Beantwoorden
Ivan
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Yelo Play-app voor Windows? Follow the reader, reader! It's your eighth party! Leesbeest!

Zie soms opnames op HD Digibox en soms weer niet

Sinds vorige vrijdag SD digibox vervangen door gekochte HD digibox

Probleem is nu dat ik mijn opnames niet kon zien op mijn HD digibox

De laatste dagen kan ik ze soms wel zien en dan weer niet...

Graag een oplossing

Ivan

0 Likes
Beantwoorden
17 reacties
ubahnub
Freshman Meerweter
Berichten: 52
Even demarreren... Warming up? Goed bezig! On a roll...

Zie soms opnames op HD Digibox en soms weer niet

Er gaat waarschijnlijk een slechte verbinding zijn tussen de Digibox en de modem. Hoe is de aansluiting tussen de modem en de digibox? Gaat dit via powerlines?

 

 

0 Likes
Beantwoorden
Ivan
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Yelo Play-app voor Windows? Follow the reader, reader! It's your eighth party! Leesbeest!

Zie soms opnames op HD Digibox en soms weer niet

Ja dat gaat via powerlines van 500 Mbps

Zou dus meer dan voldoende moeten zijn

0 Likes
Beantwoorden
ubahnub
Freshman Meerweter
Berichten: 52
Even demarreren... Warming up? Goed bezig! On a roll...

Zie soms opnames op HD Digibox en soms weer niet

De 500mbps staat voor de maximum doorvoer snelheid van de powerlines. Als het stroomnetwerk waar de powerlines op aangesloten zijn onstabiel is, dan maakt het niet uit of de powerlines 500mbps, 1000mbps of 50mbps zijn.

 

Branden alle lichtjes van de powerlines op de momenten dat het delen van opnames niet werkt? Zijn de powerlines rechtstreeks op het stopcontact aangesloten, of op een stekkerdoos? Dit kan er voor zorgen dat de verbinding niet sterk genoeg doorkomt.

0 Likes
Beantwoorden
Ivan
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Yelo Play-app voor Windows? Follow the reader, reader! It's your eighth party! Leesbeest!

Zie soms opnames op HD Digibox en soms weer niet

Alles is aangesloten zoals het hoort, ben nu al 17 jaar klant bij Telenet en weet hoe het moet.

De klantenservice heeft het probleem doorgemeld en men gaat contact met mij opnemen en eventueel een technieker ter plaatse sturen.

0 Likes
Beantwoorden
Brechtb
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Yelo Play-app voor Windows? Twee handen vol! It's your eighth party! Goed gevonden!

Zie soms opnames op HD Digibox en soms weer niet

Hoe is het afgelopen?

 

Powerlines is eigenlijk een onderdeel van binnenhuisbekabeling. Is niet echt van Telenet. Het zorgt er gewoon voor om verbinding tussen digicorder en modem wanneer een kabel niet mogelijk is.

 

Powerlines kunnen zeer goed werken. Ik ken mensen die dat voor hun vaste pc gebruiken en geen enkel verlies hebben. Maar heb ook zelf al aan de hand gehad dat ik extreem traag internet heb. Ligt niet aan powerlines, niet aan Telenet. Is gewoon het elektriciteitsnet wat fel bevuild is.

 

0 Likes
Beantwoorden
Ivan
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Yelo Play-app voor Windows? Follow the reader, reader! It's your eighth party! Leesbeest!

Zie soms opnames op HD Digibox en soms weer niet

De technieker is langs geweest en zei dat bij mij alles 100 % in orde is.
Het probleem moet volgens hem bij Telenet zelf liggen.
Het is naar de "achterliggende" diensten om het uit te pluizen.
Men gaat mij op de hoogte houden.
0 Likes
Beantwoorden
crimino
Freshman Alleslezer
Berichten: 15
Twee handen vol! It's your eighth party! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Zie soms opnames op HD Digibox en soms weer niet

Hoi Ivan,

 

vreemd dat ze dan niet hebben voorgesteld om de digicorder even om te ruilen om het probleem daar ook al mee uit te sluiten... Of heeft de technieker met een andere geprobeerd en hetzelfde vastgesteld?

