Beantwoorden
MarcVI
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Jij bent af! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Lacht (een beetje zuur)

Wanneer zouden zender Lacht en Telenet er in slagen om de programmagids correct op elkaar af te stemmen? Het is echt niet bevorderlijk voor het kijkplezier om constant iets helemaal anders voorgeschoteld (rechtstreeks of in terugkijk TV) te krijgen dan wat je verwacht. En als er dan al eens iets te zien is dat klopt, zijn de échte aanvangsuren ver van wat aangekondigd staat. Maar dat is blijkbaar een 'must' op alle Vlaamse zenders. Ik vrees dat ik vroeg of laat ga afhaken want ik word er niet vrolijk van... ook al is dat bij die zender net de bedoeling.
Tags (1)
0 Likes
Beantwoorden
18 reacties
apestaart
Experienced Veelweter
Berichten: 250
Nieuwe TV-theek? Even demarreren... Warming up? BINGO!

Lacht (een beetje zuur)

Dat is niet alleen bij LACHT dat die TV gids niet klopt, ook bij National Geographic Channel is dat zo, negen op de tien klopt de TV gids van die zender van geen kanten, hoe kan ik dan iets programmeren?

0 Likes
Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7789
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Lacht (een beetje zuur)

Het is niet de bedoeling dat je iets opneemt. Onder druk van de commerce wordt ar altijd maar meer reclame ingevoegd, programma's overhoop gehaald enz.

Zelfs VTM en consoorten ontsnappen ern  niet aan. Er zijn geen zekerheden meer....Gefrustreerde smiley



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
SXTC
Professional Meerweter
Berichten: 195
Nieuwe TV-theek? Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! It's your ninth party!

Lacht (een beetje zuur)

Die reclame is erger dan ISIS! Kwade kat Er word altijd nieuwe onzin door onze strot geramt voor zaken die de meesten van ons toch niet kopen (omdat wij weten dat het meestal gelogen is). Want ja, als je het mooi aankleedt en het daardoor binnen de wet valt, mag je liegen. Ik heb zo al reclame gezien van ontbijtgranen en als je het dan op pauze zet en traag terugspoelt dan zie je kleine lettertjes die je op de normale manier gewoon niet kan zien (waardoor men wettelijk in orde is). Van hun ontbijtgranen viel je dus af in gewicht (kleine lettertjes, als je minstens 4 kommen per dag eet)... en zo een onzin krijgen wij op dagelijkse basis voorgeschoteld.... Men zegt "wij kunnen geen reclame afschaffen want het zijn onze inkomsten",

 

Geef ons a.u.b. een optie om te betalen voor GEEN reclame!

0 Likes
Beantwoorden
Suzy
Community Manager
Berichten: 7399
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Lacht (een beetje zuur)

Bedankt voor deze feedback!


We hebben de tv-gids nagekeken en de momenten dat we nu via terugkijk-tv opvragen lijken te kloppen.
Kunnen jullie ons via Facebook of Twitter enkele voorbeelden bezorgen?

 

We onderzoeken het dan graag verder! 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Beantwoorden
MarcVI
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Jij bent af! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Lacht (een beetje zuur)

Op Facebook zit ik niet en Twitter laat toch maar weinig ruimte om iets deftig op een rijtje te zetten.

Ver moest ik niet zoeken:

Gisteren

Gids:

00:40 The Graham Norton show

01:30 Hello Ladies

02:05 Veep

In het echt:

Om 00:40 is The Graham Norton show al 10 minuten bezig

Om 01:00 begint Cardinal Burns

Om 01:45 begint Veep

Om 02:15 begint The half hour

 

Geen Hello Ladies en wel Cardinal Burns en The half hour die geen c van de twee in de gids staan en alle beginuren compleet fout.

Daar krijg je kop noch staart aan toch? Sinds ik Lacht heb ontdekt, heb ik nog niet anders geweten.

Ik ga het stilaan opgeven.

 

0 Likes
Beantwoorden
apestaart
Experienced Veelweter
Berichten: 250
Nieuwe TV-theek? Even demarreren... Warming up? BINGO!

Lacht (een beetje zuur)

Veel moet men niet lachen op die zender, eerder huilen met de pet op, echt zulke stomme programma's die er worden uitgezonden, daar ga ik heus mijn tijd niet aan verliezen.

0 Likes
Beantwoorden
Moaner
Professional Veelweter
Berichten: 415
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Een bus vol!

Lacht (een beetje zuur)


@apestaart schreef:

Veel moet men niet lachen op die zender, eerder huilen met de pet op, echt zulke stomme programma's die er worden uitgezonden, daar ga ik heus mijn tijd niet aan verliezen.


Er zijn veel zenders ,die ik niet bekijk.

Maar wat heeft de poster zijn opmerking  te maken met (sorry) zever dat jij nu post.

 

0 Likes
Beantwoorden
Moaner
Professional Veelweter
Berichten: 415
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Een bus vol!

