42179
netweters
|
18605
gesprekken
|
20097
vragen
|
telenet heeft hier 2 weken geleden zijn checkup gedaan , is het nu puur toeval of niet, maar deze week probeer ik enkele poorten te port forwarden en elke nieuwe poort die ik probeer open te zetten werkt niet meer... de andere poorten die openstaan blijven wel mooi open staan?
normaal zet ik maar 1 poort per keer open maar om eens te testen deed ik nu het volgende
ook dit werkt niet, iemand enig idee?
Opgelost! Ga naar oplossing.
En welke poorten heb je opengesteld en voor welk doel op de 192.168.0.100.
Voor Http, Https, De enige reden dat ik dergelijke range van poorten zou openzetten is bvb voor VOIP en dan nog.
Conflicteert dat niet met poorten die je opengezet hebt op anderre devices?
Ik heb nog niet met zoveel poorten geëxperimenteerd wel met een range van 10 poorten bvb 9010 tot 9019 voor een camera met HTTP op 9010, Https op 9012 en 9014 voor SDK en 9016 voor RSTP. En dat werkt wel.
dat lokaal ip is een computer die wat servers draaid , zoals minecraft, plex,.... bv: poort 25565 staat open en die werkt perfect(minecraft) nu wil ik graag poort 27016 open (space engineers) maar dit werkt niet...
zowel 1 enkele poort geprobeerd als een hele range....
even getest... een poort die open stond gesloten en weer geopend... poort is niet meer open....
Ik vrees dat ofwel je modem niet goed is of dat er iets in de software van Telenet niet goed werkt. Is het zo'n zwarte home gateway of reeds een witte? Anders naar een center gaan om die terug om te ruilen. Heel raar. Er zit toch geen 2e router tussen?
Ik probeer maar mee te denken omdat dit een beetje bizar is. Ik weet ook dat ze soms bepaalde poorten geblokkeerd houden als er gevaar gemeld wordt maar ik heb er momenteel geen weet van.
heb het opgelost door de computer als DMZ in te stellen.
het is nogsteeds de zwarte router.
bedankt voor de hulp
Mogelijk zit er een bug in de software van jouw modem.
Je kan de software van de modem opnieuw installeren (fabrieksinstellingen) op de volgende manier:
of
Ik heb hetzelfde. En ipv een oplossing moet ik het hier komen vragen...
Dus er zijn nog mensen met een soortgelijk probleem.
Het is voor mijn Loxone domotica bedraad extern toegankelijk te krijgen.
Wat al gebeurd is;
Loxone poort 80 in het config menu 192.168.x.x/admin naar 7777 gezet
In het programma dns.loxonecloud.com:7777
lokaal adres in het programma 192.168.x.x:7777
in de telenet router port forwarding van 192.168.x.x poort 7777 naar 7777 TCP actief.
Maar helaas kan ik er niet extern aan http://dns.loxonecloud.com/504FXXXXXXX, ik wordt omgeleid naar het extern IP adres van mijn router zijnde 178.116.202.xx/ en als ik daar http://178.116.202.xx:7777 van maak kan ik er niet op... misschien nog iets dat moet verandert worden?
(x's gebruikt zodat ik niet alles op internet zet)
Deze 2 leidraadjes gevolgd;
http://www.loxone.com/enen/service/documentation/online-services/dns-service.html
http://www.loxone.com/enen/service/documentation/ui/remote-access/remote-introduction.html
Ik heb volgens het hierboven hetzelfde gedaan als een kennis en bij hem werkt het wel.
Verder nog de router opnieuw opgestart. Naar fabrieksinstellingen gebracht, alles terug ingesteld (SSID, Wifi paswoord, Wifi kanaal en poort de loxone 7777 naar poort 7777 udp/tcp actief)
Het IP adres met de poort hier gecontrolleerd;
http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/
Port 7777 is closed on 178.116.xxx.xx
Ik veronderstel dat je de Home gateway van Telenet hebt.
Je zal dus ook een vast IP adres toegekend hebben aan je domoticasysteem: bijvoorbeeld 192.168.0.xx (waarbij xx kleiner is dan 50 en groter dan 1).
Een poort heb je ingesteld namelijk 7777
Heb je dan wel via "mijn telenet" op de home gateway e portforwarding van 7777 naar het vaste IP adres gedaan?
Als dit gebeurd is kan je beginnen testen maar doe dit van op een extern netwerk (mobiel ofzo, Smartphone) want ik heb al gemerkt dat dit meestal niet lukt als je dit intern thuis probeert. Eenmaal je de verbinding hebt gemaakt zal het dan wel geen probleem meer zijn.
Als ik van hieruit probeer naar http://dns.loxonecloud.com:7777/
Krijg ik acces forbidden.
Ik zou ook eventueel een ander poortnummer uit proberen.
Of eventueel een andere ddns provider zoals NoIp of Dyndns.. Die zijn volgens mij nog altijd stukken beter voor die dingen dan de service die geboden wordt door de merken zelf.
Je hebt toch wel die service geactiveerd bij die firma?
Veel vragen hoor maar enkel door de checklist af te lopen kunnen we een oplossing vinden.
Hey,
Ik heb hier hetzelfde probleem...
Sinds 2 weken werkt ineens mijn port forwarding niet meer.
Heb enkel docsys Telenet modem/router in mijn netwerk met daarachter een Nas en een paar camera's .
Als ik een scan naar de open poorten in 'mijn Telenet ' doe krijg ik steeds melding dat deze gesloten zijn...
Als ik eens van mijn apparaten in de Dmz plaats werkt het wel vanop afstand. Maar dan ben ik natuurlijk beperkt tot 1 device.
Heb mijn modem al omgeruild, volledig terug ingesteld, maar dit heeft niet geholpen.
Omdat ik blijkbaar niet de enige ben met dit probleem heb ik het gevoel dat Telenet tijdens een update iets veranderd heeft waardoor deze problemen zijn ontstaan.
Probeer eens met de instelling te veranderen, bij portforwarding, naar enkel TCIP en niet beiden. Blijkbaar loopt het daar mis heb ik hier al bij enkele andere posts gezien.
Zeker eens via het formulier dit technisch probleem melden want ik heb de indruk dat ze van de technische dienst niet echt kijken wat er hier op het forum allemaal gemeld wordt.