Beantwoorden
Gio1981
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

port forwarding

Beste,

 

Ik zit met een probleem. Ik heb een vijverfilter gekocht die ik kan monitoren en bedienen via internet. Als ik thuis zit op mijn eigen wifi lukt dit op ieder toestel. Van zodra ik naar 4G ga of de wifi op mn werk bv wil de pagina niet laden. 

 

Ik heb de poort geforwarded in de lijst. Toch wil dit niet lukken. Ik krijg telkens de melding dat de pagina niet wil laden.

 

Ook heb ik het probleem dat dit ip-adres van het toestel regelmatig een nieuwe ip krijgt van telenet. Hoe kan ik dat vermijden? 

 

Alvast bedankt!

 

Grts,

Gio

0 Likes
5 reacties
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

port forwarding

De port forwarding lukt bij sommige modellen van modems niet meer zoals het hoort.

 

Het wijzigende IP adres kan je oplossen door het toestel een 'vast' IP adres te geven tussen 192.168.0.2 en 50. Het dhcp domein van je telenet router zit tussen 50 en 254..


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Gio1981
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

port forwarding

Dank u wel Bert. 

 

Het ip-adres vastzetten, doe ik dit in de instellingen van mn modem of op het apparaat zelf? Ik ben echt een leek op dat gebied.

 

Alvast bedankt!

 

Mvg,

Gio

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

port forwarding

Waarschijnlijk kan je een vast of statisch IP instellen in de vijverfilter, maar vermits je niet vermeldt om welke vijverfilter (merk, type) het gaat wordt het moeilijk om je daarmee te helpen...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

port forwarding


@Gio1981 schreef:

 

Het ip-adres vastzetten, doe ik dit in de instellingen van mn modem of op het apparaat zelf? Ik ben echt een leek op dat gebied.

 

 


Dat hangt er idd van af welk toestel.

Ik neem aan dat je van op uw pc het toestel kan benaderen via een interface. (meestal werkt dit door het ip adres van het toestel in de adresbalk van je browser in te typen of bijgeleverde software)

Hoogstwaarschijnlijk kan je ook via de interface het ip adres instellen.

 

Veel succes

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

port forwarding

We zitten hier allemaal wel oplossingen te geven maar de vraagsteller vermeldt niet of hij een Home Gateway heeft van Telenet, of een modem only met eigen router of een combinatie van beide. We kunnen afleiden dat het vermoedelijk het eerste is maar het constant van IPadres wisselen wijst erop dat er een slechte verbinding is (draadloos) Normaal gezien wisselt dit niet snel maar een vast IP is wel aangewezen.

En mocht hij nu ook nog merk en type vijverfilter door geven dan kunnen we eens meeneuzen in de handleiding.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes