Beantwoorden
Padalby
Professional Meerweter
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Laat de zon in je hart!

ipv6 bij telenet

heb wel een docsis 3 modem, weliswaar geen wireless,

eigen config gebeurt met switch/routers,

ben eens naar info over ipv6 aan het kijken : blijkbaar vermeldt telenet alleen wireless docsys modem voor config,

voor dat ik naar klantendienst bel : kan dit inderdaad maar met 1 type modem ?

zie trouwens op docsys 2 modem, aangesloten op Linksys wrt610 router, ook ipv 6 adressen staan,

laptop zegt ook internet te hebben op ipv6, laat voorlopig alles staan, moet trouwens NAT afzetten voor ipv6, dan werkt ipv4 toch niet meer?????

graag jullie ervaringen/reacties

0 Likes
3 reacties
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

ipv6 bij telenet

Afhankelijk van je eigen router worden er door jou router, afhankelijk van de instellingen, via DHCP IP adressen toegekend of manueel. In elk geval de eerste 64 bits zijn van Telenet de rest bepaal je zelf.

Ik ben bezig met een zo goed mogelijke handleiding daarvoor te maken maar die is nog niet direct klaar.

Waarschijnlijk zal je in jou router moeten IPv4 afzetten maar je zal toch ergens portforwarding moeten doen op een of andere manier vermoedelijk via de firewallinstellingen.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Padalby
Professional Meerweter

ipv6 bij telenet

Bedankt voor info,

probleemstelling blijft echter : ALLEEN docsys3 wireless, zoals telenet opgeeft, of toch mogelijk bij andere modem? ik zou denken van wel, vermits ik ipv6 adressen zie verschijnen in instellingen van router(s)

0 Likes
Padalby
Professional Meerweter

ipv6 bij telenet

Ondertussen vastgesteld dat op 2 abonnementen ipv6 geactiveerd is, een linksys wrt610, ander met ea4500.

Beide met DHCP enabled, IPV6 op automatisch, lijkt te werken

bij test vindt ipv6 verbinding, ik heb geen enkel idee hoe ipv6 verder in stellen

Moet dit wel gebeuren ?

0 Likes