24801
netweters
|
152778
antwoorden
|
20740
vragen
|
Ja, maar ik zou opteren voor een omvormer ipv een kabel (is echter een stuk duurder):
http://www.allekabels.nl/hdmi_kabels/hdmi_omvormers/hdmi-naar-scart.html
Gewone kabel zal nit helpen. Je kan geen analoog signaal (scart) op een HDMI (digitaal) kabel steken. Kan wel door middel van een omvormer die het analoge omzet naar digitaal. Maar of je veel winst zal hebben betwijfel ik.
Waarvoor moet die scartkabel dienen?
@benny12 schreef:
Ik heb hdmi kabel van tv naar digicorder maar kan die uit doen en dan scartkabel aansluiten aan tv en digicorder ???
Mag ik corrigeren? Je hebt een HDMI kabel van je Digicorder naar je TV en niet omgekeerd, je signaal komt van de digicorder en gaat naar de TV..
Ik zie geen enkele reden om dit om te zetten naar scart. Je verlaagt alleen maar je beeldkwaliteit en je voegt geen enkele functie toe.
De voordelen van HDMI zijn: veel betere beeldkwaliteit mogelijk, stukken handiger door de kleinere aansluitingen. Schakelfuncties (CEC) zijn ook mogelijk.
Als je bijvoorbeeld je digicorder op 1080P of zelfs maar 720P zet en je gebruikt een scartkabel zal je zien dat de menu's er niet meer doorkomen, wat wil zeggen dat de bandbreedte op een scart om informatie door te sturen beperkt is.
Dat kan als je bereid bent aan een lagere kwaliteit te kijken en als je menu's wil via scart moet je de beeldkwaliteit op het laagste zetten.
Anders eens op je digicorder de back toets en het pijltje naar rechts gelijktijdig induwen om naar de laagste resolutie te gaan.
Maar ik snap nog altijd niet waarom je persé scart wil aansluiten, geeft en heeft gen enkele meerwaarde.