24755
netweters
|
152397
antwoorden
|
20699
vragen
|
En weekje geleden heb ik safespot/safeguard aangeschaft (eerlijk gezegd uit gemakzucht omdat ik dan zelf niets meer tussen mijn netwerk hoef te pluggen om mijn netwerk in de gaten te houden) van Telenet maar blijkbaar zijn hier nogal wat problemen bij. Weg en weer ‘getwitter’ en ‘getelefoonneer’ met de Telenet helpdesk bracht echt geen oplossing, met uitzondering van voorgedrukte antwoorden die waarschijnlijk van lijstje worden geplukt en dus ook naast de kwestie.
Totdat ik van de telenet helpdesk het advies kreeg mijn vragen te willen richten aan dit forum ; vreemd dat mensen op een public forum meer inzicht hebben op een product dan de verkoper/aanbieder/maker zelf. Maar bon, dan gaan we met de vragen/opmerkingen :
= = > safeguard is dus totaal niet bruikbaar, dus de helft van de safespot-service is al onbruikbaar !
Eerlijk gezegd, voorlopig kan ik er mee leven want telenet heeft me beloofd me de eerste maand niet aan te rekenen, en ik hoop dat ze alles dan ook kunnen oplossen voor de nieuwe aanrekening. Maar ik vrees ervoor als zelfs hun eigen helpdesk het nu al laat afweten.
Mvg,
Pascal.
Hallo Pascali,
hopelijk is het probleem sinds de app update opgelost.
op mijn imac heb ik safespot moeten desinstalleren, het was echt niet compatibel: enorm hoog cpu verbruik en constant crashes. Twee weken geleden na een clean install van catalina, safespot weer geinstalleerd en loopt nu opmerkelijk beter.
op de iphone zorgt de safespot guard vpn voor veelvuldige connectie problemen( online banking, apple aankopen en apple id connecties, sonos app lukken niet via VPN( zelfde als bitdefender vermoed ik die ook batterij slopend werkt)
ik merkte trouwens op dat de Telenet safespot op imac idd dezelfde layout en bijna identieke functies heeft als de gratis bitdefender antivirus app in apple App Store.
de versie van Telenet staat nog op Versie2019.(bitdefender 2019?)
Bij mij ook enorm veel brute force attacks geblokkeerd( opmerkelijk veel meer in het weekend)
Deze zijn vermoedelijk gericht op de hgw van Telenet, want nergens een spoor te vinden op mijn verbonden apparaten.( zie verder)
Er zijn geen logs hiervoor beschikbaar . noch kan je het exacte tijdstip zien.
U kan wel op een apparaat klikken en kijken of er issues op het desbetreffende apparaat waren( wachtwoord, phishing, safespot guard)
Nog volgens Telenet zou het een modem bescherming zijn. Routers die u zelf er aanhangt zouden niet beschermd zijn.
Nu vraag ik me af of dit ook zo is als deze in bridge staat , wat bij mij het geval is.
mvg
Zelfde probleem. Als Safguard aanstaat gaat er niets meer! Géén Google, géén mail enz.... Maar de rekening wordt vlot elke maand en zonder dat Telenet er een probleem mee heeft van gehaald. Met Security Pack, de vorige beveiliging van hun nooit problemen gehad.
Hier functioneerde de safespot/safeguard ook niet naar behoren. Ik heb een viertal RPi's draaien alsook enkele ESP8266/ESP32 toestanden, een NAS, vier camera's , twee Siemens Logo! toestellen en enkele computers waarvan één Windows 10 Insider. Heb heel veel gehakketak gehad ... werken, onderbreken, niet werken ... na drie maand opgezegd en nu een week verder werkt alles weer als voorheen. Voor mijn computers heb ik een licentie Sophos voor 10 computers ... 37€/jaar ... en da werkt.