Beantwoorden
Alfredos
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your eighth party! Pionier It's your seventh party! It's your second party!

Betreft... welke TV nu best te kopen?

Tegenwoordig wordt men met FHD en UHD om de oren geklopt. Mooie maar hoe zit dat nu met Telenet. Kortom wat is de intensie van Telenet voor de toekomst? Nu beschikt men over HD TV maar hoe ziet telenet de toekomst? Hub prijzen slaan op om vernieuwing te kunnen realiseren zeggen ze. Mijn vraag is nu... welke vernieuwing en welke TV moet ik kopen om aan de toekomst en het signaal te voldoen die telenet me leveren zal? Want je hebt niets aan een TV met FHD en UHD als het binnenkomend signaal van Telenet u dat niet aanlevert. Waarom voorzien in deze nieuwe tecniek als je het niet binnenkrijgt? Dus voordat ik denk aan een nieuwe aankoop zou ik graag de toekomstvisie van Telenet weten? Misschien kunnen ze ons dat vertellen? Hopelijk lezen ze dan ook hier mijn vraag?

0 Likes
Beantwoorden
6 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Betreft... welke TV nu best te kopen?

Verhaal van het kip en het ei. Eerst moet er content zijn in Full en Ultra HD. Daarvoor moeten zenders investeren of producenten en dit dat ook programmeren. En als er voldoende aanbod is kan Telenet dat doorsturen. Daarom zijn ze bezig om de bandbreedte die nu ergens tussen 130 en 600 MHz zit aan het optrekken naar 800. Want daarvoor is meer ruimte nodig. Dus een ganse rij die geld en middelen moet vrij maken waarvoor uiteindelijk de consument moet betalen. Gefrustreerde smiley



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Moaner
Professional Veelweter
Berichten: 411
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Een bus vol!

Betreft... welke TV nu best te kopen?


@Alfredos schreef:

Tegenwoordig wordt men met FHD en UHD om de oren geklopt. Mooie maar hoe zit dat nu met Telenet. Kortom wat is de intensie van Telenet voor de toekomst? Nu beschikt men over HD TV maar hoe ziet telenet de toekomst? Hub prijzen slaan op om vernieuwing te kunnen realiseren zeggen ze. Mijn vraag is nu... welke vernieuwing en welke TV moet ik kopen om aan de toekomst en het signaal te voldoen die telenet me leveren zal? Want je hebt niets aan een TV met FHD en UHD als het binnenkomend signaal van Telenet u dat niet aanlevert. Waarom voorzien in deze nieuwe tecniek als je het niet binnenkrijgt? Dus voordat ik denk aan een nieuwe aankoop zou ik graag de toekomstvisie van Telenet weten? Misschien kunnen ze ons dat vertellen? Hopelijk lezen ze dan ook hier mijn vraag?


Begrijp maar een beetje,je kan al een UHD tv 40 inch  100hz kopen voor minder dan 500 euro.

Telenet zal er wel aan werken,als je nu een nieuwe tv nodig hebt kijk naar uw beurs ,afstand kijken en wat je er nu bij wenst  ci kaart-hdmi aansluitingen etc.

0 Likes
Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Betreft... welke TV nu best te kopen?

Wat moet je nu best kopen? Tot pakweg 2000 is het TV landschap heel weinig veranderd buiten de overgang van zwart wit naar kleur en van het 4/3 formaat naar de 16/9 veranderde er niets. Rond 2005 is de doorbraak gekomen van de LCD en Plasma eerst HD ready met zijn 720 beeldlijnen en Full HD voor de betere versies. Toen hadden we moeite om de mensen te overtuigen een Full HD te kopen. Nog te doen analoog op een 80 cm scherm maar nu kon er 90 en 100 cm en dat was een ramp want de zenders hadden nog een pak 4/3 uitzendingen maar ook breedbeeld maar in gewone resolutie (560 beeldlijnen) En toen kwam Telenet (in 2004 - 2005) op de proppen met zijn digiboxen wat al een beeldverbetering betekende door upscaling.

Ondertussen zijn de zenders overgeschakeld naar HD camera's en heb je een deftig beeld in HD.

Nu kunnen de fabrikanten schermen aan tot 160cm en meer en is er behoefte aan nog hogere resoluties. Die zullen er met mondjesmaat komen en als je nu zo'n 4K TV of meer koopt ga je daar binnen 2,3 4 jaar ten volle van kunnen profiteren denk ik.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
mvd09111966
Professional Weetjesweter
Berichten: 163
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Betreft... welke TV nu best te kopen?

zelf ken ik daar ook nog niet zoveel van,maar het ligt in de eerste plaats dacht ik aan een zender om UHD beelden door te zenden.Deze kan je dus enkel ontvangen met een UHD tv;Ik heb ook maar een eenvoudige HD smart tv omdat ik dit voor mij voldoende vind;Ik denk dat vanaf die beelden en telenet wil daar geld in besteden zal zij die ook doorsturen;Want dit is immers de toekomst.Ik zeg het zelf ken ik niet veel van die materie en zullen er hier nog meerdere mensen een beter antwoord kunnen geven als ik.

0 Likes
Beantwoorden
mvd09111966
Professional Weetjesweter
Berichten: 163
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Betreft... welke TV nu best te kopen?

Ik heb nu een SAMSUNG  full HD smart tv 3d 56" die koste over een goede twee jaar 3000€maar er ging toen 1000€ af omdat ze in die periode de bredabaan te Merksem aan het vernieuwen waren en de winkels zeer slecht te bereiken waren.

0 Likes
Beantwoorden
Alfredos
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your eighth party! Pionier It's your seventh party! It's your second party!

Betreft... welke TV nu best te kopen?

Bedankt voor jullie antwoorden

0 Likes
Beantwoorden