Beantwoorden
t354332
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Vernieuwde Telenet Webmail? Netjes! It's your fifth party! Primeur!

slachtoffer van e-mail spoofing

Hallo,

Wat te doen als je e-mail adres wordt misbruikt voor het rondsturen van spam naar
mensen uit je adresboek  (e-mail spoofing)?  Er wordt enkel gebruik gemaakt van de telenet webmail interface.

Alvast met dank,

Tags (2)
229 reacties
RedBaron
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Handje vol! Follow the reader, reader! Vernieuwde Telenet Webmail? Leesbeest!

slachtoffer van e-mail spoofing

Zoals je hier ook al kon lezen ben ik ook al enkele maanden 'slachtoffer' van deze erg vervelende kwestie.

 

Aangezien Telenet steeds blijft vermelden dat ze 'ermee bezig' zijn en zich verontschuldigen via mail & telefoon ben ik nog geen stap verder.

 

Ik had ook al opgemerkt dat het steeds enkel m'n gemailde contactpersonen van m'n webmailaccount zijn die worden lastig gevallen door deze vorm van spam.

 

Daarmee heb ik eens deze test gedaan:

 

Alle gemailde contactpersonen vanuit m'n webmail account verplaatst naar een nieuwe map.

Je moet deze cut-paste opdracht verschillende keren doen aangezien er maar 100 contacten per keer kunt verplaatsen.

 

Zie screenshot die ik gemaakt heb:

 

ScreenShot003.jpg

 

Ondertussen is het al bijna 2 weken geleden dat ik m'n contacten werden lastig gevallen !!!

Normaalgezien was dit 2X per week dus ik hoop dat dit zo uitblijft...

 

Ik hou jullie op de hoogte mocht ik dan toch terug 'verstuurde mails' stuur zonder m'n medeweten.

 

Probeer het eens, je kunt er zeker niets verkeerd mee doen !

0 Likes
Marc1210
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Primeur! It's your seventh party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

slachtoffer van e-mail spoofing

Zit hier sinds enkele weken ook mee geplaagd, en niets helpt.

Zelfs alle contacten en mails uit webmail verwijderen lost de zaak niet op. Het is een telenet probleem maar er gebeurt niets

Heb nu naar Telenet volgende klacht verzonden onder de rubriek: opmerking over de dienstverlening:

 

Ik ben net als zoveel van Uw klanten slachtoffer van mailbox spoofing. Zie Uw forum. Alle voorgestelde oplossingen ivm paswoorden etc zijn nutteloos. Wij verwachten actie van Telenet.

 

Als we met voldoende slachtoffers blijven aandringen gebeurt er hopelijk iets...

robvos2000
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

slachtoffer van e-mail spoofing

Ik heb het ook zitten, ik dacht eerst al wtf?!

robvos2000
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

slachtoffer van e-mail spoofing

Even extra info ik gebruik geen outlook enkel telenet webmail !

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

slachtoffer van e-mail spoofing

Als het zo lang blijft aanslepen en Telenet blijft maar maatregelen doorgeven die geen steek houden (paswoorden op jullie PC moeten veranderen enz), moeten jullie allemaal misschien eens hier contact mee opnemen:

http://www.ombudsmantelecom.be/nl/klacht-voor-bemiddeling.html?IDC=52

Dan gaat er bij Telenet misschien ook een belletje rinkelen dat het een serieus probleem is... 


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
styxywixy
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
It's your eighth party! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pionier

slachtoffer van e-mail spoofing

U wachtwoord veranderen is hier idd een oplossing (tijdelijk)

Er staat gewoon een virus  op u pc die er in slaagt u wachtwoord te achterhalen en doortegeven.

Heb er al zo veel moeten wissen laatst.

 

Dat er alleen gespamd wordt naar contactpersonen die bij telenet staan is normaal , die contacten zijn immers overal gebruikbaar via IMAP dus ook voor de persoon die u wachtwoord heeft bemachtigt 

 

Denk echt niet dat u internet provider een virus van u pc kan afhalen hoor 😉 

 

 

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

slachtoffer van e-mail spoofing

Beste styxywixy, 

 

Als U dit virus toch al zo veel keren verwijderd hebt, kan U dan misschien de naam ervan delen met gans de community en ook het programma dat U ervoor gebruikt hebt? Iedereen in deze conversatie zal U waarschijnlijk heel dankbaar zijn.  

