Beantwoorden
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

PC vs Mac

pc-vs-mac.jpg

 

<eg>


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
23 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

PC vs Mac

Je gaat gelyncht worden!!!

Maar er zit veel waarheid in. Dat zoals met auto's. Maar daar is er iets meer keuze aan hypes. Je rijdt niet met een auto maar met een BMW, Audi of wat dan ook.

Het past eigenlijk meer voor de dames om met een mac book in hun nieuwerwetse mini of kever te stappen dan met een laptop. Smiley LOL

Wordt ik nu s?xiestisch? Dan had ik er ook nog blond moeten voorzetten. Smiley Erg vrolijk



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

PC vs Mac

Ach, dat valt best mee. Gewoon een beetje lachen jôh. 😉

 

De eerste computer die zelf kocht was overigens een Mac , een Apple Performa 475: The Apple Macintosh Performa 475 features a 25 MHz 68LC040 processor, 4 MB of RAM, and a 160 MB hard drive.

 

65.000 BEF, inclusief printer. En later 4.000 BEF voor een netwerkkaart.

 

Maar ze happen precies niet, misschien moet ik maar een ander bericht met onderwerp 'OS war: Windows vs iOS vs Linux vs iets anders' posten? <eg>


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

PC vs Mac

Of er zitten hier alleen maar verstandige mensen die zich niet laten opjutten. Voor mij hebben ze in elk geval allebei voordelen en nadelen. Ze doen tenslotte allebedi hetzelfde. Alleen de interface is wennen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ab33506
Experienced Meerweter
Berichten: 168
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. My smart Valentine

PC vs Mac

Je hebt vergeten te vermelden dat je zowat elke zes maand wisselstukken nodig hebt(updates) ,

 

En na drie jaar is je zaakje zo verouderd als een zombie op dieet....

 

Om de haverklap vragen of je links wil rijden, ben je zeker, heel zeker, dan gaan we rechts, of we stoppen bruusk....

Voor beide partijen geldt hetzelfde: Eigenlijk hebben we ze niet nodig! We hebben allemaal een GSM, WhatsApp, Facebook, Twitter, de verschillende fora, etc etc.... En we zijn nog nooit zo eenzaam geweest...

Delecate

________________________________________
Laten we elkaars mening respecteren,
hoe fout die van u ook is.
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

PC vs Mac

@Ab33506 Ik heb wel een computer nodig 😮

En ik zou NOOIT een mac willen...

Ik vind mac's echt verschrikkelijk. Je kan niets veranderen en als je dat wil doet het altijd moeilijk. Het ondersteunt bijna geen hardware. Het is veel te duur voor wat het is... en zo verder.

 

Maar pc's hebben dan wel veel vaker problemen dan mac's maar dat maakt mij niet uit.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ab33506
Experienced Meerweter
Berichten: 168
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. My smart Valentine

PC vs Mac

Vroeger, voor of de begin periode van office, kreeg ik vaak de vraag welke de beste tekstverwerker was...

 

Ik vroeg hun steeds "welke gebruik jij?"

En steevast was mijn antwoord, dat is de beste.

 

We zijn het beste met wat we gewoon zijn. bijvoorbeeld, ik heb linux machines en windows staan...

 

Het enige waar ik iets problemen mee heb, is LibreOffice.

Ik vind er mijn draai niet in....

 

Vermoedelijk is dat ook zo bij een OS.

 

Wanneer we kijken naar android, of het sysyteem dat de I-Pad gebruikt...

Waar we ons comfortabel bij voelen, dat is het beste..... (denk ik)

 

(Het OS van mac, is een diviraat van unix, daaruit komt ook linux....)

________________________________________
Laten we elkaars mening respecteren,
hoe fout die van u ook is.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

PC vs Mac

Ik verkies LO (LibreOffice) boven OOo (OpenOffice.org). Maar ik moet er wel bij vertellen dat ik er geen ingewikkelde dingen mee doe. Een verslag maken van een vergadering, een uitleg voor mijn moeder over hoe ze filmpjes kan posten van beelden uit haar dashcam, een simpele in/uit spreadsheet, ...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ab33506
Experienced Meerweter
Berichten: 168
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. My smart Valentine

PC vs Mac

Maar voor een leek is dit al heel wat.

hier is een lijst van enkele office pakketten

 

Denk eens welke (r)evolutie, al dan niet ten goede, een aantal mensen hebben meegemaakt....

