24811
netweters
|
152847
antwoorden
|
20745
vragen
|
@Moaner@ schreef:Toen betaalde we kijk en luistergeld.
WAT BETAAL JE TELENET NU ?.
Denk dat je niet dat men nu met de media reklames,dat alles alltijd
perfekt,doodsimpel,gemakkelijk zou moeten werken vb (TELENET) legt het uit alsof je een kleuter bent en bij het minste probleem een oplossing,uitleg ,vergoeding tegemoet zou moeten komen,TOCH AAN DEZE PRIJZEN.
Vraag je ook telkens als je panne hebt aan uw auto een gratis herstelling, dezelfde dag en een schadevergoeding voor het niet kunnen gebruiken? Aan de prijs dat een auto kost zou dit toch wel mogen.
A propos. Toen betaalde je kijk- en luistergeld en kabelabonnement aan uw electriciteitsmaatschappij.
Dat lijkt me een kromme vergelijking. Een auto is een voorwerp waarvoor je één keer betaalt en waarvan je verwacht dat hij (tenminste binnen de garantietermijn) perfect werkt.
Telenet daarentegen biedt een doorlopende dienst aan waarvoor je maandelijks betaalt en waarvan je als klant imho mag verwachten dat die perfect werkt. Uiteraard zijn er gevallen van overmacht en compensatie voor een paar uur lijkt me ook een beetje te gek... voor particulieren. Voor bedrijven lijkt me dat anders. Het bedrijf waarvoor ik werk zit in de logistiek en toen we een halve dag zonder Internet zaten heeft Proximus een deel van de rekening betaald. En als het daar kan...
Die tijd waar jij van spreekt had men een antenne en betaalde je geen kabelabbo.
Betrefende het vergijk met een auto gaat niet op,de auto is een KOOP,telenet is een service
dat 24/24-7/7-365 normaal moet werken.
Ik denk dat ze bij mij thuis de antenne al hebben buitengegooid begin de jaren 70 ( ik vermoed 71 net voor mijn legerdienst) en toen reeds kabel hadden in ons boerendorp op 8 km van Brugge. We hadden vroeger kabeldistributie dan leidingwater. ( https://nl.wikipedia.org/wiki/Kabeltelevisie )
Kijk en Luistergeld is in Vlaanderen afgeschaft in 2001 en in Wallonië in 2014. ( https://nl.wikipedia.org/wiki/Kijk-_en_luistergeld ).
@sb@ schreef:
Voor bedrijven lijkt me dat anders. Het bedrijf waarvoor ik werk zit in de logistiek en toen we een halve dag zonder Internet zaten heeft Proximus een deel van de rekening betaald. En als het daar kan...
Dat verklaart ook voor een deel de duurdere abonnementen die bedrijven betalen. Zowel Proximus als Telenet engageren zich voor een stabielere dataverbinding voor de bedrijfsabonnementen. Wordt meestal niet gezegd maar het is zo en dit verklaart dan ook waarom ze schadevergoedingen betalen.
En wat die vergelijking met de auto betreft. Voor de prijs van 15 jaarabonnementen WIGO zou mijn auto toch ook minstens 12 jaar (240000 km) moeten zonder mankeren klaarstaan? Een illusie natuurlijk. Ik wil alleen de perceptie aantonen.