 

Misschien kan U de info zelfs delen met de Telenet helpdesk, zodat die stoppen met zinloze informatie te geven aan de mensen. Alleen je paswoord veranderen is zinloos, zolang de virus blijft staan, want die weet direct ook je nieuwe wachtwoord zo gauw je dat ingeeft.

 

mvg

Bert


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
styxywixy
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
It's your eighth party! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pionier

slachtoffer van e-mail spoofing

Ik gebruikt de betaal versie van Spybot search and destroy .
Naam was een of andere worm , nie echt een catchy naam die blijft hangen .

 

Gaat laatse tijd nog al goed rond.

als je een mail krijgt met een link die eindigt op .php zeker niet op klikken.
is een van de manieren die gebruikt worden om dit te verspreiden 

0 Likes
Apjr
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Handje vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

slachtoffer van e-mail spoofing

Ik heb mijn PC's gescand met Norton, Mc Afee, Bitdefender, AVG, Spamfighter en ik vergeet er nog een aantal....

Geen enkele heeft iets gevonden! Dus neen, ik vrees dat er geen virus op mijn PC zit.

Ik ben er zeker van dat ook de andere gebruikers verschillende antivirus programma's gebruiken en niets vinden.

Ik las toch dat sommigen van die antivirus-scanners bij de beste van de markt behoren... Volgens styxywixy is dat dus niet waar. ???

Trouwens de eertse keer dat het begonnen is is na het formateren en herinstalleren van mijn PC.

Enkel een legale windows en een legale versie van office stonden toen al geïnstalleerd.

 

Het is voorlopig (?) al 1,5 weken stil. Zou Telenet iets gevonden hebben?

JacquesWillems
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! It's your seventh party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

slachtoffer van e-mail spoofing

Hier eveneens, het zoveelste geval van e-mail spoofing (address harvesting) en dit enkel in mijn Telenet-account!
Ik dacht even dat het voorbij was, juist twintig dagen geleden.
Maar neen vandaag was het weer zover!
Wat mij wel opviel is dat dit probleem voor de eerste keer optrad enkele dagen na de ingebruikname van een Windows smartphone gekoppeld aan mijn Telenet email!
Ik heb zo een vermoeden dat de reden daar zou kunnen liggen.

Iemand een logische verklaring hiervoor?

 

Ikke1
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

slachtoffer van e-mail spoofing

Ook hier weer prijs, na 20 dagen. Weer weekend ! Aub telenet, doe eens iets ! Dit klopt niet meer.

het nieuwe onderwerp is: fw: new message

 

alle aangehaalde tips reeds gedaan ! Op het moment dat laatste mails zijn verstuurd, stond pc weer uit.

 

ongelooflijk hoe telenet ons hierbij in de kou laat staan ! Toch maar overstappen dan ? 

Dat ze eens zeggen wat we nog kunnen doen ! 

JefkeDP
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Nieuwe TV-theek? Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

slachtoffer van e-mail spoofing

en alweer na 2 weken stilte, ook hier terug hetzelfde liedje 😞

0 Likes
rikverstraete
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! It's your seventh party! It's your second party! It's your sixth party!

slachtoffer van e-mail spoofing

mijn vrouw heeft hetzelfde voor, enkel (oude) emailadressen die in webmail staan. en we gebruiken email van telenet in feite nooit , alles via gmail en outlook. ! Duidelijke link met webmail dus zoals hier aangehaald wordt !

rikverstraete
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! It's your seventh party! It's your second party! It's your sixth party!

slachtoffer van e-mail spoofing

Jacqueswillems, mss is er inderdaad wel link met windows phone. Het email misbruik is ook enkel met telenet adres van mijn vrouw, niet met dat van mij terwijl het 1 account is met hoofdgebruiker en subgebruiker en mijn vrouw heeft windows phone en ik een android.

0 Likes
Ikke1
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

slachtoffer van e-mail spoofing

Wij hebben geen windows phone, webmail ook niet elders op windows phone geopend. Deze piste lijkt me dus uitgesloten.

Dit ter info