Beantwoorden
Cowboy_Henk
Professional Weetjesweter
Berichten: 48
Say what?! YEAH! CAPSLOCK DAY! On a roll... De 3 wijzen!

Hertz en CEC vragen

Ik heb twee vragen. Ik wil graag een tweede tv kopen (kleinere voor de slaapkamer) maar ik zie dat er 50hz, 100hz,... bestaan. Zend de HD digicorder in meer dan 50 hz uit? Zoniet heeft het dan nut om een tv te kopen met 100hz of meer?

Als ik nu kijk op mijn hudige tv met een hd digicorder dan zie ik "720p @ 50hz"   De tweede tv gaat enkel dienen om tv te zien dus is het dan genoeg om een hdtv te kopen van 720p  en 50hz?


Tweede vraag: mijn living tv en digicorder is aangesloten op een hdmi av receiver. Als ik de digicorder instel op CEC aan dan springt de tv en av receiver aan als ik de digicorder opzet, zoals het hoort. Maar soms wil ik geen surround geluid en enkel tv geluid. Als ik de av receiver afzet dan springt die automatisch terug aan omdat de digicorder aan staat. Ik weet dat dit te maken heeft met HDMI passthrough maar dit staat aan want bij de Playstation 3 werkt dit wel, als ik de av receiver uitzet dan gaat het geluid over naar de tv. Niet zo met de telenet digicorder dus.... Ondersteunt de digicorder niet hdmi passthrough?

 

 

Ik heb trouwens deze vragen al doorgestuurd naar telenet zelf via contactformulier gisteren. Vandaag heeft een zeer incompetent meiske me gebeld om me te "antwoorden".. .  Ze zei dat de digicorder 108 MHz - 862 MHz uitzond, het staat in de technische fiches zei ze. LOL en zucht, dit is de  input frequentieband! Ik wou de output frequentie weten!
En op tweede vraag heeft ze ook niet geholpen, het kwam er op neer dat het de surround systeem zijn schuld was en dat  ze geen ondersteuning bieden hiervoor en dat ik maar een technieker moet bellen.

Het ligt toch wel aan de digicorder hoor, andere apparaten zoals de ps3 of mijn pc geven wel geluid door aan de tv als de surround afstaat

0 Likes
Beantwoorden
4 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Hertz en CEC vragen

Mijn digicorder kan ik instellen op 720p en 1080i voor het signaal naar de TV.

Ik zou een echte HD TV kopen met de resolutie 1920/1080. Het aantal Hertz 50/100/200/400 of zelfs 800 is eigenlijk een TV interne aangelegenheid en heeft niets te maken met het aangeboden signaal. Deze Hertz waarden is meer een verkoopspraatje dan een kwaliteits kenmerk.

Over uw CEC vraaag kan ik niets zeggen omdat ik geen ervaring heb met een AV-Receiver.

 


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Hertz en CEC vragen

Voor wat betreft de Hertz is dat eerder een interne TV aangelegenheid zoals hierboven vermeld. Echter is het niet zo dat het slechts "een verkoopspraatje is". Kort gezegd gaat Hertz over het vermogen van de tv om het beeld te verversen. Hoe hoger de waarde hoe sneller het beeld ververst wordt. Er is wel degelijk een merkbaar verschil tussen een TV van 50 hz en één van 100 en meer. Voor een tweede tv is het aantal Hertz niet zo belangrijk maar ik zou er toch één van minstens 100 aanraden (hoewel 50 kan volstaan als je er echt niet veel waarde aan hecht).

 

Voor wat betreft de CEC is het normaal dat de AV receiver terug aanspringt aangezien deze aangesloten is op de TV  en reageert op alle HDMI ingangen. Jouw PS3 & Digicorder bevinden zich niet op hetzelfde HDMI kanaal waardoor deze niet te samen aanspringen.


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
0 Likes
Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hertz en CEC vragen

Hoe groter de TV hoe meer herz noodzakelijk zijn. Kijk maar eens naar een voetbalmatch op een TV van 32 inch en 50 Hz, daar zal je nauwelijks problemen hebben met veegeffekten als de bal passeert. Bekijk dezelfde math maar eens op een 56 inch met 50 Hz ( ze bestaan die TV's van 500 euro voor dat beeldformaat). Je zal het verschil wel merken. Logisch, die bal moet dubbel zoveel afstand afleggen om van links naar rechts te gaan in dezelfde tijd, dus moeten die beeldpixels kunnen volgen.

 

Over die pass trough. Ben je wel zeker dat alle HDMI poorten op je receiver dit ondersteunen?  Ik vraag dit omdat bij sommige TV's ook niet alle HDMI poorten dezelfde functies ondersteunen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Cowboy_Henk
Professional Weetjesweter
Berichten: 48
Say what?! YEAH! CAPSLOCK DAY! On a roll... De 3 wijzen!

Hertz en CEC vragen

Wel ik ga een 32inch kopen voor boven dat is groot genoeg voor een slaapkamer.  Maar als de digicorder uitzend in max 720p (1080i maar dat is interlaced dus flikkering)  is het toch niet nodig om 1080p te kopen? Of gaat Telenet later wel in 1080p uitzenden. En ik zit op 3 m kijkafstand voor 32 inch, volgens mij ziede het verschil nie tussen  720p en 1080p voor 32inch.

 

En ik snap het niet, aan hoeveel hertz zend telenet uit? ALs het max 50hz verversing  en je koopt een 100hz screen is er dan geen screen tearing? 

 

En over die CEC

 

Mijn ps3 en digicorder en pc zijn verbonden met de av receiver via HDMI IN. De CEC op de PS3 en digicorder staan aan (niet op de pc want ik wil niet dat de av receiver opspringt als ik de pc opzet)

Die  av receiver is dan ook verbonden met de TV via de HDMI OUT 

 

Als ik mijn PS3 aanzet dan springt de tv aan, av receiver aan en er is dus surround geluid (boxen verbonden met de av receiver). Als ik de av receiver uitzet dan gebeurt er de hdmi passthrough en blijft de ps3 en de tv aan en gaat het geluid over naar de tv speakers.

Maar nu de digicorder aangaat: tv springt aan, av receiver gaat aan en surroundgeluid dus ook. Maar als ik hier de av receiver uitzet dan gaat het geluid niet over naar de tv speakers maar de av receiver springt gewoon terug aan en er is dus terug surround geluid. 

 

 

0 Likes
Beantwoorden