Beantwoorden
egoon
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Alles op zijn plek! Goed gevonden! Netjes! Leesclubje starten?

port forward probleem

telenet heeft hier 2 weken geleden zijn checkup gedaan , is het nu puur toeval of niet, maar deze week probeer ik enkele poorten te port forwarden en elke nieuwe poort die ik probeer open te zetten werkt niet meer... de andere poorten die openstaan blijven wel mooi open staan?

 

normaal zet ik maar 1 poort per keer open maar om eens te testen deed ik nu het volgende

 

ook dit werkt niet, iemand enig idee?

0 Likes
16 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

port forward probleem

En welke poorten heb je opengesteld en voor welk doel op de 192.168.0.100.

Voor Http, Https, De enige reden dat ik dergelijke range van poorten zou openzetten is bvb voor VOIP en dan nog.

Conflicteert dat niet met poorten die je opengezet hebt op anderre devices?

Ik heb nog niet met zoveel poorten geëxperimenteerd wel met een range van 10 poorten bvb 9010 tot 9019 voor een camera met HTTP op 9010, Https op 9012 en 9014 voor SDK en 9016 voor RSTP. En dat werkt wel.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
egoon
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Alles op zijn plek! Goed gevonden! Netjes! Leesclubje starten?

port forward probleem

dat lokaal ip is een computer die wat servers draaid , zoals minecraft, plex,.... bv: poort 25565 staat open en die werkt perfect(minecraft) nu wil ik graag poort 27016 open (space engineers) maar dit werkt niet...

 

zowel 1 enkele poort geprobeerd als een hele range....

0 Likes
egoon
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Alles op zijn plek! Goed gevonden! Netjes! Leesclubje starten?

port forward probleem

even getest... een poort die open stond gesloten en weer geopend... poort is niet meer open....

 

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

port forward probleem

Ik vrees dat ofwel je modem niet goed is of dat er iets in de software van Telenet niet goed werkt. Is het zo'n zwarte home gateway of reeds een witte? Anders naar een center gaan om die terug om te ruilen. Heel raar. Er zit toch geen 2e router tussen?

Ik probeer maar mee te denken omdat dit een beetje bizar is.  Ik weet ook dat ze soms bepaalde poorten geblokkeerd houden als er gevaar gemeld wordt maar ik heb er momenteel geen weet van.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
egoon
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Alles op zijn plek! Goed gevonden! Netjes! Leesclubje starten?

port forward probleem

heb het opgelost door de computer als DMZ in te stellen.

 

het is nogsteeds de zwarte router.

 

bedankt voor de  hulp

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

port forward probleem

Je computer als DMZ instellen is heel gevaarlijk. Hierdoor stel je je computer bloot aan het internet je opent eigenlijk alle mogelijke poorten waardoor hackers heel makkelijk in je computer kunnen. (Of gewoon bots die heel het internet doorzoeken voor open poorten.)
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

port forward probleem

In de DMZ zet je ineens alles wijd open naar buiten toe... zo zou ik het niet definitief oplossen.

Maar het bewijst natuurlijk wel dat het werkt als de poorten openstaan...


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Area57
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 583
Applaus voor jezelf! Bye-bye Google, hello Yougle! Volop in the game! En wanneer slaap jij?

port forward probleem

Mogelijk zit er een bug in de software van jouw modem.

Je kan de software van de modem opnieuw installeren (fabrieksinstellingen) op de volgende manier:

 

  • Surf naar http://www.mijntelenet.be en meld je daar aan.
  • Klik op  Mijn Internet (in de linkermarge)
  • Klik op Instellingen (in de linkermarge, onder Draadloze Instellingen)
  • Klik op Terug naar standaard-instellingen (rechtsonder de foto van de modem)
  • Wacht nu +/- 15 minuten tot de modem opnieuw in werking is

of 

  • Aan de zijde van de modem waar de kabels ingaan is er een reset-gaatje (meestel in het midden, vlakbij een usb aansluiting). Als je hier een scherp voorwerp (paperclip, duimspijker of tandenstoker)  inhoud voor 15 seconden, dan zal de software van de modem ook opnieuw installeren (+/- 15 minuten).

FR_CBN.jpgFR_CH_new.jpg

 

0 Likes
rinusripsus
Professional Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

port forward probleem

Ik heb exact hetzelfde probleem. Als ik één poort (3390) forward naar een vast ip (192.168.1.210) binnen de lan werkt het niet. Zet ik datzelfde vast ip als DMZ werkt het wel. Volgens de mail van de helpdesk van Telenet: "Telenet biedt onze klanten een platform aan waar geavanceerde opstellingen zoals deze geconfigureerd kunnen worden". Ik weet niet wat daar 'geavanceerd' aan is, maar bovenstaande bewijst letterlijk dat de port forward niet werkt. Heb de modem al gereset (met alle herconfigurtatie werk), maar het helpt niet. Als ik geen oplossing vind, zal ik een nieuwe modem vragen...
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

port forward probleem

Gewoon even vaststellen. U hebt blijkbaar het netwerk van de Home Gateway verandert naar 192.168.1.x in plaats van 192.168.0.x. Ofwel heb je een router geplaatst achter de home gateway van Telenet die werkt in het netwerk 192.168.1.x. Dan heb je dit: publiek IP-adres --> WAN IP router = 192.168.0.? --> Het device krijgt een vast IP 192.168.1.210 (wat wijst op een IP toegekend door DHCP. Wat moet je dan doen? Je geeft je router een vast WAN IP adres zijnde 192.168.0.10. Je geeft je device een IP adres 192.168.1.10. Het laatste cijfer mag je kiezen, liefst tussen 10 en 50. Nu doe je portforwarding op de Home gateway 3390 naar 192.168.0.10 en nogmaals hetzelfde op je eigen router naar 192.168.1.10. Maar het kan ook te maken hebben met dit: http://www.auditmypc.com/udp-port-3390.asp Sorry maar ik kan al enkel dagen geen link of foto of smiley invoegen op dit forum


  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Van_Deursen
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
Netjes! Primeur! It's your second party! It's your sixth party!

port forward probleem

Ik heb hetzelfde. En ipv een oplossing moet ik het hier komen vragen...

Dus er zijn nog mensen met een soortgelijk probleem.

 

Het is voor mijn Loxone domotica bedraad extern toegankelijk te krijgen.
Wat al gebeurd is;
Loxone poort 80 in het config menu 192.168.x.x/admin naar 7777 gezet
In het programma dns.loxonecloud.com:7777
lokaal adres in het programma 192.168.x.x:7777

in de telenet router port forwarding van 192.168.x.x poort 7777 naar 7777 TCP actief.

Maar helaas kan ik er niet extern aan http://dns.loxonecloud.com/504FXXXXXXX, ik wordt omgeleid naar het extern IP adres van mijn router zijnde 178.116.202.xx/ en als ik daar http://178.116.202.xx:7777 van maak kan ik er niet op... misschien nog iets dat moet verandert worden?
(x's gebruikt zodat ik niet alles op internet zet)

Deze 2 leidraadjes gevolgd;
http://www.loxone.com/enen/service/documentation/online-services/dns-service.html
http://www.loxone.com/enen/service/documentation/ui/remote-access/remote-introduction.html

 

Ik heb volgens het hierboven hetzelfde gedaan als een kennis en bij hem werkt het wel.

 

Verder nog de router opnieuw opgestart. Naar fabrieksinstellingen gebracht, alles terug ingesteld (SSID, Wifi paswoord, Wifi kanaal en poort de loxone 7777 naar poort 7777 udp/tcp actief)

 

Het IP adres met de poort hier gecontrolleerd;

http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/

Port 7777 is closed on 178.116.xxx.xx

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

port forward probleem

Ik veronderstel dat je de Home gateway van Telenet hebt.

Je zal dus ook een vast IP adres toegekend hebben aan je domoticasysteem: bijvoorbeeld 192.168.0.xx (waarbij xx kleiner is dan 50 en groter dan 1).

Een poort heb je ingesteld namelijk 7777

Heb je dan wel via "mijn telenet" op de home gateway e portforwarding van 7777 naar het vaste IP adres gedaan?

Als dit gebeurd is kan je beginnen testen maar doe dit van op een extern netwerk (mobiel ofzo, Smartphone) want ik heb al gemerkt dat dit meestal niet lukt als je dit intern thuis probeert. Eenmaal je de verbinding hebt gemaakt zal het dan wel geen probleem meer zijn.

Als ik van hieruit probeer naar http://dns.loxonecloud.com:7777/

Krijg ik acces forbidden.

Ik zou ook eventueel een ander poortnummer uit proberen.

Of eventueel een andere ddns provider zoals NoIp of Dyndns.. Die zijn volgens mij nog altijd stukken beter voor die dingen dan de service die geboden wordt door de merken zelf.
Je hebt toch wel die service geactiveerd bij die firma?

Veel vragen hoor maar enkel door de checklist af te lopen kunnen we een oplossing vinden.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
n0nk3l
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

port forward probleem

Hey, 

 

Ik heb hier hetzelfde probleem... 

Sinds 2 weken werkt ineens mijn port forwarding niet meer. 

Heb enkel docsys Telenet modem/router in mijn netwerk met daarachter een Nas en een paar camera's . 

Als ik een scan naar de open poorten in 'mijn Telenet ' doe krijg ik steeds melding dat deze gesloten zijn... 

Als ik eens van mijn apparaten in de Dmz plaats werkt het wel vanop afstand.  Maar dan ben ik natuurlijk beperkt tot 1 device. 

 

Heb mijn modem al omgeruild,  volledig terug ingesteld,  maar dit heeft niet geholpen. 

 

Omdat ik blijkbaar niet de enige ben met dit probleem heb ik het gevoel dat Telenet tijdens een update iets veranderd heeft waardoor deze problemen zijn ontstaan. 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

port forward probleem

Probeer eens met de instelling te veranderen, bij portforwarding, naar enkel TCIP en niet beiden. Blijkbaar loopt het daar mis heb ik hier al bij enkele andere posts gezien.

Zeker eens via het formulier dit technisch probleem melden want ik heb de indruk dat ze van de technische dienst niet echt kijken wat er hier op het forum allemaal gemeld wordt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes