42179
netweters
|
18605
gesprekken
|
20097
vragen
|
Waarom is het zo moeilijk om een businessprofiel te veranderen naar een niet businessprofiel???
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: business profiel/niet business profiel
Kun je er iets meer uitleg over geven ?
Ben je van Business klant naar particulieren klant terug gegaan ? En heb je dan via contact formulier alles ingevuld en doorgegeven dat dit intern veranderd dient te worden ?
Dag Patrick,
Idd ben ik van business naar particulier gegaan maar ben al enkele jaren gestopt met zelfstandige en heb geen btw nummer meer ,dit heb ik toen ook gemeld aan telenet, maar zolang ik internet had was het voor mij ok! Nu wilde ik tv erbij nemen en had gekeken op de website van telenet en heb de keuze gemaakt voor "All-internet+telenet iconic"Men vroeg mij , ben je telenet klant ?ik: ja . Dan moest ik niets doen want alles gaat vanzelf !, nieuwe modem aangekregen en dat tv kastje een paar dagen nadien! Het werkt allemaal.Maar moest de TV app registreren in mijn telenet , maar dat lukte niet, zag dat ik ook n nieuwe klantnummer had ,maar kwam steeds op de business profiel en die had een ander klantnummer Na uren met de telenet aan de telefoon te hangen en vanalles geprobeerd te hebben bleek uiteindelijk dat all-internet +telenet iconic niet compatibel was met een business profiel zal ik zo maar zeggen. dus mijn vraag was de business profiel te ontkoppelen en het nieuwe particulier profiel te koppelen zodanig ik bv mij kan registreren bij de tv app en het nieuwe abbo dat ook van een andere maandelijkse prijs is .Men wil het allemaal oplossen maar er gebeurd juist niets en communiceren is ook niet hun sterkste kant bij telenet, nu wacht ik al dagen op de technische dienst die het ging regelen , zij zeiden dat het 2 dagen ging duren , maar ik wacht nog altijd op een bericht dat het in orde zou zijn, maar tot op heden nog niets aangekregen .
alsik bij de rechtse foto doe wat ik nog moet doen kom ik steeds bij business terecht!!??
Dus eigenlijk is dit iets achterliggend wat niet op punt staat. Dat wil zeggen dat de backoffice dit moet regelen voor je aangezien de klantendienst dit zelf niet gaat kunnen doen. Wij gaan je jammer genoeg ook niet kunnen helpen aangezien het een administratief issue is / technisch aan de interne kant.
Sinds wanneer ben je eigenlijk overgegaan naar particulier ?
Bedankt patrick37 voor uw antwoord en het is idd iets dat niet op punt staat , blijk iets heel moeilijk te zijn precies .Juist weer gebeld naar telenet en kreeg te horen van een wachttijd van 20 minuten en dat het misschien zelf te regelen is in "mijn telenet" maar daar is juist het probleem Ben altijd content geweest van telenet maar ze moeten eens beseffen dat er zoiets bestaat als een emmer en een druppel.Had misschien beter alles gewoon opgezegd en naar de concurent gegaan maar ja je weet het niet op voorhand.In ieder geval bedankt voor uw reacties.
naar mijn ervaring,
probeer eens vanuit een andere browser bv chrome canary, firefox, oid, enkel niet degene waarmee je eerst probeerde, om opnieuw in te loggen./
ik heb al meegemaakt dat ik thuis mijn profiel afmeld, inlog met ons moeder haar profiel,
en ik nog mijn naam bovenaan zag en niets kon wijzigen in haar instellingen.
andere browser dan was dat opgelost
het inloggen zelf gaf geen probleem enkel de paginagegevens waren verkeerd en werkten niet.
hoewel in dit geval beiden wel gewone klanten zijn zonder btw nr
waarschijnlijk 2 verschillende situaties en kleine kans dat 't ineens wel ok is, maar probeer eens
heb er mij geen vragen bij gesteld, geen zin om cookies te clearen enzo toen ook,
nu gebruik ik om bij haar iets te wijzigen gewoon standaard 'n andere browser
maar , een accountwissel, is niet dezelfde situatie als bij jou hoogstwaarschijnlijk, met een achterliggende abonnementswissel.
Beste Thomas,
Heb het geprobeerd maar lukte niet bedankt voor de tip.
Ik vermoed nu en het heeft sowieso met mijn email te maken dat bij het schrappen van het business profiel telenet wettelijk is verplicht deze email vd contracthouder 6 maanden te behouden,ook al ga ik naar de concurent.Maar bij de concurent krijg ik een nieuw email waar alles dan wordt geregeld.Men vroeg mij bij de bestelling van het nieuw product of ik al klant was en ja ik was klant van telenet, dan moest ik niets doen want alles zou vanzelf gaan.Men zou mij de mogelijkheid moeten geven om een nieuw email aan te maken voor dat nieuw product vermoed ik anders moet ik een half jaar wachten of weggaan bij telenet?
heb je login gegevens ontvangen voor een nieuwe email? zoja probeer daan mee in te loggen.
zonee, ben je klant gebleven en zal op u originele de telenet communicatie op blijven toekomen lijkt me logisch.
wat zeiden de medewerkers van telenet daarover aan de telefoon?
als je een tweede hoofd email hebt voor je nieuwe veranderde '2de klantnummer' abonnement kan je de oude email naam en inhoud wel klonen, inhoud kopieren en adres vrijgeven, en dan vorige adres op de nieuwe login erbijzetten / invoegen.
als de communicatie nog op uw origineel email toekomt is er waarschijnlijk geen 2de login/emailbox aangemaakt tenzij het ergens misging misschien
success ermee alleszinds houd ons op de hoogte hopelijk geraakt het verholpen
Beste netweters , probleem is eindelijk opgelost!
Eigenlijk is het simpel maar men moet het wel zeggen "of weten" mijn origineel email dat ik al jaren gebruik hing vast aan mijn business profiel als beheerder , nu met de opzeg van mijn business staat mijn beheeremail vast , 6 maanden lang , blijk wettelijk verplicht te zijn heb ik ergens gelezen, zo geven ze de ex klant de mogelijkheid zijn email in die 6 maanden overal te vervangen door een andere . Vermoed ik .Nu heb ik een outlook email en hiermee kon men eindelijk de login maken zodat ik kon inloggen met mijn outlook email.Maar alles gaat vanzelf schrijft men dan bij een extra aankoop als je telenet klant ben! NIET DUS!! Enfin nu het opgelost is zijn we weer content en kunnen we verder! Merci voor de gegeven reacties,