Beantwoorden
Ex-Netweter

tweede toestel draadloos

Ik had graag de sportzenders op een tweede televisietoestel in mijn huis, maar kan geen coaxkabel gebruiken, kan dit ook draadloos? Is een iets ouder flatscreen, zonder hdmi aansluiting. Kan dit en hoeveel kost dit per maand extra? Ik heb 3 GSM's digitale televisie en internet en vaste telefonie bij jullie.

Met Vriendelijke groeten

Nicole Van Accolyen

0 Likes
Beantwoorden
7 reacties
Petito
Professional Bijna Allesweter
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

tweede toestel draadloos

zonder coax kabel kan dit niet

om op 1 abonnement te kijken heb je ook interactiviteit nodig dus met utp kabel of met een powerline

Petito | Ere-Krak
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
apestaart
Experienced Veelweter
Nieuwe TV-theek? Even demarreren... BINGO! Warming up?

tweede toestel draadloos

Om naar die sportzenders te kijken heb je helemaal geen interactiviteit nodig tenzij op meerdere decoders, die is enkel nodig voor interactieve toepassingen zoals films opvragen, TV programma's on demand, rode knop, ...enz maar niet voor naar de zenders te kijken.

Een coax is wel nodig anders kan men geen signalen (TV zenders) ontvangen.

0 Likes
Beantwoorden
Petito
Professional Bijna Allesweter
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

tweede toestel draadloos

op 1 box naar sport kijken heb je geen interactiviteit nodig maar op twee toestellen wel, ze dienen beide met de modem verbonden zijn met utp of je betaald twee keer de sport per toestel  1 keer

een multi setopbox 

Petito | Ere-Krak
0 Likes
Beantwoorden
Rene1
Freshman Weetjesweter
Twee handen vol! Goed gevonden! It's your eighth party! Mooi, mooi!

tweede toestel draadloos

Beste Nicole,

Dit is mogelijk een oplossing voor jou.

Je neemt een tweede digicorder (of digibox) en plaatst die waar je wel een coax (en eventueel utp ) aansluiting hebt. Dan verbindt je je tv draadloos met je digicorder met deze toestelletjes http://www.mediamarkt.be/nl/product/_konig-5-8-ghz-draadloze-scart-set-vid-trans515kn--1163474.html?...

0 Likes
Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

tweede toestel draadloos

Draadloos?

Mijn ervaring? Weg gesmeten geld. Kan een tijdje werken en dan komt er extra WiFi van de buren enz. En signaal is naar de knoppen.

Of storingen op je WiFi signaal.

Wat kan je wel proberen?

Je koopt een 2e digibox.

Je configureert die op je TV waar er wel coax aansluiting is.

Dan verplaats je die box naar de andere TV.

Je koopt 2 goede Powerlines, eentje voor bij je modem, eentje voor bij die digibox en uiteraard moet je digicorder ook verbonden zijn met de modem. (Interactief, je weet wel)

Je start de (sport)uitzending op je digicorder en je duwt direct op de knop opnemen. Daarna kunnen je huisgenoten naar een andere zender kijken.

Nu ga je naar je digibox en kies je daar in het menu "opnames" en je zal zien dat die begonnen opname met een rood bolletje staat.

Als je nu klikt kan je die begonnen opname reeds bekijken, weliswaar met enkele minuten vertraging. Die goal zal je dus x minuten later zien maken.

Heb ik zelf niet gevonden maar is een tip die ik van een klant heb gekregen die dit reeds jaren doet.

Je zal nooit rechtstreeks kunnen kijken maar een begonnen opname kan je wel bekijken.

Probeer maar uit en laat het hier weten als dit gelukt is.

Je kan dit trouwens uit proberen met een kleine kost. Je huurt een digibox voor 4€. Lukt het niet dan breng je hem terug binnen. Wel een kost voor de powerlines maar dat kan je misschien onderhandelen in de winkel dat, als je ze netjes, onbeschadigd in de verpakking terug brengt binnen de 8 dagen je geld terug krijgt al of niet in een aankoopbon. Dat is een geste die de winkelier kan doen, geen recht. Er is geen teruggaverecht of bedenktijd als je koopt in een winkel.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
0 Likes
Beantwoorden
Rene1
Freshman Weetjesweter
Twee handen vol! Goed gevonden! It's your eighth party! Mooi, mooi!

tweede toestel draadloos

Interferentie is geen probleem.

Je kan instellen op 4 verschillende kanalen.

0 Likes
Beantwoorden
Ex-Netweter

tweede toestel draadloos

Ik zoek ook een oplossing om op mijn kamer op de 1ste verdieping via een 2de toestel TV te kijken, omdat ik daar dus echter geen coax kabel heb.

Maar als ik het goed begrijp heb ik een 2de digicorder nodig die ik beneden aansluit op de huidige coax kabel en dan deze digicorder via zijn SCART uitgang aan zo'n toestelletje koppel. Boven heb ik dan opnieuw zo'n toestelletje nodig om het signaal via de SCART naar mijn 2de TV te leiden.

Klopt de beredenering?

Zo'n toestelletje zendt dus draadloos het TV signaal over, maar kan dit ook via de elektrische leiding?

0 Likes
Beantwoorden