Beantwoorden
ChWellekens
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your second party! It's your sixth party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Storing in combinatie met TV met een kaartje

Hoi,

 

Graag zou ik de situatie hieronder even willen voorleggen aan de community, in de hoop om van hieruit een idee te krijgen qua oplossing voor de situatie die momenteel speelt bij mijn tante

 

Momenteel maakt ze gebruik van Telenet digitale TV dmv de de 'TV met een kaartje  oplossing (CI+ module dus)

 

Dit heeft geriume tijd (anderhaalf jaarà goed gewerkt en de beeldkwaliteit was dan ook veeeel beter omdat ze ondertussen was overgestapt op een recente Sony smart-tv (waarop analoog kijken geen pretje was)

 

De laatste weken/maanden lukt het digitaal kijken absoluut niet meer zo goed:

  • Wanneer ik digitaal kijken heeft het grootste deel van de zenders last van storingen. hiermee bedoel ik blokjes in het beeld en onderbrekingen/metaalachtig geklik in het geluid. op sommige zenders krijg ik zelfs beeld van 2 zenders door elkaar gemixed (ketnet en Nat Geo)
  • Het probleem blijkt niet afkomstig te zijn van de gebruikte coax kabel (bestaande kabel opnieuw gestript & aangelosten zonder resultaat, dan maar nieuwe gehaald maar dit loste het probleem ook niet op
  • Ook op de TV of de wanddoos zie ik niets eigenaardig aan de coax aansluiting (geen verwrongen toestanden)
  • ook wanneer ik analoog kijk (om toch nog iets van televisie te hebben...) zijn er meerdere zenders waarbij het beeld storingen vertoont.

Een eerste contact van mijn tante (die absoluut niet technisch onderlegd is) met de klantendienst ging in de richting van 'misschien ligt het aan uw TV? besef wel dat als wij een technieker langs sturen en het probleem ligt bij u (TV of binnenbekabeling dus) dat we dan de facto een kost van 85€ aanrekenen

 

Welke opties heb ik nog?

  • Toch technieker laten komen, met het risico dat die het mogelijks alsnog de kost gaat aanrekeken ook al lijkt er niets mis te zijn met de binnenbekabeling, wanddoos of kabel?
  • Een poging wagen om de CI+ module te laten vervangen, omdat daarmee het probleem groter blijkt te zijn dan met digitale tv?

Mvg,

0 Likes
Beantwoorden
2 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Storing in combinatie met TV met een kaartje

Het enige dat je nog zelf kan doen is de wandcontactdoos vervangen, maar ik vrees dat je een Telenet technieker zal moeten laten komen want dat de storing van buitenaf komt. Via de klantendienst kunnen ze uw signaal testen blijkbaar maar dit is onbetrouwbaar. Technieker moet zeker de verschillende frequentieblokken uittesten en als je analoog ook al storingen krijgt ben ik 90% zeker dat het signaal niet goed is.

En dan zal het u niks kosten en anders misschien wel maar dan is het wel opgelost.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
ChWellekens
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your second party! It's your sixth party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Storing in combinatie met TV met een kaartje

Hoi,

 

ik zal ff proberen om de TV op een andere wanddoos te stoppen in de slaapkamer (is nog nooit gebruikt, maar zou wel moeten werken.

 

Indien daar hetzelfde probleem zal het idd  bellen naar telenet worden, aangezien dat blijkbaar de enige manier is om daar iets gedaan te krijgen

0 Likes
Beantwoorden