Correctie van mijn eerder geplaatst bericht:
Hierbij mijn ervaringen om Whoppa om te zetten naar enkel internet
1. Het is niet mogelijk om online wijzigingen aan te brengen aan je abonnement (via "mijn Telenet"). Ja, je kan upgraden en extra opties bestellen maar niet in de omgekeerde richting. Dit past in de strategie om het de klanten het zo moeilijk mogelijk te maken om hun abonnement te downgraden. Dus verspeel geen tijd zoals ik. Het enigste dat je krijgt is een interessant voorstel om over te schakelen naar WIGO, maar lees de kleine lettertjes. Dit is enkel voor nieuwe klanten.
2. Ik heb de klantendienst gebeld op het nummer is 015 66 66 66, maar blijkbaar kan je wel degelijk het gratis nummer (0800 66 046) gebruiken voor wijzigingen en dus niet enkel voor totale opzeggingen zoals mij eerder was verteld. Ik blijf erbij dat de contact informatie onnodig is weggestopt. Je zou mogen verwachten dat de link met contact info bovenaan op de homepage staat of op de eerste pagina van de klantendienst. Niet onderaan een pagina samen met allerlei andere zaken.
3. Er zijn geen directe kosten verbonden aan de downgrade.
4. Eens je iemand aan de lijn krijgt zal die persoon allerlei vragen stellen waarom je bepaalde diensten wenst op te zeggen. Uiteraard met de bedoeling om je nog te overhalen het niet doen. Het is duidelijk dat deze personen specifiek zijn opgeleid voor deze taak. Laat je niet vangen!
5. Eens ik duidelijk maakte dat ik niet gediend was met deze spelletjes, liep alles vrij vlot. De wijzigingen werden onmiddellijk doorgevoerd. Dus geen Whoppa meer, enkel "All internet 300 mbps" en behoud van King abonnement .Voorlopig want waarschijnlijk ga ik ook van GSM provider veranderen in de nabije toekomst.
6. De digicorder moet binnen geleverd worden binnen 30 dagen. Anders wordt de restwaarde aangerekend. Zelfs nu in deze "Corona" periode wanneer alle Telenet winkels gesloten zijn. Ik verwacht (hoop) wel dat ze binnen één maand terug open zullen zijn. Zo niet kan het ook later, normaal gezien worden dan de al eerder aangerekende kosten toch nog terug betaald. Gezien de omstandigheden zou men deze periode makkelijk kunnen verlengen naar 60 of 90 dagen. Maar ook hier kiest men ook voor de moeilijke weg.
7. Het viel me op dat het echt wel snel kan als men wilt. Eén minuut na het telefoon gesprek was er al een modem reset. Meeste TV kanalen waren al gedeactiveerd en eveneens geen vaste telefoon lijn meer. Het was nog wel een uurtje wachten voordat de modem overgeschakeld was naar 300 mbps (in realiteit eerder 285 mbps).
Ik ga ervanuit dat er verder geen onaangename verrassingen zullen zijn, zo niet laat ik het weten. Met Telenet weet je nooit.
Conclusie: bel onmiddellijk het nummer 0800 66 046, verlies geen tijd om het online proberen te doen of om enige correcte informatie te vinden op de website, want die is er niet echt. Je klikt van de ene pagina naar de andere pagina, maar je komt altijd op dezelfde pagina's uit. Pagina's waar je meer opties kan bestellen of overschakelen naar duurdere abonnementen. Want dit kan blijkbaar wel met enkele muisklikken!
Het probleem bij Telenet is niet de dienstverlening of de kwaliteit van het internet product, maar de minachting naar hun klanten toe. Iets wat makkelijk zou kunnen geregeld worden binnen 10 minuten, wordt bewust moeilijk gemaakt, vaagheid troef en zelf pogingen om je te laten overschakelen naar een duurder abonnement met valse aanbiedingen. Ik ben klant voor meer dan 20 jaar en ik was er zelfs bij in 1997 bij de officiële opening. Ik herinner me nog heel goed dat men laatdunkend deed over Belgacom. Men ging het allemaal anders doen. Een jong fris bedrijf dat eenvoud en klantvriendelijkheid als belangrijke pijlers had. Van deze cultuur is nog maar weinig terug te vinden. Ik ga sowieso klant (moeten) blijven maar enkel voor internet, vooral omdat er qua internet er geen echt alternatief is. Ik kan alleen maar hopen dat er een dag komt dat men stopt met spelen van die spelletjes en terug grijpt naar de waarden van 23 jaar geleden!
Hopende op betere tijden.
Nog een prettig weekend