24.928
netweters
|
153.517
antwoorden
|
20.828
vragen
|
Recentelijk zijn er digitale meters geplaatst, Elec, Gas en water (31/10)
Ik kan wel online mijn digitale gasmeter uitlezen, maand, week, dag enz. Maar niet de digitale elektriciteit meter. Heeft er iemand een idee hoe dit komt. Ik wacht nog altijd op antwoord van Fluvius
Titel gewijzigd door Lieselotte (mod) | Vorige titel: Digitale meters uitlezen Fluvius
Opgelost! Ga naar oplossing.
@jeango3919 schreef:Groetjes, ben geheel nieuw op dit forum maar al verschillende interessante berichten gelezen. Nu vraag ik me af of er ook gedacht werd aan mensen die in een appartementsblok wonen? Wij wonen op een 2de verdieping en de digitale Fluvius meters staan allen op het gelijkvloers. Getest met een P1 meter, geen wifi verbinding en koppeling mogelijk. Iemand met een goed idee zou men hier dankbaar zijn. Jeango.
Er zijn plaatsen waar de digitale meter van Fluvius geen draadloze verbinding (naar Fluvius) kan maken. In dat geval kan je ook niets zien via mijnfluvius.be en moet je de meterstanden manueel doorgeven. Als de meter wél verbinding heeft, dan heb je niet per se een internetverbinding nodig om een toestel op de P1 poort te gebruiken. Ik heb indertijd een June Dongle gekocht. Eenmalige aankoop, abo niet verplicht, maar ik zie op hun website dat het nu blijkbaar niet meer zonder abo kan.
Maar het toont aan dat er meters zijn die geen internetverbinding nodig hebben. Kijk even op https://maakjemeterslim.be/
Als je ook een digitale gasmeter hebt, dan kan je dat verbruik eveneens opvolgen; daar is geen aparte meter voor nodig, want die communicatie gebeurt via de digitale meter voor elektriciteit.
De YOULESS LS120 heeft alleen een kabel. Dus zonder kabel zal het niet lukken. Je kan de fluvius website gebruiken. Maar mocht je toch in eigen beheer willen zijn kan je een LTE/4G/G5 modem zoeken met een Rj45 aansluiting. Je kan eventueel bij telenet de DATA-SIM aanvragen dat bespaard wel een mobiel abo.
OF, de LS120 heeft een 1 jaar interne log van energieverbruik, mss wat minder als hij gas ook opslaat. Dan af en toe eens manueel uitlezen en dumpen in een excel of CSV
OF zoek een andere oplossing 🤣
Oké bedankt, goed om te weten.
Bedankt voor je bericht. Onze meters hebben dus wel verbinding met Fluvius en ja, we hebben ook digitale gas- en watermeters.
Ik ga die June Dongle eens bekijken en anders moeten we maar de gegevens ophalen op de Fluvius site.
Bedankt voor je bericht. Is eveneens de moeite om eens uit te pluizen.
Opgelet: de June Dongle lijkt niet meer gratis te zijn. Hun vorige verdienmodel was: je koopt de Dongle bij ons en als je een abo bij ons pakt, dan informeren we je over de goedkoopste abonnementen. Neem je geen abo bij ons, dan kan je de June Dongle zo gebruiken met een account.
Je moet bij de slimme meters zoeken of ze geen zijn die geen internet hebben en die zonder abo werken (tenzij je bereid bent te betalen).
De June Dongle is inderdaad niet meer gratis. Hij kost momenteel € 149,00 per jaar + verplicht abonnement. We zullen eerst maar eens verder zoeken.
https://maakjemeterslim.be/ems-protocollen
Hier kan je meer over de gebruikte protocollen lezen.
https://maakjemeterslim.be/ems-producten
Onder Filter > Meer filters > Verbinding via
Kan je andere protocollen dan WiFi instellen.