Beantwoorden
WW
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

"Ik word Play" en zou daar blij mee moeten zijn...

Ik kreeg vandaag post met de melding "Je wordt Play!".

 

Daarin staat letterlijk "je krijgt méér voor minder geld, want trouw mag beloond worden".

"Trouw" klopt wel, want ik ben al Telenet klant van het eerste uur.

Maar nu ben ik toch echt wel teleurgesteld door de arrogantie van deze brief.

 

Vooral omwille van het stuk "Meer zenders".

Ik heb namlijk nu al sinds heel lang het Plus Pakket, maar dat verdwijnt en daarom MOET ik Play worden.

Telenet schrijft daar letterlijk over:

"De meeste [themazenders]... blijf je behouden... En voor de andere (Pebble TV, vtmKzoom+, 13th Street, AMC, Shorts TV HD, Syfy, Fashion TV, Playboy TV, Penthouse HD, Blue Hustler, Motors TV, Trace Sports Stars HD) krijg je een mooi alternatief (Disney Channel Vlaanderen, vtmKzoom, Fashion One TV, Extreme Sports, Eurosport HD)."

 

Niet alleen heb ik al die "alternatieven" vandaag ook al, maar is het toch overduidelijk dat dit echt geen "alternatieven" zijn. Bovendien worden er 12 zenders verwijderd, en wordt er verwezen naar 5 "alternatieven". Hoe kan je dan in godsnaam spreken over "Meer zenders"????

 

Beste Telenet: gelieve mij te contacteren om zonder meerprijs hetzelfde te kunnen behouden, zodat ik kan begrijpen dat jullie brief slechts een "dwaling" was in plaats van de foutieve/misleidende informatie waar het nu op lijkt.

45 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7798
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

"Ik word Play" en zou daar blij mee moeten zijn...



Wij  gaan over naar Proximus. Het pack met maxi internet heeft bovendien als extra het pakket zenders dat nu enkel in play more zit : 13th street, syfy, amc .  Dit pack kost mij zonder kortingen 104,95 (maxi internet, digitale tv, 3 mobiele telefoons, geen vaste telefonie).  Bij TN betaal ik nu +- 130 euro en daar zou ik dus nog extra 10 euro moeten bijrekenen om play more te nemen.  Dat is dus een verschil van ongeveer 35 euro per maand.    Proximus heeft momenteel een aktie die loopt tot 30 september waarbij ik nog eens (als nieuwe klant) 13 euro korting krijg gedurende 6 maanden . 

 

We zijn  al een "eeuwigheid" klant bij TN  maar dit is niet meer ernstig.

 

 

 


Hopelijk wordt je daar blij mee. Zeker als je beeldkwaliteit en je internet bandbreedte voldoende zal zijn om dit zonder horten en stoten te laten verlopen. Rapporteer ons eens binnen enkele maanden. Maar eerlijk zijn met jezelf en met ons. Smiley Knipoog En de "eeuwigheid" bij Telenet zal zowat max. 15 jaar zijn.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
ScorpioBru
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! It's your seventh party!

"Ik word Play" en zou daar blij mee moeten zijn...

Beste igvfer, de eeuwigheid zal inderdaad ongeveer 13 jaar zijn 🙂  Ik vrees echter dat ik hier niet meer zal kunnen reageren als ik geen klant meer ben bij TN aangezien ik mij moet aanmelden met het tn-account.  Ik zal wel zien wat het geeft.  TN heeft in principe het betere netwerk, maar wat ze de afgelopen jaren gedaan hebben getuigt van weinig klantvriendelijkheid.  Een pack op maat bestaat niet meer. Whop of Whoppa, King of Kong, Play of Play More.... Dat is misschien goed voor de aandeelhouders maar niet voor mij. 

Ik had aan TN gevraagd of ze mijn verbruik van het afgelopen jaar niet in xls-formaat of dergelijke hadden, het antwoord kwam neer op : zoek het zelf maar uit. Je hebt de rekeningen van het afgelopen jaar in je account.  Ik heb het dan maar zelf uitgezocht. Uit de cijfers blijkt dat ik toekom met 150gb internet, dat ik geen vaste telefoon nodig heb en dat we mobiel voor 2 van de 3 gsm's het minimumpakket voldoende was. De derde gsm verbruikt zelfs nog minder. Wat tv betreft : we hebben een aantal jaren geleden bewust gekozen voor het plus pakket omdat daar die kanalen in zaten die hier al aan bod zijn gekomen. Liefst zou ik zelf de kanalen kiezen maar dat biedt geen enkele provider aan.  Zeer ruim geschat bekijken en beluisteren we niet meer dan 30 zenders.  Prime hebben we ooit uitgeprobeerd maar hebben we niet nodig.  Moet ik dan nu extra gaan betalen om toch 13, syfy, amc etc te kunnen bekijken ? Ik betaalde al extra met het plus pakket...

