Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

installatie Win 11 lukt niet "Bitlocker actief"

Ik moet voor iemand een dell latitude 5820 voorzien van win11. Na veel zoeken in de Bios instellingen omdat ik geen schijf kreeg om te installeren ben ik al zover geraakt maar nu krijg ik de melding "Kan niet installeren op deze partitie, Bitlocker actief". Ik heb nu al geproberd om TPM in de Bios uit te zetten, aan te zetten enz. maar ik krijg steeds dezelfde melding. Hoe kan ik de Bitlocker uitzetten op die schijf (is een M2 SSD trouwens).

Slimme mensen in de zaal?

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: installatie win 11



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
4 reacties
Ex-Netweter
 

installatie Win 11 lukt niet "Bitlocker actief"

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

installatie Win 11 lukt niet "Bitlocker actief"

@Ex-Netweter  Dit had ik al gezien. Maar na wat verder zoeken en het ingebouwde diagnose programma te laten draaien blijkt het de m2 SSD te zijn die niet naar behoren werkt. De bios vond zelfs geen SSD meer. Dus een iets grotere kost maar al met al valt het mee. Een nieuwe laptop met core i5 en 8 GB Ram en 1 TB SSD zal rap een 600€ of meer kosten. En nu zal hij ervanaf zijn met 200€ inclusief win11 pro en office student.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

installatie Win 11 lukt niet "Bitlocker actief"

@igvfer 

Kun je de persoonlijke info van fotos/muziek/documenten enz.. retrieven als je de hdd aansluit met usb kabel op pc, en dan de schijf format c doen, en gewoon nieuwe windows erop, en achteraf de persoonlijke bestanden kopiëren en terugzetten?

Bij win 11 kijkt ie inderdaad naar tpm, maar kijkt ie nu ook of processor compatibel is. Tpm omzeilen als je niet hebt is trukje voor (dat ik eens zag) maar als processor er niet instaat als compatibel heeft geen zin dan

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

installatie Win 11 lukt niet "Bitlocker actief"

@DeLLiAnO  Ik heb nu direct een usb kabeltje of omzetter bij de hand om een m2 SSD aan te sluiten. Dat is geen standaard HDD of SSD aansluiting. Maar eigenlijk is die data niet belangrijk. Ik vermoed dat deze laptop een afdankertje is van zijn bedrijf. Die kopen om de paar jaar de nieuwste Dell versies. Heb er al oudere gehad om te installeren en nog perfect bruikbaar. Ik denk dat dit laptopke maar een paar jaar oud is. Maar toen de top. Er worden nu nog veel laptops verkocht met die specs. Nu is dat middenklasse, toen was dat topklasse. Maar de oorzaak lag dus ergens anders zoals ik hierboven al gemeld heb.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes