Beantwoorden
niels_s
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Leesclubje starten? Pageturner! It's your third party! It's your second party!

onmogelijk om poort forwarding in te stellen

Hoi,

 

ik heb een aantal poorten proberen te forwarden (8105, 8101 en 8077), in eerste instantie werkte alleen poort 8105. De andere poorten hebben nooit gewerkt. In een poging om alles toch te laten werken heb ik ip address van poort 8105 aangepast met als gevolg dat geen enkele poort meer werkt momenteel.

 

Ik heb de volgende acties zelf al ondernomen:

 

- port scan van buiten netwerk geeft aan dat 8105 niet open staat

- lokaal naar intern_ip:8105 surfen werkt wel

- harde reset van modem en ip forwarding opnieuw aangezet

- support van telenet gebeld om te vragen voor firmware upgrade maar die is niet beschikbaar

- ik heb geen extra router achter de telenet modem/router hangen dus daar is geen extra configuratie voor nodig

- 3 keer achter af gezien geld weggegooid door te bellen naar telenet support, want ze geven geen `support op port forwarding`

- port range uitgebreid voor 8105 naar (8104-8106)

- geswitched tussen protocol van tcp naar beide  (maar dat staat goed op tcp)

 

Daarnaast heb ik in forum al meerdere berichten over  hetzelfde probleem gelezen.

Hopelijk heeft iemand nog een andere tip wat ik kan proberen want het is enorm frustrerend op de manier hoe telenet (support) hier mee omgaat aangezien het duidelijk iets te maken heeft met hun modem/router of Mijn Telenet. 

 

ps: heeft er iemand ervaring om modem/router te laten vervangen naar alleen een modem of router funtionaliteit helemaal uit te zetten? Vroeger is het mij wel gelukt om mij te laten vervangen maar Telenet Support kon hier weinig zinnigs over kwijt.

 

Alvast bedankt,

 

Niels

 

0 Likes
6 reacties
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

onmogelijk om poort forwarding in te stellen

Je kan proberen om je HGW (modem/router) te laten omruilen in een Telenet center.

 

Maar als je echt een modem-only wil, dat kan ook. Ga gewoon met je HGW naar een Telenet center en vraag om hem om te wisselen voor een modem-only (dit is gratis).

Vergeet er dan wel geen eigen router achter te zetten!

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

onmogelijk om poort forwarding in te stellen


@Arthur2 schreef:

Je kan proberen om je HGW (modem/router) te laten omruilen in een Telenet center.

 

Maar als je echt een modem-only wil, dat kan ook. Ga gewoon met je HGW naar een Telenet center en vraag om hem om te wisselen voor een modem-only (dit is gratis).

Vergeet er dan wel geen eigen router achter te zetten!


 

Ik weet niet of je die omruiling zelf mag doen. Voor zover ik het begrepen heb, moet dit door een Telenet technieker geinstalleerd worden, omdat er ook nog een switch achter de Telenet modem moet zitten om de UTP kabel naar je Digicorder af te takken, voor je eigen router er aan te pas komt. Bij mij was dit vroeger een simpel D-Link 100Mbit routertje, waarachter mijn eigen router dan zat. De digicorder mag niet in je eigen router zitten omdat die anders een locaal IP adres zou krijgen.

 

Maar misschien hebben ze ondertussen al betere modems...


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

onmogelijk om poort forwarding in te stellen

@BertXL al verschillenden op de community hebben dit gedaan dus ik denk dat het wel mag.

En je hoeft niet persé een switch te plaatsen, je kan ook iptv passthrough instellen. 🙂
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
weergave
Experienced Weetjesweter
Berichten: 27
All I want for X-mas is YOU Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

onmogelijk om poort forwarding in te stellen

dat gaat wel ik heb een gewoon  telenet router die portforwarden werkt zonder problemen ik kan mijn server overal bereiken zonder probelmen.

 

1 kijk of u ip aders niet is veranderen want als ip aders veranderen dan werkt niet meer dan moet je opniuwe portforwarden

 

2 u kunt ook het apparaat static ip aders geefen die portforwarden 

 

3 kijk na of telenet die port niet blokeerd 

4 let op je kunt niet hetzelfd apparaat de zelfd port geven als deze al in gebruik om dat je dan meer ip aders nodig hebt een  dan moet je voor business  abonnement gaan 

 

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

onmogelijk om poort forwarding in te stellen

@weergave

Over je 1e punt: als je port forwarding zou je altijd een vast ip moeten ingesteld hebben voor dat apparaat anders is het nogal onnutig.

Telenet blokkeert bijna geen poorten maar degene die geblokkeerd staan, kan je hier terugvinden: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/welke-internetpoorten-blokkeert-telenet/

Je 4e punt klopt niet volledig. Je kan niet met 1 extern ip-adres een poort openzetten naar 2 verschillende interne ip's.
Dus je zal 2 volledig gescheiden netwerken moeten hebben met 2 verschillende externe ip's. Maar daar heb je geen business voor nodig. Je kan een modem-only halen en daarachter een switch en dan 2 routers.

Er zijn al verschillende topics geweest dat port forwarding niet werkt. Bij de meeste wel en bij sommigen niet. Wat je dan kan doen, is je HGW omwisselen of ruilen voor een modem-only.
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
weergave
Experienced Weetjesweter
Berichten: 27
All I want for X-mas is YOU Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

onmogelijk om poort forwarding in te stellen

Dat punt 4 dat bedoel ik wel zonder router geen switch hebt
0 Likes