 

Het aanbod van Proximus is ook niet volledig op maat maar is een pak goedkoper. Wat de technische kant betreft : als we het niet uitproberen zullen we het niet weten. 

 

Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

"Ik word Play" en zou daar blij mee moeten zijn...

Of je kijkt op deze site:  http://www.proximus.be/nl/id_speedtest/zelfstandigen-en-kleine-bedrijven/onze-producten/internet/int...

 

En dan krijg je zoiets het is wel al 5 Mbit sneller dan een half jaar geleden waarschijnlijk zijn ze nog wat klanten kwijt geraakt in onze straat 🙂

Screenshot_2015-09-27-22-26-52.png

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
master-magic01
Freshman Veelweter
Berichten: 269
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... BINGO!

"Ik word Play" en zou daar blij mee moeten zijn...

voor internet alleen bied edpnet ook al 100mb/sec snelheid,

ik heb het nog gehad toen men pas starte met 70mb/sec en kreeg dat enkele weken en opeens werd mijn internet ook op de helft minder gezet zonder melding waarom ofzo.

ik betaalde dan maar 40€ ofzoiets maar kreeg de helft waarvoor ik betaalde,

dit weekend eens de test gedaan van snelheid wat ik kan krijgen en max is 70/7

dus zeker niet de 100 wat ze aanbieden,

wil maar zeggen, A(V)DSL staat nog niet overal op punt dat ze geven wat ze beloven.

Scarlet is ook goedkoper dan belgacom en je krijgt ook de belgacom ontvanger en zender pakket.

misschien voor de TS een optie 😉

0 Likes
Beantwoorden
c00lske
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Pionier Primeur! It's your seventh party! Gelezen en goedgekeurd!

"Ik word Play" en zou daar blij mee moeten zijn...

Ik heb hetzelfde gevoel als zoveel anderen. Dit is voor mij geen alternatief of vooruitgang. Ik ga een maand play proberen en dan waarschijnlijk stopzetten.

Ik bedank TN om me te helpen besparen en meer tijd te geven voor andere zaken door minder TV aan te bieden.

Doe zo verder en ik kan overstappen naar enkel internet.

 

berre1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Vernieuwde Telenet Webmail? It's your seventh party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

"Ik word Play" en zou daar blij mee moeten zijn...

ik raad iedereen aan om zijn extra paketten voor een jaartje op te zeggen ,

als iedereen dat zou doen zullen ze snel alles herzien

in plaats van ons te verplichten play more te nemen +-24€

verliezen ze 10€€ minder per maand

das 34 € minder per maand voor die geldwolven

 

0 Likes
Beantwoorden
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

"Ik word Play" en zou daar blij mee moeten zijn...

nee danku...
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
bol_cholesterol
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
All I want for X-mas is YOU A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest!

"Ik word Play" en zou daar blij mee moeten zijn...

Dag,

Persoonlijk zijn wij een beetje aan het wachten op dit:

https://www.mobistar.be/nl/producten-en-diensten/internet-en-digitale-tv

Mobistar die internet en digitale televisie aanbiedt op het kabelnetwerk.

Misschien dat dat wel eens een waardig alternatief zou kunnen zijn voor telenet...

 

Ondertussen gaan we eens kijken of het 'play' alternatief dat telenet ons door de strot ramt eigenlijk interessant is.

Als we nu kijken wat play on extra te bieden zou hebben, dan is dat voor ons geen 10 euro waard:

1 enkele zender bovenop het standaardpakket die we behouden waar we regelmatig naar keken.
De terugkijk tv die geen ruk waard is: bijna geen enkele film en een heleboel reeksen die op de zenders worden getoond, zijn daarin opgenomen...

Als dooie mus kan dat wel tellen...

 

Weet iemand of we nadien eventueel kosteloos de downgrade naar een formule zonder play kunnen doen? Of gaat telenet ons daar ook voor doen betalen, zoals ze nu doen voor iedere downgrade?
Tenslotte hebben we hiervoor niet zelf gekozen maar heeft telenet ons die formule opgedrongen.

 

Met vriendelijke groeten

master-magic01
Freshman Veelweter
Berichten: 269
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... BINGO!

