24.963
netweters
|
153.612
antwoorden
|
20.840
vragen
|
Hoi,
Graag zou ik de situatie hieronder even willen voorleggen aan de community, in de hoop om van hieruit een idee te krijgen qua oplossing voor de situatie die momenteel speelt bij mijn tante
Momenteel maakt ze gebruik van Telenet digitale TV dmv de de 'TV met een kaartje oplossing (CI+ module dus)
Dit heeft geriume tijd (anderhaalf jaarà goed gewerkt en de beeldkwaliteit was dan ook veeeel beter omdat ze ondertussen was overgestapt op een recente Sony smart-tv (waarop analoog kijken geen pretje was)
De laatste weken/maanden lukt het digitaal kijken absoluut niet meer zo goed:
Een eerste contact van mijn tante (die absoluut niet technisch onderlegd is) met de klantendienst ging in de richting van 'misschien ligt het aan uw TV? besef wel dat als wij een technieker langs sturen en het probleem ligt bij u (TV of binnenbekabeling dus) dat we dan de facto een kost van 85€ aanrekenen
Welke opties heb ik nog?
Mvg,
Opgelost! Ga naar oplossing.
Het enige dat je nog zelf kan doen is de wandcontactdoos vervangen, maar ik vrees dat je een Telenet technieker zal moeten laten komen want dat de storing van buitenaf komt. Via de klantendienst kunnen ze uw signaal testen blijkbaar maar dit is onbetrouwbaar. Technieker moet zeker de verschillende frequentieblokken uittesten en als je analoog ook al storingen krijgt ben ik 90% zeker dat het signaal niet goed is.
En dan zal het u niks kosten en anders misschien wel maar dan is het wel opgelost.
Hoi,
ik zal ff proberen om de TV op een andere wanddoos te stoppen in de slaapkamer (is nog nooit gebruikt, maar zou wel moeten werken.
Indien daar hetzelfde probleem zal het idd bellen naar telenet worden, aangezien dat blijkbaar de enige manier is om daar iets gedaan te krijgen