Beantwoorden
d11k
Experienced Beetjesweter
Berichten: 13
Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Voordelen KLIK t.o.v. ONEup ?

Wat zijn de voordelen van KLIK t.o.v. ONEup?

Want als ik de prijs vergelijk komt ONEup een stuk goedkoper uit voor dezelfde features.

ONEup met 1 GSM, TV Iconic, vaste telefoon: €110 incl BTW

KLIK met 1 GSM, ongelimiteerd mobiele data, vaste telefonie, Telenet TV, Speedboost: €121 excl. BTW

Daarboven betaal je nog eens €28 bij KLIK als je een vast IP wil.

 

Welke voordelen zijn er aan KLIK die in deze vergelijking niet naar boven komen (als ze er zijn)?

19 reacties
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1616
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Voordelen KLIK t.o.v. ONEup ?


@igvfer  schreef:

 Ik weet niet (meer) of Klik een eigen type router gebruikt. Zo ene met back-up verbinding via een sim kaart ofzo of is dat ook extra te betalen?


De topic niet doorgelezen (antwoord staat enkele posts hoger 😊)??

De 4G-Backup voor businessklanten is gratis. Er is een éénmalige activatiekost van 50€, en een technieker zal ter plaatse komen (om te testen of je wel degelijk 4G ontvangst hebt waar de modem staat). Deze werkt alleen als de coax er helemaal uit ligt (niet als je tijdelijk een "slechte" verbinding hebt of traag internet).

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1616
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Voordelen KLIK t.o.v. ONEup ?


@d11k  schreef:

Persoonlijk heb ik een vast IP nodig (geen echte noodzaak maar wel zeer vervelend als ik het niet heb), en ik heb al jaren hetzelfde IP met Wigo.

Dit heeft wel degelijk impact op de vergelijking aangezien je blijkbaar bij KLIK wel regelmatig een nieuw IP krijgt (ik vermoed om je te forceren bij te betalen als je het nodig hebt).


Er is geen enkele reden om aan te nemen dat het DHCP process van Telenet afhangt van jouw abbo. Of je nu KLIK hebt, of Wigo, of One(Up), maakt allemaan niets uit: je krijgt een dynamisch IP adres (dat héél lang, zelfs jaren, ongewijzigd kan blijven)...


@d11k  schreef:

Als ik het goed begrijp is er ook geen betere router bij KLIK, wat mij momenteel ook wat problemen bezorgt. 


Hoe bedoel je?

Jouw (dynmaisch) IP adres zal wel wijzigen als je een nieuwe modem aansluit (ander MAC adres).

TheManagement
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Voordelen KLIK t.o.v. ONEup ?

Momenteel is zelfs na de verrekening van de BTW de One iets beter.

De 4G Backup heb je 99% van de tijd niet nodig.  Als de verbinding toch eens uitvalt moet je al goede 4G-ontvangst hebben om er iets mee te zijn.

Voor de particulieren is er de mogelijkheid om (gratis zelfs) een datasimkaart aan te schaffen.   Voor een bedrijf (KLIK) is dit niet mogelijk binnen de bundel en dien je hiervoor

een simkaart (die ook onbeperkt kan bellen en smssen) op te offeren.  Als je vergelijkt met de One ben je absoluut beter met Particulier-One dan KLIK.  Je krijgt bij klik wel een nóg snellere verbinding, maar 150Mbps in de One is meer dan voldoende.  Belangrijker is de unlimited data voor vast internet en die zit in de One standaard inbegrepen.   Hoewel we al aan Klik 2.0 zitten hoop ik dat Telenet de Klik3.0 aanpast aan de noden van de hedendaagse ondernemer.  (Ik heb zelf KLIK maar 2 ondernemers waarmee ik werk werken met One om deze reden)

TheManagement
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Voordelen KLIK t.o.v. ONEup ?

Ik merk dat ik antwoordde op de foute reactie. #sorry

 

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1616
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Voordelen KLIK t.o.v. ONEup ?

(deleted)