Lacht (een beetje zuur)


@igvfer schreef:

Het is niet de bedoeling dat je iets opneemt. Onder druk van de commerce wordt ar altijd maar meer reclame ingevoegd, programma's overhoop gehaald enz.

Zelfs VTM en consoorten ontsnappen ern  niet aan. Er zijn geen zekerheden meer....Gefrustreerde smiley


Het is al van de oude video band dat men iets opnam,zeg niet dat men dat niet wist of geen rekeneing mee houdt.

De zenders vb bbc kunnen optijd beginen  albeit zonder  reclame ,maar wat zitten bepaalde zenders  daar  te doen als ze moeten weten  hoe lang reclames duren en dit berekenen,2016 of wat.

Dat er een  ander  uitzending dan zij doorgeven aan Telenet uitzenden, tenzij iets onvewachts begrijp ik ook niet ,is toch een paar weken opvoorhand gepland.

0 Likes
Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7789
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Lacht (een beetje zuur)

Je noemt daar BBC. Dat is een nationale zender zoals VRT. Die mag blijkbaar ook maar beperkt reklame uitzenden en niet zoals commerciële zenders uitzendingen onderbreken daarvoor.

Hoe werkt dat bij een commercIële zender? Die maken hun planning: film 1u20, reclameblok 1, 5 minuten, Trailers 2 minuten, reclameblok 2, 5 minuten, trailers 2 minuten . Totaal 1u34.

In de laatste dagen voor de uitzending kunnen ze nog een aantal adverteerders strikken en dan worden de blkken uitgebreid met x aantal minuten. Gevolg programmatie om zeep. Niet hun zorg want de inkomsten tellen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7399
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Lacht (een beetje zuur)


@MarcVI schreef:

Op Facebook zit ik niet en Twitter laat toch maar weinig ruimte om iets deftig op een rijtje te zetten.

Ver moest ik niet zoeken:

Gisteren

Gids:

00:40 The Graham Norton show

01:30 Hello Ladies

02:05 Veep

In het echt:

Om 00:40 is The Graham Norton show al 10 minuten bezig

Om 01:00 begint Cardinal Burns

Om 01:45 begint Veep

Om 02:15 begint The half hour

 

Geen Hello Ladies en wel Cardinal Burns en The half hour die geen c van de twee in de gids staan en alle beginuren compleet fout.

Daar krijg je kop noch staart aan toch? Sinds ik Lacht heb ontdekt, heb ik nog niet anders geweten.

Ik ga het stilaan opgeven.

 


Bedankt, @MarcVI.
We hebben deze voorbeelden doorgegeven voor verder onderzoek.

We houden jullie op de hoogte! 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Beantwoorden
MarcVI
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Jij bent af! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Lacht (een beetje zuur)

Mag ik, als topic starter, vriendelijk vragen om 'on topic' te blijven?

Ik zocht echt niet naar meningen over programma's of programmatie of reclame.

Dank!

Gisteren was het van hetzelfde laken een broek: 's nachts Big School 2 keer geprogrammeerd. Geen enkele keer uitgezonden.

0 Likes
Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7789
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Lacht (een beetje zuur)

Kan je de zender niet contacteren? Het is tenslotte zij die programmeren en moeten doorgeven aan de providers.

Ergerlijke praktijk maar een beetje het ziekbed van commerciële zenders.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
MarcVI
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Jij bent af! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Lacht (een beetje zuur)


@igvfer schreef:

Kan je de zender niet contacteren? Het is tenslotte zij die programmeren en moeten doorgeven aan de providers.

Ergerlijke praktijk maar een beetje het ziekbed van commerciële zenders.


Probeerde ik. Ga eens naar hun website http://www.lacht.tv en zoek eens naar 'Contact'... Niks te vinden hoor.

En ik vermoed dat Telenet daar VEEL meer indruk kan maken dan ik, gezien hun 'relatie' Smiley Tong

Ergerlijk is idd ook dat de programmatie zich niet houdt aan het tijdschema. En niet alleen bij de commerciële zenders. VRT is in hetzelfde bedje ziek. Maar bij Lacht zoek ik dikwijls naar een aangekondigd programma dat er helemáál niet blijkt te zijn.

0 Likes
Beantwoorden
Moaner
Professional Veelweter
Berichten: 415
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Een bus vol!

Lacht (een beetje zuur)

Maar bij Lacht zoek ik dikwijls naar een aangekondigd programma dat er helemáál niet blijkt te zijn.

 

Heb je als eens een tv gids vb  humo,bekenen wat daar staat in de progs.

Als hetzelfde is wat telenet heeft staan kan je moeilijk de vinger wijzen naar telenet zij krijgen die info toch van de zender  Lacht,denk niet dat er iemand  bij telenet zit en denkt ,ik ga MarcVI nog eens liggen hebben en de programmatie veranderen.Smiley LOL

0 Likes
Beantwoorden