Beantwoorden
Yane
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Hoe een expertise opstellen voor een schadegeval?

In 2016 heb ik bij telenet de Macbook air 13" gekocht. Nu heb ik echter schade gekregen door een derde aan mijn macbook. Voor de verzekering moet ik een expertise laten opstellen. Waar en hoe kan ik mijn macbook laten bekijken bij telenet of welke diensten biedt telenet deze aan?

8 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe een expertise opstellen voor een schadegeval?

@Yane  heb je ook een verzekering afgesloten bij Telenet ? Als dat zo is dien je daar eens contact mee op te nemen. Telenet is geen verzekeraar dus die gaat daar niet tussen komen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Hoe een expertise opstellen voor een schadegeval?

@Yane 

Heb je geen familie polis?

Langs die weg kan je toch gaan om schade te verhalen bij derden.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
jeremy
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Hoe een expertise opstellen voor een schadegeval?

Best contact opnemen met verzekeringsmaatschappij zodanig dat zij je de contactgegevens van een door hen erkende schade-expert doorgeven. Verzekeraars gaan altijd moeilijk doen over terugbetaling dus laat ze dit zeker via mail meedelen! vergeet zeker ook niet te vragen voor wie de kosten van deze expertise zijn en nogmaals, laat de klantendienstmedewerker dit zwart op wit via mail bevestigen.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe een expertise opstellen voor een schadegeval?

@Yane 

Maak het uzelf gemakkelijk. Zoek in uw omgeving naar een Apple dealer en doe het toestel daar binnen voor de expertise. Let wel er zal allicht een vergoeding gevraagd worden voor de expertise zelf die daarna doorgaans in mindering komt indien het daar hersteld wordt. Ook deze vergoeding doe je binnen bij de verzekeraar (evenals de aftrek ervan bij herstelling).

Houd eer wel rekening mee dat je nooit veel zal krijgen van de verzekeraar. Kijk zelf eens rond op tweedehands sites wat daar gevraagd wordt voor een toestel zoals het jouwe en dat even oud is. Ik zie hiervoor een prijs van 300 euro zonder echte rekening te kunnen houden met variaties die er in die toestellen zijn.  

Neem eerst telefonisch contact op met de dealer en zeg dat het dringend is.  

 

 

Yane
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Hoe een expertise opstellen voor een schadegeval?

Bij telenet heb ik geen verzekering afgesloten. Ik ben via de familialeverzekering gegaan, zij hebben een factuurtje van een expertise nodig. 

Yane
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Hoe een expertise opstellen voor een schadegeval?

Ja, ik heb daar al naar gebeld en ze zeiden me dat ik eens moest horen bij telenet zelf achter een expertise. 

louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Hoe een expertise opstellen voor een schadegeval?

@Yane 

Ik denk dat je dan de weg die @janne_man gewezen heeft zal moeten volgen.

Je gaat daar wel een rekening voor aangeboden krijgen als je hem niet laat herstellen of een nieuwe koopt. Hou er ook maar rekening mee dat je bij de verzekering te maken krijgt met een vrijstelling. Dat allemaal voor een toestel van 2016.

Veel succes gewenst.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe een expertise opstellen voor een schadegeval?

De veroorzaker van de schade moet bij zijn verzekering ook eens gaan vragen hoeveel hij zelf moet betalen. Want veel familiale verzekeringen eisen dat de eerste xxx € betaald wordt door de verzekeringnemer. En die schiet dat niet voor voor zijn klant daar moet je zelf achteraan.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.