Van de kous onder het bed, betalen aan het lokket, dan met een kaartje aan de muur. En nu, via internet....

 

Ik denk dat de IT wereld zichzelf vermooord....We maken eerst slachtoffers, omdat veel wordt geautomatiseerd..... En dan komen de webappplicaties.... Als ook die worden geautomatiseerd....

 

 

________________________________________
Laten we elkaars mening respecteren,
hoe fout die van u ook is.
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

PC vs Mac

Ik gebruik het liefst gewoon Microsoft Office.

@Ab33506 wat bedoel je met webapplicatie geautomatiseerd?
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ab33506
Experienced Meerweter
Berichten: 168
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. My smart Valentine

PC vs Mac

Wel we zitten een beetje in die stroomversnelling.

 

een bedrijf (bank, Amazon, ebay, Cooolblue) maakt een treffelijke webshop.

Wij doen aan windowshopping in de (nog bestaande) winkel, kopen dan op internet.

Pas, ik doe er ook aan mee....

 

En sommige zaken vind je niet in europa, dat wordt dus USA/China/India...

 

Maar door die webshops komen de winkels in het gedrang. Het is een werkje geworden van pakjes vullen, en in de juiste doos gooien...

De automatisering staat niet stil.

En we maakt die applicaties? Yep, ICT.

 

 

Kijk, we willen meer verdienen, maar nagenoeg niets betalen voor de produkten. Ergens gaat dat niet o/ klopt niet....

Vind je ook niet dat er iets aan wringt??

________________________________________
Laten we elkaars mening respecteren,
hoe fout die van u ook is.
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

PC vs Mac

Ja dat is waar. Al vind ik dat als je meer wil verdienen maar harder moet werken. Maar ik werk nog niet dus mag ik daar eigenlijk niets over zeggen 😛
al is het wel zoals studeren als je meer punten wilt moet je maar harder werken... Maar als ik dan kijk wat ik in de kranten zie dat ze weer eens staken dat men hetzelfde wil verdienen maar minder werken of dat ze in Wallonië in een 'arme' gemeente werknemers een dag minder laat komen maar evenveel betalen dan denk ik van waar gaat de wereld naartoe...
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

PC vs Mac

Leuk filmpje. 🙂


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

PC vs Mac

Wie meer wil verdienen moet harder werken? Hmmmz... Het loon van de CEO van de ING Groep Ralph Hamers steeg vorig jaar met 28% oftewel 360.000 euro. Zijn uiteindelijke loon: 1,63 miljoen euro, dat is 1.630.000 euro. Denk je echt dat die dat geld verdient? Dat die veel harder werkt dan de bediendes die aan de balie staan voor een netto maandloon van amper 1.500 euro netto? Pak dat zo'n baliewerker 30.000 euro bruto op een jaar vangt. Doe dat maal 50 en je hebt nog altijd niet het loon van zo'n CEO. Denk je dat de CEO van Ford harder werkt dan zijn werknemers die aan de band staan/stonden? Als ik dat soort cijfers zie, dan vraag ik me inderdaad af: waar gaat de wereld naartoe? 😉

 

Verwar staken overigens niet met betogen. Het laatste is wat men donderdag 29 september heeft gedaan in Brussel. Dat was onder andere tegen de indexsprong (misschien 2% of zo, zeker geen 28%), het feit dat (grote) vermogens niet correct belast worden, het voorstel van Peeters om de klassieke 38 urenweek af te schaffen (zodat overuren niet méér betaald worden), langer werken (tot 67 jaar; maar dat geldt niet voor de heren en dames in het huidige parlement, want die hebben immers verworven rechten) en ook nu is weer sprake om de index uit te stellen tot 2018 of zo.

 

Enfin, breek me de bek niet open. ;-))))


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

PC vs Mac

@sb ik ben het volledig met je eens 🙂@sb ik ben het volledig met je eens 🙂

Ik zit in een wetenschappelijk richting en ben totaal niet bezig met economie dus de impact van de indexsprong is niet echt duidelijk voor mij (ik weet wel dat de lonen dan niet stijgen).
Maar ze moeten natuurlijk wel iets doen om te besparen... 😕

Maar gaan we hier niet over politiek en economie praten dat is echt saai 😄
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.