Beantwoorden
d11k
Experienced Beetjesweter
Berichten: 13
Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Voordelen KLIK t.o.v. ONEup ?

Wat zijn de voordelen van KLIK t.o.v. ONEup?

Want als ik de prijs vergelijk komt ONEup een stuk goedkoper uit voor dezelfde features.

ONEup met 1 GSM, TV Iconic, vaste telefoon: €110 incl BTW

KLIK met 1 GSM, ongelimiteerd mobiele data, vaste telefonie, Telenet TV, Speedboost: €121 excl. BTW

Daarboven betaal je nog eens €28 bij KLIK als je een vast IP wil.

 

Welke voordelen zijn er aan KLIK die in deze vergelijking niet naar boven komen (als ze er zijn)?

19 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7776
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Voordelen KLIK t.o.v. ONEup ?

Ik zou het niet echt weten maar een vast IP moet je zeker niet nemen als je het niet echt nodig hebt voor een eigen mailserver ofzo. Klik is een professioneel abonnement en daar heb je normaal gezien een aparte helplijn waar je sneller wordt geholpen dan via de gewone klantendienst.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Voordelen KLIK t.o.v. ONEup ?


@d11k  schreef:

Welke voordelen zijn er aan KLIK die in deze vergelijking niet naar boven komen (als ze er zijn)?


4G internet backup bij uitvallen van de coax verbinding (via 4G Dongle in de modem).

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2703
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Voordelen KLIK t.o.v. ONEup ?

Particulier zal klik niet meer kunnen  krijgen

Klanten die klik zijn zonder btw nr worden  stop gezet zijn ze nu mee bezig

d11k
Experienced Beetjesweter
Berichten: 13
Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Voordelen KLIK t.o.v. ONEup ?

Heb sinds kort een BTW nr. Vraag is nu _of_ het interessant is om over te stappen. Op dit moment zie ik niet echt een voordeel in.

d11k
Experienced Beetjesweter
Berichten: 13
Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Voordelen KLIK t.o.v. ONEup ?

Klinkt interessant op eerste zicht, maar in al die tijd heb ik nog niet veel meegemaakt dat enkel de kabel uitvalt.

Al wel een aantal keren zonder stroom, maar dan werkt de fallback ook niet.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2703
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Voordelen KLIK t.o.v. ONEup ?

Die zou moeten werken (fallback)

Ik zou het houden

Er is paniek uitgebroken mensen zoeken een alternatief nu ze niet meer mogen houden

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Voordelen KLIK t.o.v. ONEup ?


@d11k  schreef:

Klinkt interessant op eerste zicht, maar in al die tijd heb ik nog niet veel meegemaakt dat enkel de kabel uitvalt. Al wel een aantal keren zonder stroom, maar dan werkt de fallback ook niet.


De 4G Back-up oplossing die Telenet (gratis) aanbiedt aan de business klanten (o.a. KLIK) is een 4G dongle die in de USB poort van de Telenet HGW aangesloten wordt. Dit zal inderdaad  niet werken bij een plaatselijke stroompanne. Hiervoor heb je een oplossing nodig met een noodbatterij.

 


@d11k  schreef:

Heb sinds kort een BTW nr. Vraag is nu _of_ het interessant is om over te stappen. Op dit moment zie ik niet echt een voordeel in.


Dat is dus een louter boekhoudkundige vraag 🙂. Wat is voor jou goedkoper:

  • One Up aan 110 EUR (BTW inbegrepen).
  • KLIK 1 + speedboost aan 121 EUR + BTW (146 EUR BTW inbegrepen).

Hangt ervan in hoever je de BTW kan recupereren, hoeveel het inbrengen van de factuur jouw netto opbrengt als belastingsvoordeel, en hoe belangrijk je de Business support vindt ...

Die overweging kan jij alleen maken, vanuit puur technisch oogpunt is er inderaad bijna geen verschil ...

PS. Bij OneUp is de vaste lijn een "gratis optie", bij KLIK wordt de vaste lijn apart gefactureerd (en kan je dus opzeggen indien je geen vaste lijn wenst). Dan bespaar je 10.45€ (excl. BTW).

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2703
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Voordelen KLIK t.o.v. ONEup ?

Pas op one geeft geen vast IP adres  ,anders is er keuze genoeg

d11k
Experienced Beetjesweter
Berichten: 13
Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Voordelen KLIK t.o.v. ONEup ?

Ik kan me niet herinneren wanneer mijn IP nog eens veranderd is. Ik zit weliswaar nog met Wigo, maar ik denk niet dat daar een verschil zit op vlak van vast IP.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7776
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Voordelen KLIK t.o.v. ONEup ?

Het gebeurt inderdaad zelden. Maar zolang je geen eigen mail server gebruikt/draait heb je dat eigenlijk niet nodig. En er zijn andere oplossingen voor (DDNS) die geen 10 tot 20€ per maand kosten en ook perfect werken.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Voordelen KLIK t.o.v. ONEup ?

Ik vind deze ganse (welles-niets) discussie over het nut van een vast IP adres eigenlijk een beetje off-topic. Deze topic gaat over de vergelijking tussen KLIK en One(Up).

  • In beide gevallen is er geen vast IP adres in de basisprijs.
  • Bij KLIK kan je voor een maandelijkse meerkost een vast IP adres krijgen.

Wat het nut is van een vast IP adres (voor een particulier) is een heel andere discussie...

d11k
Experienced Beetjesweter
Berichten: 13
Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Voordelen KLIK t.o.v. ONEup ?

Het nut van een vast IP is idd off-topic.

 

Persoonlijk heb ik een vast IP nodig (geen echte noodzaak maar wel zeer vervelend als ik het niet heb), en ik heb al jaren hetzelfde IP met Wigo.

Dit heeft wel degelijk impact op de vergelijking aangezien je blijkbaar bij KLIK wel regelmatig een nieuw IP krijgt (ik vermoed om je te forceren bij te betalen als je het nodig hebt).

 

Als ik het goed begrijp is er ook geen betere router bij KLIK, wat mij momenteel ook wat problemen bezorgt. 

 

Op dit moment zie ik nog altijd geen reden om te switchen naar KLIK (buiten de 'betere helpdesk'), wat dan misschien ook de conclusie is.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7776
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Voordelen KLIK t.o.v. ONEup ?

Je kan wel zelf een betere router zetten. Daarvoor heb je de e-modem router van Telenet nodig waarbij je een publiek IP adressen kan bekomen voor je eigen router, naast het publiek IP adres dat de Telenet-modem router heeft. Ik weet niet (meer) of Klik een eigen type router gebruikt. Zo ene met back-up verbinding via een sim kaart ofzo of is dat ook extra te betalen?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
d11k
Experienced Beetjesweter
Berichten: 13
Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Voordelen KLIK t.o.v. ONEup ?

Voor zover ik kan zien is de 4G backup op basis van een dongle via USB op de standaard Telenet router aangesloten. Nergens staat er iets van een specifieke router voor KLIK, dus ik ga er van uit dat elke Telenet router hiermee werkt.