Gelukkig Nieuwjaar!

Onze beste wensen voor iedereen! Hier blikken we even terug naar het afgelopen jaar en kijken we vooral ook uit naar een fantastisch 2026 met jullie op De Netweters.
Beantwoorden
Ex-Netweter

Tv met een kaartje onstabiel op SAMSUNG-TV?

Ik had  "Tv met een kaartje" aangeschaft voor Samsung TV in slaapkamer.

Het gaat om een LT24D390EW (24" mutifunctionele monitor/Tv gelanceerd in het voorjaar van 2014)

Toestel heeft een CI+ slot en normaal gezien zouden alle Samsung-TV s met CI+ slot vanaf 2013 Tv met een kaartje moeten ondersteunen.

TV/monitor op zich werkt goed. Zit zelfs een USB-mediaplayer in. (MKV / FLAC / ...)

Installatie en activatie is vlot verlopen.

Beeld aanvankelijk OK.

Echter, na een tijdje lijkt de TV contact te verliezen met de smartcard in de CI+-module.

Het beeld bevriest dan en er verschijnt een foutmelding (" Signaal gecodeerd. Er zit geen smart-card in je CI+module"). Na een paar seconden begint het beeld weer te lopen.

Wat ik zie ik het CI-menu van de SAMSUNG-TV:

- Status Telenet-Smartcard: 

Springt vanzelf random heen- en weer tussen "geldig" (beeld OK) en "verwijderd" (waarbij beeld bevriest)

Zit geen patroon in. Soms gaat het wel een uur goed, soms maar enkele seconden...

- Status  CI+-module (waar de smartcard in zit):

steeds OK

- Signaal-sterkte: 90%,  Kwaliteit: 100%

- Zelfde gedrag in een ander Samsung-toestel met CI+-slot.

Nu vraag ik me af:

- Zou de oorzaak bij de Samsung-TV liggen ? Toch niet helemaal compatibel ?

of 

- Eerder aan een slecht contact tussen smartcard en CI+module of een defecte Telenet-smartcard ?

Andere denkpiste:

Ik krijg bij de installatie soms wel een melding te zien dat de Samsung-TVs CI+ v1.3 ondersteunen.

Werkt de Telenet-smartcard ook volgens CI+ v1.3 of is dat nog v1.2 ?

Tips welkom....

Alvast bedankt !

0 Likes
Beantwoorden
2 reacties
Gianni
Freshman Veelweter
De race is begonnen! Safespot Even demarreren... BINGO!

Die monitor staat alvast niet in het lijste met compatibele toestellen:

http://telenet.be/nl/tv-met-een-kaartje

Je kan je kaartje eens in een compatibele TV steken om te testen of het niet daar aan ligt?

0 Likes
Beantwoorden
Ex-Netweter

Bij de aankoop van een CI module is het inderdaad aangewezen eerst te controleren of je tv-toestel wel compatibel is met het kaartje..

Wanneer je toestel niet in de lijst staat zal het hoogstwaarschijnlijk ook niet werken..

0 Likes
Beantwoorden