Beantwoorden
adrien
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

telenet modem

De modem, heeft die een ingebouwde firewall? Heb ontzettend last gehad van malware, daarna altijd maar opnieuw infectie van Firefox door een of ander script. Hoeveelkeer ik ook de computer scande en opruimde. Ook na het vernieuwen/resetten van Firefox.

Ik begon te denken dat de ellende verstopt zat in de modem...

 

Is dit praktisch mogelijk?

0 Likes
4 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7782
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

telenet modem

Dat zal niet in de modem zitten. Vermoedelijk zit het nog verborgen in een of ander bestand en komt het dan terug.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2266
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

telenet modem

Welke programma's gebruikt ge om uw computer virus en malware vrij te houden?


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ugo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Vernieuwde Telenet Webmail? It's your eighth party!

telenet modem

Heb je Malwarebytes geprobeerd om de 'beestjes' in je pc te zoeken en verwijderen ?

Dit is gratis te downloaden en te gebruiken en werkt uitstekend.

0 Likes
adrien
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

telenet modem

Dank voor alle antwoorden.

 

De besmetting lijkt nu definitief over. Zal dus ook niet in de modem zitten, maar ja; je wordt op den duur zo achterdochtig als 100 Zwitsers.

 

Inderdaad Malwarebytes gebruikt. Maar dat programma opzich is onvoldoende. Je moet nog andere soft gebruiken om de laatste rest op te sporen. Ook booten in safemode. Heb ook, met dank, gebruik gemaakt van een 'draaiboek', gevonden op het forum Malwarebytes; zoek maar op "adware in PC after ..."

 

Tevens heb ik, maar een beginner moet dan heeeeeeeeeeel goed weten wat hij doet, de mappen/directories handmatig gezocht, 'gescand' en opgeruimd, met de datum van de infectie.

0 Likes