24757
netweters
|
152443
antwoorden
|
20707
vragen
|
Beste,
Ik zit met een probleem. Ik heb een vijverfilter gekocht die ik kan monitoren en bedienen via internet. Als ik thuis zit op mijn eigen wifi lukt dit op ieder toestel. Van zodra ik naar 4G ga of de wifi op mn werk bv wil de pagina niet laden.
Ik heb de poort geforwarded in de lijst. Toch wil dit niet lukken. Ik krijg telkens de melding dat de pagina niet wil laden.
Ook heb ik het probleem dat dit ip-adres van het toestel regelmatig een nieuwe ip krijgt van telenet. Hoe kan ik dat vermijden?
Alvast bedankt!
Grts,
Gio
De port forwarding lukt bij sommige modellen van modems niet meer zoals het hoort.
Het wijzigende IP adres kan je oplossen door het toestel een 'vast' IP adres te geven tussen 192.168.0.2 en 50. Het dhcp domein van je telenet router zit tussen 50 en 254..
Dank u wel Bert.
Het ip-adres vastzetten, doe ik dit in de instellingen van mn modem of op het apparaat zelf? Ik ben echt een leek op dat gebied.
Alvast bedankt!
Mvg,
Gio
Waarschijnlijk kan je een vast of statisch IP instellen in de vijverfilter, maar vermits je niet vermeldt om welke vijverfilter (merk, type) het gaat wordt het moeilijk om je daarmee te helpen...
@Ex-Netweter schreef:
Het ip-adres vastzetten, doe ik dit in de instellingen van mn modem of op het apparaat zelf? Ik ben echt een leek op dat gebied.
Dat hangt er idd van af welk toestel.
Ik neem aan dat je van op uw pc het toestel kan benaderen via een interface. (meestal werkt dit door het ip adres van het toestel in de adresbalk van je browser in te typen of bijgeleverde software)
Hoogstwaarschijnlijk kan je ook via de interface het ip adres instellen.
Veel succes
We zitten hier allemaal wel oplossingen te geven maar de vraagsteller vermeldt niet of hij een Home Gateway heeft van Telenet, of een modem only met eigen router of een combinatie van beide. We kunnen afleiden dat het vermoedelijk het eerste is maar het constant van IPadres wisselen wijst erop dat er een slechte verbinding is (draadloos) Normaal gezien wisselt dit niet snel maar een vast IP is wel aangewezen.
En mocht hij nu ook nog merk en type vijverfilter door geven dan kunnen we eens meeneuzen in de handleiding.