Beantwoorden
TomVdV
Freshman Weetjesweter
Berichten: 22
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

ipcam bereiken

ik heb een ipcam van hikvision.

Via SADP kan ik hem zien.

Het rare is de voorlaatste positie in zijn ipadres een 0 is, terwijl de voorlaatste positie van de gateway een 1 is? Waardoor hij via de browser niet bereikbaar is?

Tags (1)
0 Likes
4 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

ipcam bereiken

Heb je de modem router van Telenet?  Dan moet je via de SAPD software: Enable DHCP uitgevinkt laten. Een IPadres invullen 192.168.0.30 (kan alles zijn tussen 192.168.0.10 en 99) en als Gateway 192.168.0.1 en best ook de HTTP poort veranderen  naar bijvoorbeeld 9190. Je admin paswoord invullen dat je gemaakt hebt bij activatie van de camera en dan op Modify klikken.

Controleer eerst welk IP adres je PC heeft. Is dit bijvoorbeeld 192.168.1.x dan moet je het bovenstaande doen met een 1 in plaats van 0. Gateway en IP adres moeten in dezelfde range zitten.

Nogmaals ik ga er van uit dat je de HGW van Telenet hebt die standaard het netwerk 192.168.0.0 gebruikt.

Je camera zal je dan kunnen bereiken via uw browser met het volgend adres http://192.168.0.30:9190

Heb je een 2 camera. Zelfde procedure maar met een ander IP adres en dezelfde gateway. En HTTP poort bvb op 9290.

Eenmaal ingelogd kan je uw netwerkpoorten instellen zoals in het voorbeeld hier:Hik01.PNG

Om van op afstand je camera te bekijken moet je de range 9190 - 9199 forwarden naat het IP adres van uw camera.

Op sommige apps op een tablet of smartphone moet je wel gebruik maken van RTSP poort of de serverpoort in plaats van de HTTP poort.

Via een browser ga je normaal gezien geen beeld hebben. daarvoor gebruik je best iVMS-4200 client te downloaden via Hikvision.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
TomVdV
Freshman Weetjesweter
Berichten: 22
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

ipcam bereiken

Bedankt! Ga ik deze avond testen!

0 Likes
TomVdV
Freshman Weetjesweter
Berichten: 22
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

ipcam bereiken

hoe kan ik mijn paswoord instellen?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

ipcam bereiken

Normaal gezien bij de recente versies moet je een eerste keer een paswoord instellen om je IPcam te activeren via de SAPD software. Dit paswoord kan je dan later nog veranderen.bij configuratie - Gebruikersbeheer. Gebruiker selecteren en op wijzigen klikken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes