24755
netweters
|
152388
antwoorden
|
20698
vragen
|
Hallo
Ik vraag me af hoe ik 1x digicorder en 5x digibox kan aansluiten.
Ik dacht het volgende te doen:
* modem - switch - digiboxen via utp
* splitter om de coaxen te kunnen aansluiten. De langste coax is 17m, kortste 13m; grijze Telenet-gekeurde grijze kabel van Hirschmann voor binneninstallatie.
Bijkomend vraagje, om 5 pc's aan te sluiten gebruik ik best een extra router?
* modem - router - pc's via utp
Alvast bedankt!
CoBe
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hey
In je kabelabonnement zit een maximum aansluiting inbegrepen voor 4 toestellen.
Je kan niet meer dan 4 digiboxen aansluiten.
Er zijn namelijk op de versterker(NIU) van Telenet maar 4 uitgangen voor kabel.
Voor internet zie ik geen probleem dat je meer dan 5 toestellen aansluit.
Je kan zoals @Petito het zegt kan je maar maximum 4 hd boxen hebben bij telenet.
Voor TV's kan je werken met een splitter op de + 4dB uitgangen van je versterker, of een extra versterker aan te kopen.
Wens je toch op meer tv's digitaal te kijken overweeg dan eens voor TV met een kaartje.
Nadeel daarvan is wel dat je op die TV dan geen interactiviteit hebt en als je gebaoneerd bent op extra zenderpakketten je die niet hebt op dat tv toestel.
En voor meerdere pc's aan te sluiten gebruik je beter een switch ipv een router.
Bedankt voor de reactie.
Ok, het aansluiten van de tv's zal wel lukken.
En ivm de 5 pc's + 4 digiboxen/digicorder
Dan zou ik dus best een switch met 8 poorten kopen, en die ene kabel die ik over heb, rechtstreeks in de modem pluggen?
Dat is niet waar. Je kan meer dan 4 digiboxen/digicorders hebben bij Telenet, maar je kan er maar 4 per digitaal abonnement hebben. Het is echter perfect mogelijk om meer dan 1 digitaal tv abonnement te hebben, waardoor je dus meer boxen kan laten activeren.
Echter zijn extra zenderpaketten wel gebonden aan het abonnement. Als je bijvoorbeeld 6 toestellen hebt, staan er 4 onder 1 abonnement en 2 onder de andere. Als je dan Play More neemt, kan je dit enkel op 1 van de 2 abonnementen bekijken. Dus of op het abonnement waar er 4 op staan, of het abonnement waar er 2 op staan. Als je het toch op het andere abonnement ook wil zien, moet je het 2 keer nemen.
Ook gaan de digiboxen die onder het ene abonnement staan, de digiboxen op het andere abonnement niet kunnen zien. Stel je hebt een abonnement met 1 digicorder en 3 boxen, dan kan je de opnames van de digicorder ook op de boxen bekijken. Als je dan nog een 2e abonnement hebt met 2 boxen, kan je de opnames niet zien op die toestellen.
Je gaat dus even moeten bekijken of dat voor jou werkbaar is.
@ ubahnub:
Uitkijken met die uitspraak.