 

Houd je ons op de hoogte ? 🙂

0 Likes
Beantwoorden
Ivan
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Yelo Play-app voor Windows? Follow the reader, reader! It's your eighth party! Leesbeest!

Zie soms opnames op HD Digibox en soms weer niet

De technieker heeft geen andere digicorder gebruikt om te testen.

Wel heeft hij aan de HD digibox en aan de HD digicorder allerlei metingen uitgevoerd.

Deze waren allemaal postief.

 

0 Likes
Beantwoorden
Ivan
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Yelo Play-app voor Windows? Follow the reader, reader! It's your eighth party! Leesbeest!

Zie soms opnames op HD Digibox en soms weer niet

Na nogmaals bellen zei men dat de HD Digicorder en HD Digibox niet op hetzelfde account stonden.

Men zou dat na een half uur oplossen, en ja het werkte.

Een uur later werkte het weer niet meer...

Nogmaals gebeld en nu gaat men een technieker van het SWAT team sturen, wat dat ook moge zijn.

0 Likes
Beantwoorden
Ivan
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Yelo Play-app voor Windows? Follow the reader, reader! It's your eighth party! Leesbeest!

Zie soms opnames op HD Digibox en soms weer niet

De technieker van het SWAT team heeft zich ziek gemeld.

Het is dus wachten op een nieuwe afspraak.

0 Likes
Beantwoorden
stijn888
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Handje vol! It's your eighth party! Netjes! Leesclubje starten?

Zie soms opnames op HD Digibox en soms weer niet

Staat de slimme energiestand bij beide of één van beide toestellen aan ? Zoja, probeer dat eens uit te zetten bij beide toestellen.

 

Als één van beide toestellen wordt aangezet vanuit slimme energiestand, kan het namelijk soms een hele tijd duren tegen dat ze elkaar zien.

0 Likes
Beantwoorden
Ivan
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Yelo Play-app voor Windows? Follow the reader, reader! It's your eighth party! Leesbeest!

Zie soms opnames op HD Digibox en soms weer niet

Technieker van het Swat team is langs geweest

Men krijgt het niet opgelost...

0 Likes
Beantwoorden
Telenetuser13
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your eighth party! Pionier It's your seventh party! It's your second party!

Zie soms opnames op HD Digibox en soms weer niet

Ik heb net hetzelfde voor.  Een Digicorder beneden staan en op de kamer een Digibox die er mee in verbinding staat (via de netstroom). Programma's van voor de plaatsing van de Digibox kunnen we zien, maar bij programma's opgenomen na de plaatsing krijgen we de melding dat deze niet beschikbaar zijn ?

Als er twee mensen zijn met dergelijke problemen neem ik aan dat er nog meer zijn ? Kan Telenet dit intern toch even bekijken want zo heeft het niet veel zin dat we onze Digibox hebben aangeschaft.

0 Likes
Beantwoorden
Ivan
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Yelo Play-app voor Windows? Follow the reader, reader! It's your eighth party! Leesbeest!

Zie soms opnames op HD Digibox en soms weer niet

Hallo

Mijn probleem is eindelijk opgelost.

Het lag aan mijn powerlines die van een ander merk zijn dan die van Telenet.

Deze werden mij echter verkocht door een officiele Telenet dealer.

Daarom heeft de technieker van Telenet deze powerlines voorzien van de laatste firmware;

Nu werkt alles naar behoren.

Een dikke pluim voor de Telenet technieker die hier veel tijd en moeite ingestoken heeft.

Dus de originele powerlines van Telenet zijn toch aan te raden boven andere merken.

Einde...

 

0 Likes
Beantwoorden