"Ik word Play" en zou daar blij mee moeten zijn...

verwacht mobistar nog niet snel op de kabel en veel minder zal het niet kosten,

telenet wilt ook het geld terug dat ze jaren terug hebben voor moeten neerleggen en voor de kabel dat ze hebben opgekrikt naar een digitaal mogelijke kabel.

vrees dat er weinig alternatief zal zijn.

en beter kan het niet zijn want alle zenders blijven hetzelfde,er komt gewoon een andere codering op (Orca) en het internet blijft ook hetzelfde.

dus blijft er amper nog iets anders over.......

0 Likes
Beantwoorden
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

"Ik word Play" en zou daar blij mee moeten zijn...

downgrades zijn gratis heb het zelf nog gedaan van 240 plus naar 200
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Ingeniosiguy
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Mooi, mooi! Pageturner! It's your seventh party! Gelezen en goedgekeurd!

"Ik word Play" en zou daar blij mee moeten zijn...

Ja, en dan betaal je daar dan ook meer voor. Play is 10 Euro geloof ik en play More een stuk meer. Klopt?

0 Likes
Beantwoorden
Ingeniosiguy
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Mooi, mooi! Pageturner! It's your seventh party! Gelezen en goedgekeurd!

"Ik word Play" en zou daar blij mee moeten zijn...

Ik kom van de concurrentie en dat is vooral Proximus en geloof me het is daar hetzelfde.  Je komt altijd bedrogen uit met hun zogenaamde acties en promoties misleiden ze je maar. In een later stadium word je toch bedrogen.

0 Likes
Beantwoorden
Ingeniosiguy
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Mooi, mooi! Pageturner! It's your seventh party! Gelezen en goedgekeurd!

"Ik word Play" en zou daar blij mee moeten zijn...

Op een of andere manier zou je in groep moeten handelen, zoals ze dat nu doen bij nutsvoorzieningen. Pas dan moeten ze wel anders uit de kast komen. De groep moet natuurlijk wel  een ruim aantal leden hebben en er moet zich daar iemand met willen bezig houden. Het gaat hem tussen Proximus en Telenet. Al de rest van eventuele aanbieders zijn de moeite nog niet om te bekijken

0 Likes
Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7798
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

"Ik word Play" en zou daar blij mee moeten zijn...


@bol_cholesterol schreef:

 

 

Weet iemand of we nadien eventueel kosteloos de downgrade naar een formule zonder play kunnen doen? Of gaat telenet ons daar ook voor doen betalen, zoals ze nu doen voor iedere downgrade?
Tenslotte hebben we hiervoor niet zelf gekozen maar heeft telenet ons die formule opgedrongen.

 


 

Jongens toch niet neuten hé. Bij telenet kan je al een hele tijd up- downgraden zonder kosten. Opzeggen van producten kost niets. Een aangetekend schrijven is niet nodig. 1 nummer om naar te bellen tijdens de kantooruren 0800 66350.  Telenet past zijn productgamma aan naar wat ze denken te moeten aanbieden.  Niemand zegt wat je moet nemen en blijkbaar zijn alternatieven als Netflix ook niet je dat. En verkoopspraatjes moet je gebruiken in je voordeel. Ik denk dat Telenet voor de moment de meest flexibele provider is.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7798
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

"Ik word Play" en zou daar blij mee moeten zijn...


@ScorpioBru schreef:

Beste igvfer, de eeuwigheid zal inderdaad ongeveer 13 jaar zijn 🙂  Ik vrees echter dat ik hier niet meer zal kunnen reageren als ik geen klant meer ben bij TN aangezien ik mij moet aanmelden met het tn-account.  Ik zal wel zien wat het geeft.  TN heeft in principe het betere netwerk, maar wat ze de afgelopen jaren gedaan hebben getuigt van weinig klantvriendelijkheid.  Een pack op maat bestaat niet meer. Whop of Whoppa, King of Kong, Play of Play More.... Dat is misschien goed voor de aandeelhouders maar niet voor mij. 

 


Bij mijn weten zijn er nog nooit packs op maat geweest. Je kon bepaalde onderdelen combineren en dan kreeg je een korting. Is nu nog altijd zo. Je neemt digtale TV en internet ( basic, internet 100, internet 200)  en als je vast telefonie bij neemt  krijg je een korting die groter is dan wat je bij betaald.

Ik moet ook die 70 zenders niet hebben maar ik ben ook niet verplicht om er naar te kijken. Ik betaal maandelijk 16€ kabel en als ik een CI+ module neem kan ik kijken. Als je in de supermarkt een kilo appelen koopt en een halve kilo gratis krijgt ben je ook vrij deze te weigeren of niet op te eten.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden