

 

Waar (ongeveer) in Limburg bevind je je?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
pozor
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

hulp installeren ip camera

Hallo Bjorn,

 

ik ben momenteel op vakantie ,maar heb de gegevens van mijn modem opgezocht en dit is : Wireless modem 3.0 (DOCSIS)

ik heb daarachter een Poe switch waar de camera insteekt

als ik de camera terugvind ( ip adres) , kun je alleen de beelden bekijken zolang je in de omgeving bent van het thuis WIFI netwerk

ga je daarbuiten is het gedaan......ook met rechtstreeks het IP ADRES IN TE GEVEN....lukt niet

sorry dat ik geen deskundige uitleg kan geven....wegens niet IT deskundig

ik ben van omgeving Hasselt

Sinds ik vertrokken ben op vakantie eind vorige week.....heb ik de camera uitgeleent aan iemand.......die ook een poging ging doen

grt

 

0 Likes
pozor
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

hulp installeren ip camera

Hallo Bjorn ,

 

Ik heb deze DAHUA ondertussen van de hand gedaan en me 2 AXIS ( binnen )camera's aangeschaft.

Dit installeert zich zelf en blijkbaar heeft het te maken met de WAN configuratie( dat het niet lukte met de dahua )De APP van AXIS werkte ook niet ( in het begin )op de iphone .

Heb nadien de APP  OWLR Axis geïnstalleerd en dit ging allemaal vanzelf en dan kun je ook terug kijken in deze configuratie.....en het heeft met de uitgebreide instellingen van uw IP te maken ....WAN IP.

Dit is natuurlijk een uitleg van een leek , maar ik zie wel dat het daar om draait.

OWLR...doet deze instellingen vanzelf

Dit ter inlichting

 

Grt  Ivo

Tags (1)
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5234
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

hulp installeren ip camera

@pozor- Bedankt om dit nog even te melden! Misschien heeft iemand anders er ook iets aan.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
MrKoenie
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
YEAH! CAPSLOCK DAY! Jij bent af! Netjes! It's your fourth party!

hulp installeren ip camera

Hoi, ik heb een gelijkaardig probleem met 2 IP camera's die ik niet kan vinden op het netwerk.

Graag ook hulp om de beelden te bewaren op mijn NAS.

Kan iemand met netwerkkennis me ter plekke hiermee helpen, ik woon te Bredene. Bedankt !

Tags (4)
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

hulp installeren ip camera


@MrKoenie@  schreef:

Hoi, ik heb een gelijkaardig probleem met 2 IP camera's die ik niet kan vinden op het netwerk.

Graag ook hulp om de beelden te bewaren op mijn NAS.

Kan iemand met netwerkkennis me ter plekke hiermee helpen, ik woon te Bredene. Bedankt !


Welke camera's gebruik je? Draadloos?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
MrKoenie
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
YEAH! CAPSLOCK DAY! Jij bent af! Netjes! It's your fourth party!

hulp installeren ip camera

Ik zit met een (ingewikkelde?) opstelling met nieuwste witte telenet Home GateWaymodem, met daarachter een POI switch met 2 POI camera's (D-Link 8-Poorts Gigabit PoE Unmanaged Desktop Switch+, met camera1 Y-Cam HD 1080 2nd G, en camera2 4k hikvision ds-2cd2085fwd-i) en van daar uit een misschien overbodig router (Linksys EA6900 AC1900, als WIFI accespoint en NAS en  om de camerabeelden op te slaan naar USB-stick)

 
het werkte ooit, maar nu lukt het niet meer en ik geraak er niet meer aan uit.
Hopelijk binnenkort een expert in huis ! Smiley Vrolijk
 
0 Likes