24751
netweters
|
152340
antwoorden
|
20691
vragen
|
Hallo,
Wat te doen als je e-mail adres wordt misbruikt voor het rondsturen van spam naar
mensen uit je adresboek (e-mail spoofing)? Er wordt enkel gebruik gemaakt van de telenet webmail interface.
Alvast met dank,
Idem bij mij... Daarnet naar de telenet klantendienst gebeld, maar ondanks de pogingen van een vriendelijke medewerker geen stap verder geraakt. Wel zei hij me dat er meerdere klanten hiervan de dupe waren...
Ook bij mij werken de spoofers duidelijk via de webmail van Telenet: er staan zowel bekende als onbekende geadresseerden in de spoofmails, maar bij de bekende geadresseerden gaat het enkel om mensen die ik ooit al heb gemaild via mijn webmail.
Het wachtwoord veranderen helpt niet, wat me doet vermoeden dat de mails worden verstuurd via een protocol dat gebruik maakt van een beveiligingslek bij Telenet (voor de kenners: de zeer oude functie "TELNET" staat nog wagewijd open bij Telenet...).
Telenet, neem dit aub serieus! Door dit beveiligingslek gooit u de integriteit van uw klanten te grabbel!!! Dit gedoe kan ik als leraar computernetwerken en klant bij Telenet echt wel missen 😞
Hier net hetzelfde probleem en het wordt elke dag erger.
Naar telenet gebeld stellen voor een regel in te voeren.
Maar een regel zorgt er alleen maar voor dat de antwoorden van "niet afgeleverde mails" niet in je inbox komen maar in de map spam. Het is niet omdat je niet met het probleem geconfronteerd wordt dat het weg is.
Ik vind dit uitermate vervelend. Zorg maar snel dat dit opgelost geraakt want anders is dit een reden om te veranderen.
Zeer onaangenaam! Ik wil een echte oplossing.
Hallo,
Ik heb hetzelfde. Ik gebruik enkel telenet webmail en geen windows live of outlook om mijn mails te lezen of te beantwoorden. Sinds 2 weken worden mijn mailadressen en contactpersonen misbruikt en worden er mails doorgestuurd naar mijn contactpersonen.
De mail is steeds hezelfde onderwerp: Fw: important en bevat een link naar een site met een contactpersoon uit mij mails en ook onbekende personen.
Ik heb mijn paswoord vervangen en mijn mailadres veranderd waarmee de mails verstuurd werden, maar nog steeds krijg ik nieuwe email op mijn nieuw aangepaste mailadressen. Volgens mij zit het probleem bij telenet. ik gebruik enkel webmail. Ik heb nu alle mailadressen verwijderd uit webmail.
ben benieuwd
Hallo,
Ik gebruik enkel telenetwebmail en geen windows live of outlook om mijn mails te lezen of te beantwoorden. Sinds 2 weken worden mijn mailadressen en contactpersonen misbruikt en doorgestuurd naar mijn mail-en contactpersonen.
De mail is steeds hezelfde onderwerp: Fw: important en bevat een link naar een site met een contactpersoon uit mijn mails.
Ik heb mijn paswoord vervangen en mijn mailadres verwijderd waarmee de mails verstuurd worden, maar nog steeds krijg ik nieuwe email op mijn nieuw mailadres en nu ook op mijn aliassen. Ik heb nu ook al mijn contactpersonen verwijderd uit webmail.
Ik vind dit zéér vervelend, daar ik enkel webmail gebruik voor mail en nu maar manueel mijn adressen intyp. Wat is het nut dan nog van een mailprogramma?
Spamverwijderaars en McAfee laten scannen zonder reultaat op mijn PC
Volgens mij zit het probleem bij telenet. Volgens het forum zijn er al meerdere slachtoffers. Ik kan nog steeds Telenet niet bereiken telefonisch: overbezet en op wachttoon gezet.
Hopelijk komt er een oplossing, want ik denk al aan een oplossing: veranderen van provider na 15 jaar klant te zijn.
Als het ook via webmail gebeurd denk ik niet dat het aan de kabelmodems zal liggen, de mails blijven dan op de exchange servers in Mechelen staan en worden via https getoond aan de gebruiker. Het versturen gebeurd dan vanuit Mechelen.
Op deze site wordt gewag gemaakt van een nieuw type record om e-mail spoofing te stoppen,
dmarc genaamd. Gmail en andere groten gebruiken het, telenet niet. Je vind er ook de tool om
dit te checken:
http://lifehacker.com/how-spammers-spoof-your-email-address-and-how-to-prote-1579478914
Bij mij vandaag ook vastgesteld. Hoe kunnen we dit oplossen?
Beste,
Ik gebruik geen emailprogramma op mijn PC. Enkel webmail.
De contacten die gebruikt worden door de spammer zijn enkel in mijn webmail aanwezig. Deze zijn nu verwijdert en ook het mailadres waarmee de eerste spam is verzonden. Het zijn steeds dezelfde adressen + soms onbekende. Een persoon die mijn mails ook kreeg, heeft mij verwittigd dat waarschijnlijk mijn mailbox gehackt is. Toen heb ik vorige maatregelen genomen. alle contactpersonen verwijdert, wachtwoord verandert naar een zeer sterk wachtwoord, emailadres verwijdert, mijn Macafee internet security laten volledig diepscannen (gebeurt wekelijks), een antispamprogramma laten scannen en een berichtregel opgesteld tot verwijderen van alle FW:important mails, enz..
Vandaag kreeg ik zelf op mijn werkmailadres op het werk ook zo'n mail met mijn verwijderde mailadres (carl.m@telenet.be) , werd geblokkeerd door dienst IT. Ook mijn aliassen worden gebruikt. In webmail vandaag niets ontvangen in webmail, waarschijnlijk verwijdert door de berichtregel.
Het kan natuurlijk ook van mijn andere contactpersonen komen.
Op het forum hebben ook andere klanten hetzelfde probleem gemeld sinds enkele dagen.
Ik zal uw programma van Norton eens laten lopen.
Ik heb al via mail Telenet gecontacteerd via formulier : melden van Spam. Nog geen reactie.
Verder loopt mijn pc gesmeerd, ik ben daarmee alle dagen bezig: bvb: laat alle dagen CCleaner kuisen, register opschonen, enz. Ik ben geen beginner op gebied van PC.
alvast bedankt