Beantwoorden
jelleke
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
It's your eighth party! Netjes! It's your fifth party! Pionier

mijn tp-linkac 1750 router krijg ik niet ingesteld

ik ben een leek op gebied van netwerken, en heb na een snelheidstest waarbij mijn iphone 6 met ac ondersteuning maar 30 kb/sec haalde mijn tp-link ac1750 router gereset,

 

Daarna is de miserie pas echt begonnen, met storingen op mijn gehele bedraadde netwerk.

 

Na hulp van een vriend die het dtcp of zoiets van de modem( die dus als accespiont ingesteld stond)

afgezet heeft.

Ik dacht dat daarmee de problemen opgelost waren.... niet dus.

 

HELP

 

Tags (1)
0 Likes
2 reacties
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

mijn tp-linkac 1750 router krijg ik niet ingesteld

Weet je hoe je in het instellingen scherm van de router moet geraken?
(je kan dit terugvinden in de handleiding)
Staat de TP-Link naast de Telenet modem of ergens anders?
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7785
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

mijn tp-linkac 1750 router krijg ik niet ingesteld

Graag wat meer info. Heb je een gewone modem van Telenet of een Home gateway( = modem router met wifi). In elke geval ben je het best om je router te resetten naar fabrieksinstellingen. Vervolgens sluit je een PC aan met een utp kabel op een LAN poort. Internetverbinding moet je nog niet aansluiten.

Vervolgens ga je links onderaan op je pC naar Start of dat bolleke, klik daarop en neem dan uitvoeren. Tik op dat lijntje cmd ( van command) en enter. Je zal op een zwart scherm komen. Daar tik je in ipconfig en enter je.

Je zal een lijste krijgen met je LAN en/of draadloze verbindingen. Kijk bij LAN en daar zie je uw IP adres en daaronder subnet en daaronder default gateway. Dat is het IP adres van je router.

 

Vervolgens open je uw webbrowser en tik je in: het ip adres van je router. Nu zou je een Pop-up moeten krijgen waar je login en paswoord kan invullen. Meestal is dit admin en admin of admin en 12345. Proberen maar. En dan kan je de instellingen van je router aanpassen..

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes