Beantwoorden
daywalker_be
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

smartwares ip cam buiten, smtp probleem.

Hallo,

 

Ik ben nu al even bezig met zoeken en testen maar ik geraak er maar niet uit. 

heb al vanalles geprobeerd aan adressen en combinaties.

Momenteel krijg ik nog steeds de melding dat de test is gefaald maar luttele seconden erna krijg ik een email binnen met test email van de camera. 

wanneer ik echter het systeem laat lopen, dan komt er geen melding binnen? 

Wat zou ik nog kunnen of moeten aanpassen hiervoor?

Wanneer alles is ingesteld, en ik sluit de settings af, krijg ik geen email notificatie wanneer beweging is waargenomen.

Waarschijnlijk werkt het dus niet omdat het volgens het programma niet werkt aangezien zijn test faalt. Maar tijdens het testen krijg ik wel de mail wat volgens het programma faalt. Verkeerde instellingen, krijgt het programma geen respons van de account dat het gelukt is?

onderstaande instelling is de enige instelling waarbij ik een mail doorkrijg naar mijn gmail account. 

 

met ssl login aangevinkt lukt het niet, met 587 als smtp poort ook niet.

Naamloos.jpg

0 Likes
5 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

smartwares ip cam buiten, smtp probleem.

Wat ben je juist aan het testen? De bewegingsmelding via e-mail? Of puur of het e-mail versturen lukt?

Nu is je vraag niet erg duidelijk.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
daywalker_be
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

smartwares ip cam buiten, smtp probleem.

Bewegingsmelding via email werkt niet. bericht aangepast.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

smartwares ip cam buiten, smtp probleem.

Ik vermoed dat er iets niet juist is met de bewegings instellingen. Mail zenden werkt blijkbaar wel.

Meestal moet je op verschillende plaatsen in de menu van de camera aanpassingen doen. Eerst en vooral een scherm waar je meestal de zone kan instellen. Dan een ander scherm met tijdsinstellingen (bvb elke dag tussen 8 en 20u en s'nachts niet). Over welk merk en type gaat het juist.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
daywalker_be
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

smartwares ip cam buiten, smtp probleem.

smartwares C923IP

 

de bewegingsdetectie werkt perfect. 

Als er beweging wordt gedetecteerd, dan wordt er een snapshot genomen om de sd kaart. email staat ook ingesteld maar deze raakt dus maar niet getest.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

smartwares ip cam buiten, smtp probleem.

Normaal zou dit moeten werken:

login: mailnaam@telenet.be

SMTP: smtp.telenet.be

Poort 587

SSL login aangevinkt

paswoord: het paswoord van uw telenet mailbox

Zorg ervoor dat uw mailbox is beveiligd met een paswoord van minstens 8 tekens waarvan :

- 1 of meer hoofdletters

- 1 of meer kleine letters

- 1 of meer cijfers

- 1 of meer leestekens

 

bijvoorbeeld: dayWalker12++ of MijnHondis10<<

als je dan op testen hebt gedrukt zal je een mail binnenkrijgen (normaal gezien)

En dan zal je bij bewegingsdetectie moeten aanvinken dat je een mail wilt. Pas op elke beweging van bladeren, takken, hond, kat, vogel resulteert in een mail. Ik heb dit afgeschaft begon op spamming te gelijken.

 

anders:

uit.telenet.be

poort 25

SSL niet aangevinkt

Authentication niet aangevinkt

geen user

geen paswoord.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes