Goedemiddag! Ik heb sinds afgelopen weekend een Telenet connectie issue die ik niet opgelost krijg:
Wij zitten achter een PFsense firewall die via DMZ gekoppeld is met de telenet modem (CH7465LG-TN). Deze setup heeft tot afgelopen weekend altijd prima gewerkt. Sinds dit weekend is de verbinding met Internet onstabiel. Soms zijn websites en services geheel niet bereikbaar, soms werkt het wel. Ik heb de DNS servers al omgezet naar die van Telenet maar dit maakt weinig verschil. Als ik de firewall eruit haal werkt het beter maar sommige Apps op Iphone blijven soms connectieproblemen houden maar de verdere connecties lijken in orde. De vraag is of Telenet aanpassing heeft gedaan die dit kunnen veroorzaken, of dat er problemen zijn die hiertoe kunnen leiden. Om uit te sluiten dat een PFsense setting de issue veroorzaakt heb ik gisteren een kale OPNsense opgezet, maar de connectieproblemen zijn gelijkaardig.
Ik gebruik de FW voor OpenVPN, IPsec en fixed IP adressen voor ons camera surveillance systeem.
Ik heb de firewall functie op de Telenet modem uitgezet. Bridge mode is op dit type niet mogelijk, maar setup heeft altijd goed gewerkt.
Iemand enige informatie of richting waarin ik het kan zoeken?
Frank