Beantwoorden
Dekwoje
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Verander-je-wachtwoord-dag Handje vol! Goed gevonden! It's your fifth party!

Overstappen ECO Apple naar ECO Samsung

Goedemiddag Netweters, 

Even mijn situatie. Ben 51.. tot 10 jaar terug altijd met windows gewerkt.. (ook herstellingen, gamen, enz..)
Dan de overstap gemaakt naar Apple. Eerste met de iMac.. dan naar de Macbook.. en nu al 3 jaar de Macbook M1. Dit steeds met op regelmaat andere iPhone, Apple watch, Airpods..

Ook aan TV de Apple TV.. dus het hele ecosysteem van Apple. En dat werkt inderdaad goed, tot zeer goed.

Maar soms zeggen ze "veranderen van spijs doet eten". Dus waarom niet eens alles verkopen en gaan voor een toplaptop, deftige telefoon met Android, een ander horloge, enz.... Eens opnieuw de ander kant.

Zijn er personen hier die dit ook gedaan hebben of overwogen hebben?
Zo ja? Tevreden?

Wat zijn de topalternatieven voor een ecosysteem voor;

Macbook air M1

Iphone 15

Airpods pro

Apple watch

Apple TV

Merci en fijn weekend aan allen!

Ik had deze vraag aantal jaren geleden ook gesteld.. maar misschien dat er mensen zijn die dit wel gedaan hebben in tussentijd.

16 reacties
Dekwoje
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Verander-je-wachtwoord-dag Handje vol! Goed gevonden! It's your fifth party!

Overstappen ECO Apple naar ECO Samsung

Goedemorgen allemaal, 

Bedankt voor al jullie antwoorden en standpunten.
Na veel wikken en wegen blijf ik hier bij hetgeen ik heb. Heb na jaren puzzelen en "sparen" alles van Apple.
Na hier te lezen en wat reviews, testen en vergelijkingen op youtube te hebben gelezen en gezien lijkt me dat het "verstandigste".
En kan ik naar de feestdagen toe eens bekijken wat de "homekit" allemaal kan 😁

Nogmaals dank!

 

Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Overstappen ECO Apple naar ECO Samsung

@Dekwoje Met homekit kun je veel, zeker in combinatie met opdrachten.

Bij mij komt mijn deurbelcamera op mijn tv scherm van zodra er beweging is op mijn oprit, zo kun je op voorhand al zien wie gaat aanbellen.

Als je een exclusieve deuropener gebruikt krijg je in carplay een knop voor je garagedeur te openen.

Voor accesoires te sturen is aqara zeer goed, werkt via zigbee, en de response is heel snel.