24755
netweters
|
152395
antwoorden
|
20699
vragen
|
Hallo, ik ben bezig met een raspberry pi home automation projectje.
Hiervoor moet ik poort 443 als begin poort instellen en 8123 als eind poort.
Protocol beide.
Kan iemand mij vertellen hoe ik deze 433 poort open stel?
vermoed in firewall rule toevoegen maar krijg er kop of staart aan.
nu staat begin 8123 en end 8123. Als ik van begin 8123 maak krijg ik melding Dit is geen geldig poortnummer.
Alvast bedankt
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat je de ganse range van poorten tussen 433 en 8123 moet openzetten.
Ik vermoed dat het enkel de poorten 433 en 8123 moet zijn.
geef daarom het volgende in
IP adres: het interne adres van je raspberry iets in de stijl van 192.168.0.x
Beginpoort: 433
eindpoort: 433
protocol: beiden
Status: actief
Idem voor poort 8123
Indien het niet werkt zal je moeten opsplitsen en voor beide poorten 2 lijntjes maken, eentje protocol UDP en eentje protocol TCP
Dit is van toepassing voor de Telenet Home gateway = modem router..
Succes en laat ons een keer weten hoe je projectje eruit ziet. Ik hoor zoveel over raspberry spreken dat het mijn aandacht trekt. Misschien iets om te doen als ik op pensioen ben.
Hoi, bedankt voor je antwoord! Ga deze zeker uitproberen.
Als je meer wil weten waar ik mee bezig Ben kijk dan eens hier
Men spreekt wel degelijk van port 433 open port 8123 closed. Protocol both.
Mijn idee was ofwel een kant en klare samsung smartthings hub kopen via internet of een goedkoper alternatief met meer mogelijkheden de raspberry pi.
Mijn keuze is wel een pak moeilijker dan gedacht aangezien ik van 0 moet beginnen. Heb geen enkele kennis van programmeren, linux,pi,Yaml maar het is een uitdaging en als ik er genoeg van heb gaat de relatief goedkope raspberry aan de Kant.
Met een HGW.
Voor zover ik op de website zie moet je bij installatie die poort 8123 gebruiken om je ding te kunnen doen. Er staat letterlijk dat je lokaal naar IPadres:8123 moet gaan. Dus dat zal iets zijn in de zin van 192.168.0.49:8123.
Wil je van buitenaf dan zal je poort 8123 open moeten zetten verwijzend naar dat IP adres. Je kan TCP en/of UDP aanduiden in afzonderlijke lijntjes als dit nodig blijkt.