Beantwoorden
Mumblic
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Dat loopt vlotjes. Yelo Play-app voor Windows? A born reader! Handje vol!

Overschakelen van Whoppa naar enkel Internet

Momenteel heb ik een Whoppa abonnement + King GSM. Ik wens over te schakelen naar "All internet" + behoud van KING GSM abonnement (voorlopig). Ik had gedacht dat ik dit wel eenvoudig kon doen via "mijn Telenet". Spijtig genoeg word ik rondjes gestuurd. Het enigste dat ik kan doen is opties toevoegen of overschakelen naar nog duurdere formules. Daarenboven krijg ik zelf promoties voor WIGO voorgesteld (3 maanden korting + allerlei voordelen). Maar dit blijkt een SCAM te zijn, het geld enkel voor nieuwe klanten (op basis van berichten op dit forum) . Nochtans ben ik ingelogd in "mijn Telenet" met mijn main account.  Het zijn zulke praktijken die me alleen maar meer overtuigen om mij los te maken van Telenet. Ik ben klant voor bijna 22 jaar en heb de laatst jaren Telenet zien veranderen in de verkeerde richting.  Spijtig genoeg is er niet echt een alternatief voor de snelle Internet aansluiting. 

 

Dus concrete vragen:

  • Hoe kan ik op eenvoudige wijze mijn abonnement wijzigen
  • Welke kosten zijn er aan verbonden. 
  • Hoeveel tijd heb ik nu om de digicorder binnen te brengen. De inleverpunten zijn momenteel gesloten
  • Ik heb nu 200 Mbps download (op papier althans), gaat dit plots naar 300 Mbps gaan?

Alvast bedankt voor helpende antwoorden

Mvg,

 

19 reacties
Mumblic
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Dat loopt vlotjes. Yelo Play-app voor Windows? A born reader! Handje vol!

Overschakelen van Whoppa naar enkel Internet

Correctie van mijn eerder geplaatst bericht:

 

Hierbij mijn ervaringen om Whoppa om te zetten naar enkel internet

 

1. Het is niet mogelijk om online wijzigingen aan te brengen aan je abonnement (via "mijn Telenet"). Ja, je kan upgraden en extra opties bestellen maar niet in de omgekeerde richting.  Dit past in de strategie om het de klanten het zo moeilijk mogelijk te maken om hun abonnement te downgraden. Dus verspeel geen tijd zoals ik. Het enigste dat je krijgt is een interessant voorstel om over te schakelen naar WIGO, maar lees de kleine lettertjes. Dit is enkel voor nieuwe klanten.

 

2. Ik heb de klantendienst gebeld op het nummer is 015 66 66 66, maar blijkbaar kan je wel degelijk het gratis nummer (0800 66 046) gebruiken voor wijzigingen en dus niet enkel voor totale opzeggingen zoals mij eerder was verteld. Ik blijf erbij dat de contact informatie onnodig is weggestopt. Je zou mogen verwachten dat de link met contact info bovenaan op de homepage staat of op de eerste pagina van de klantendienst. Niet onderaan een pagina samen met allerlei andere zaken.

 

3. Er zijn geen directe kosten verbonden aan de downgrade.

 

4. Eens je iemand aan de lijn krijgt zal die persoon allerlei vragen stellen waarom je bepaalde diensten wenst op te zeggen. Uiteraard met de bedoeling om je nog te overhalen het niet doen. Het is duidelijk dat deze personen specifiek zijn opgeleid voor deze taak. Laat je niet vangen! 

 

5. Eens ik duidelijk maakte dat ik niet gediend was met deze spelletjes, liep alles vrij vlot. De wijzigingen werden onmiddellijk doorgevoerd. Dus geen Whoppa meer, enkel "All internet 300 mbps" en behoud van King abonnement .Voorlopig want waarschijnlijk ga ik ook van GSM provider veranderen in de nabije toekomst. 

 

6. De digicorder moet binnen geleverd worden binnen 30 dagen. Anders wordt de restwaarde aangerekend. Zelfs nu in deze "Corona" periode wanneer alle Telenet winkels gesloten zijn. Ik verwacht (hoop) wel dat ze binnen één maand terug open zullen zijn. Zo niet kan het ook later, normaal gezien worden dan de al eerder aangerekende kosten toch nog terug betaald. Gezien de omstandigheden zou men deze periode makkelijk kunnen verlengen naar 60 of 90 dagen. Maar ook hier kiest men ook voor de moeilijke weg. 

 

7. Het viel me op dat het echt wel snel kan als men wilt. Eén minuut na het telefoon gesprek was er al een modem reset. Meeste TV kanalen waren al gedeactiveerd en eveneens geen vaste telefoon lijn meer. Het was nog wel een uurtje wachten voordat de modem overgeschakeld was naar 300 mbps (in realiteit eerder 285 mbps). 

 

Ik ga ervanuit dat er verder geen onaangename verrassingen zullen zijn, zo niet laat ik het weten. Met Telenet weet je nooit. 

 

Conclusie: bel onmiddellijk het nummer 0800 66 046, verlies geen tijd om het online proberen te doen of om enige correcte informatie te vinden op de website, want die is er niet echt. Je klikt van de ene pagina naar de andere pagina, maar je komt altijd op dezelfde pagina's uit. Pagina's waar je meer opties kan bestellen of overschakelen naar duurdere abonnementen. Want dit kan blijkbaar wel met enkele muisklikken! 

 

Het probleem bij Telenet is niet de dienstverlening of de kwaliteit van het internet product, maar de minachting naar hun klanten toe. Iets wat makkelijk zou kunnen geregeld worden binnen 10 minuten, wordt bewust moeilijk gemaakt, vaagheid troef en zelf pogingen om je te laten overschakelen naar een duurder abonnement met valse aanbiedingen. Ik ben klant voor meer dan 20 jaar en ik was er zelfs bij in 1997 bij de officiële opening. Ik herinner me nog heel goed dat men laatdunkend deed over Belgacom. Men ging het allemaal anders doen. Een jong fris bedrijf dat eenvoud en klantvriendelijkheid als belangrijke pijlers had. Van deze cultuur is nog maar weinig terug te vinden. Ik ga sowieso klant (moeten) blijven maar enkel voor internet, vooral omdat er qua internet er geen echt alternatief is. Ik kan alleen maar hopen dat er een dag komt dat men stopt met spelen van die spelletjes en terug grijpt naar de waarden van 23 jaar geleden!

 

Hopende op betere tijden.

Nog een prettig weekend

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Overschakelen van Whoppa naar enkel Internet

@Mumblicik was er zelfs bij in 1997 bij de officiële opening. Ik herinner me nog heel goed dat men laatdunkend deed over Belgacom. Men ging het allemaal anders doen. Een jong fris bedrijf dat eenvoud en klantvriendelijkheid als belangrijke pijlers had. Van deze cultuur is nog maar weinig terug te vinden. 

 

Klopt

Effe offtopic.

Belgacom nu Proximus (Eigendom Belgische staat)wou de coax overnemen maar Liberty global(John Malone) bood STIEKEM meer.Was in de tijd van Luc Vandenbrande.

Vlaanderen geloofde niet in Telenet.

Duco Sickinghe(Nederlander) wel en die heeft Telenet gebracht waar ze nu zijn,gezond,want ze zaten diep.

Duco Sickinghe is nu wel de grote man CEO van KPN Nederland😯

 

Vandaag de beste internet provider van Belgie.

Orange wil nu mee proffiteren.Hadden toen(Mobistar) maar meer moeten bieden.

https://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen_telecom/Vlaanderen_geloofde_niet_in_Telenet/9125984.html

 

@Mumblic Mumblick heeft een oplossing gevonden,en wat geschiedenis kan geen kwaad.

We zitten trouwens op een Telenet topic.

Mumblic
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Dat loopt vlotjes. Yelo Play-app voor Windows? A born reader! Handje vol!

Overschakelen van Whoppa naar enkel Internet

@janne_man 

Bedankt voor je reactie.

Ik heb dat nummer genegeerd omdat ik enkele maanden geleden voor iemand anders een totale opzegging heb aangevraagd. Ik heb toen het gratis nummer gebeld. Toen vroeg ik of ik dit nummer ook kon gebruiken om mijn abonnement te wijzigen. Men zei mij toen dat ik dit best online kon doen. Ik heb wel degelijk aangegeven dat om een downgrade ging. Was het toevallige vergissing of was het bewuste misleiding. Ik kan het niet zeggen maar ik heb te vaak het gevoel dat ik word voorgelogen. Moest men toen correcte informatie gegeven hebben had ik veel minder tijd verspeeld en was het waarschijnlijk een minder frustrerend proces geweest.

Ik blijf er bij dat de link naar de contact informatie best bovenaan de pagina van de klantendienst zou kunnen staan. Niet ergens verstopt onderaan de pagina samen met vele andere onderwerpen. 

Mumblic
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Dat loopt vlotjes. Yelo Play-app voor Windows? A born reader! Handje vol!

Overschakelen van Whoppa naar enkel Internet

@robatoras 

Zoals eerder aangeven: het klopt dat qua internet er niet echt een alternatief is. Moest het geen goed product zijn zou ik al lang geen klant meer zijn. Ik geloofde er blijkbaar wel in want ik ben klant sinds de eerste dagen. Het probleem is wanner ik contact opneem, ik zeer vaak niet de correcte informatie krijg of er wordt bewust voorgelogen. Na 20 jaar heb ik daar voldoende ervaring mee. 

 

Ik begrijp niet goed waar je de prijzen haalt in jouw eerder bericht, maar Wigo is 105€ en Wigo Home is 85€ (+17 King) =103€

 

Sowieso TV en vaste lijn hebben nog maar weinig meerwaarde voor mij. Uiteindelijk een besparing van ongeveer 50€. Dit kan ik bijvoorbeeld beter besteden aan een GSM abonnement (15€) , Spotify (10€), Netflix (11€), Microsoft 365 (7€) , Backblaze (6€).  Al bij al voor mij een pakket met veel grotere meerwaarde. 

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Overschakelen van Whoppa naar enkel Internet

@Mumblic 

1. Op de contactpagina van Telenet staan voor telefonische contacten drie nummer:

  • 015 66 66 66 voor administratieve of technische vragen
  • 0800 66 046 voor aanpassingen aan abonnement inclusief verhuis
  • 0800 66 350 voor opzeggen abonnement

Persoonlijk vind ik ook dat het een inspanning vraagt om het juiste nummer te 'zien'. Dat zou beter kunnen gepresenteerd worden.

 

2. Onder de naam Wigo zijn er 4 variantes

  • Wigo
  • Wigo S
  • Wigo Home
  • Wigi Home S

Zowel bij Wigo als bij Wigo S is mobiele telefoon inbegrepen. Het aantal sim-kaarten is afhankelijk van het aantal GB in elk van deze formules. Enkel Wigo Home en Wigo Home S hebben geen mobiel.