24796
netweters
|
152755
antwoorden
|
20735
vragen
|
Ik heb beneden een digicorder die is aangesloten aan m'n tv.
Nu heb ik ook een tv boven die ik soms eens gebruik/wil gebruiken.
Nu heb ik een coax kabel liggen naar daar maar nu is m'n vraag :
Aangezien ik de kabel betaal bij telenet, kan ik dan gewoon kabel tv kijken zonder een 2e decoder te moeten huren/kopen ? Ik weet wel dat ik enkel de basis kanalen zou hebben, maar dat zou genoeg zijn voor daar.
Alvast bedankt
geen enkel probleem. Je kijkt aar dan enkel wel analoog.
Hey @Ex-Netweter ,
Bedankt voor jouw vraag. Mocht je tussen de gegeven antwoorden een oplossing gevonden hebben, kan je deze dan ook even aanduiden?
Op deze manier kunnen andere gebruikers ook snel een antwoord vinden op hun vragen.
Alvast bedankt.
Stijn
het is nog altijd niet opgelost
Ik heb al verschillende coax kabels geprobeerd en verschillende aansluitfiches.
Misschien sluit ik hem verkeerd aan ?
Dus mijn coax komt toe in de garage. Deze kabel is aangesloten aan mijn telenet bakken en verdeeld zo mijn digitale tv.
Maar waar moet ik mijn analoge kabel laten vertrekken ? Uit de verdeelkast van telenet of moet ik een splitter VOOR de verdeelkast van telenet steken ?
Coax aansluiten op de versterker van telenet in je garage. Op de +4 dB of 0dB uitgang.
Het werkt nog niet
Deze is momenteel aangesloten op de DS2 (4 dB).
Het rare is dat we nog een interne leiding hebben liggen met een uitgang in een kamer boven en daar hebben we ook geen signaal/beeld. Deze is dan aangesloten op de DS1 (4dB) ...
Als ik even bij mijn telenet instellingen kijk (Ik heb Whoppa), dan staat er bij kabeltelevisie :
Single: Ja
Multi: Nee
Kan het hieraan liggen ? Want ik weet niet wat dit wil zeggen.
Dat is ook zo aangesloten. Zelfs met fiches die van telenet zelf waren aangesloten in ons vorig huis. Ik heb deze gewoon meegenomen en in mijn huidige huis terug aangesloten.
Het is raar dat er geen signaal op de kabels zit. Dat doet mij toch vermoeden dat de kabels in de muren niet in orde gaan zijn. Kan je eens proberen om je digicorder op een van die aansluitingen aan te sluiten en de signaalwaardes uit te lezen? De signaalwaardes kan je via het menu opvragen.