@Ex-Netweter schreef:
Bij mijn schoonbroer zijn nauwelijks UTPkabels De bedoeling is 1 digicorder en 2 digiboxen op dlan 500wifi van DEVOLO interactief te maken. Hij bezit een oude motorola modem basic. Ik weet dat digiboxen rechtstreeks hun IP van telenet moeten krijgen. Lukt dit of is een nieuwe fibernet 100 modem/router met wifi een betere opmlossing ? Op dit ogenblik werkt zijn digicorder met een sitecom powerlink. Is er een conflict mogelijk indien de powerlink en DEVOLO WIFI WERKEN ?
Vooreerst zou ik, indien ook intenetklant, naar een Center gaan voor de nieuwe Home gateway maar met de oude modem lukt dit ook, maar het is makkelijker.
Meestal spreken ze over het devolo setje met 1 powerlan aan de ene zijde en een 2e powerlan met ingebouwd Wifi accespoint. Dit is bruikbaar maar vermits je 3 boxen hebt zoek je het best nog een dergelijk setje of koop je nog 2 extra powerlans, van Devolo, of deze van telenet en stel je alles op elkaar af. Dan heb je die opstelling: Home gateway, powerlan 1, powerlan met wifi bij box 1, powerlan bij box 2, powerlan bij box 3.
Je hebt dan draadloos via de Home gateway en draadloos via de powerlan en je 3 boxen zijn interactief. Neem desnoods je powerlans mee naar een center of ander winkelpunt om de 2 extra's te kopen. Zo kan je de professionaliteit van de medewerkers nagaan of verkopers nagaan om ze op elkaar af te stellen. Het best is natuurlijk allemaal Devolo's te nemen uit dezelfde reeks.
Ignace (igvfer) | Krak Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden. Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.