Ik had "Tv met een kaartje" aangeschaft voor Samsung TV in slaapkamer.
Het gaat om een LT24D390EW (24" mutifunctionele monitor/Tv gelanceerd in het voorjaar van 2014)
Toestel heeft een CI+ slot en normaal gezien zouden alle Samsung-TV s met CI+ slot vanaf 2013 Tv met een kaartje moeten ondersteunen.
TV/monitor op zich werkt goed. Zit zelfs een USB-mediaplayer in. (MKV / FLAC / ...)
Installatie en activatie is vlot verlopen.
Beeld aanvankelijk OK.
Echter, na een tijdje lijkt de TV contact te verliezen met de smartcard in de CI+-module.
Het beeld bevriest dan en er verschijnt een foutmelding (" Signaal gecodeerd. Er zit geen smart-card in je CI+module"). Na een paar seconden begint het beeld weer te lopen.
Wat ik zie ik het CI-menu van de SAMSUNG-TV:
- Status Telenet-Smartcard:
Springt vanzelf random heen- en weer tussen "geldig" (beeld OK) en "verwijderd" (waarbij beeld bevriest)
Zit geen patroon in. Soms gaat het wel een uur goed, soms maar enkele seconden...
- Status CI+-module (waar de smartcard in zit):
steeds OK
- Signaal-sterkte: 90%, Kwaliteit: 100%
- Zelfde gedrag in een ander Samsung-toestel met CI+-slot.
Nu vraag ik me af:
- Zou de oorzaak bij de Samsung-TV liggen ? Toch niet helemaal compatibel ?
of
- Eerder aan een slecht contact tussen smartcard en CI+module of een defecte Telenet-smartcard ?
Andere denkpiste:
Ik krijg bij de installatie soms wel een melding te zien dat de Samsung-TVs CI+ v1.3 ondersteunen.
Werkt de Telenet-smartcard ook volgens CI+ v1.3 of is dat nog v1.2 ?
Tips welkom....
Alvast bedankt !