24757
netweters
|
152436
antwoorden
|
20704
vragen
|
over wat spreken we zodat je deze handeling wilt bereiken, wat meer info zou ons meer kunnen helpen 😉
gaat dit over een programma op pc die connectie maakt met je intern netwerk of iets anders???
met de info die we nu krijgen kunnen we niet zo heel veel helpen hiermee.
Ik wil een HDD op de wireless modem aansluiten en de modem gebruiken als file of FTP server en deze delen via het lokale netwerk. Volgens de fabrikant moet het via de webbrowser (enkel bekabeld) en dan zou je aan de instellingen ervan moeten geraken. Niet dus?
Vroeger op de zwarte Docsis 3.0 modem met de gele poortjes lukte dit. Op de huidige witte niet meer. Via windows 7 zag je dan vroeger de schijf verschijnen, in Verkenner, onder een schijfletter en met een rare naam. Met de huidige windows is dit niet zo evident meer, blijkt het. Ik kan het nu niet meer testen. Geen zwarte modem meer, geen win7 meer. In elk geval geen FTP server, wel doodgewoon aanspreekbaar net zoals andere harde schijven in uw computer.
Ik raad aan om iets langer te sparen en te investeren in een NAS.
Terloops. De modem/routers van Telenet zijn maar beperkt instelbaar via "Mijn telenet" want ze zijn aangepast naar Telenet gebruik en daar gelden de handleidingen van de fabrikant niet
Ok, dat is een duidelijk antwoord. Ik heb al enige tijd geleden een FILEGEAR besteld en ben in blijde afwachting ervan! Hopelijk heb ik daar meer geluk mee om mijn doel te doen slagen.