Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Wanneer gaat de FUP omhoog?

Wanneer gaat de FUP eindelijk omhoog? Ik wil stadia... 20GB/uur. 

3TB zoals bij PXMS aub!

Tags (1)
27 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Wanneer gaat de FUP omhoog?

Met Basic Internet heb ik 150 GiB/maand en ik zit regelmatig dicht bij die limiet. Maar als ik dit vergelijk met het goedkoopste abonnement van Proximus, dan ben ik toch af bij Telenet. Het gras is niet altijd groener aan overkant...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Wanneer gaat de FUP omhoog?

Als je fup wil ontwijken,en Telenet niet veranderd,dan haal je best grote bestanden binnen voormiddag voor 12 uur.Echt onbeperkt volume aan volle snelheid.

Ik heb test gedaan,1 maand was het 15TB. 

Andere maand 16,5TB.Geen enkele opmerking van Telenet ontvangen.

 

Je kan ook business 300/30Mbps of 1000/50Mbps  onbeperkt volume nemen,rammen maar 24 op 24😯

johan1983be
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
Al 25 duimen! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Wanneer gaat de FUP omhoog?

Business fiber nemen en meer betalen, weeral. Ik heb me zitten informeren en sommige zeggen dat het niet gaat en andere wel. In het center zeiden ze uiteindelijk van wel, alleen moeten ze dan zetten btw nummer in aanvraag en dat zou dan zo altijd blijven staan. 

 

Een klein bedrag bij betalen vind ik niet erg, of zelfs als het bij de gigaboost zit. Maar in principe zou de fup zo omhoog moeten, mooi volgen met de evolutie zoals ik in een andere post zag staan. In mijn geval ga ik er zeker niet elke maand aankomen aan die 750 GB, maar tijdens vakanties al wat sneller. En om daarvoor zoveel meer per jaar te betalen..... 

 

Soms lees ik dan, dat ik maar naar Proximus moet gaan. Nu dat is dan de macht van Telenet. In da gat waar ik woon kom ik aan 33mbps bij proximus, dus ik kan niet omgaan tot er fiber zou liggen, maar das ook nog niet voor vandaag.... 

 

Ik vraag me af of de ombudsdienst hiermee iets kan?

 

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wanneer gaat de FUP omhoog?

@SparkCakes 

een ridicuul voorstel: ga wat vroeger slapen en sta vroeg op zo kan je je onbeperkt surfen zonder rekening te moeten houden met de fup. Je kan ook s'avonds at lezen en na middernacht beginnen op het internet. Wat een rust dan als je geen rekening moet houden met de fup.

SparkCakes
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Wanneer gaat de FUP omhoog?

Beste, 

 

Ik ben tot ongeveer nu online zodat ik toch uurtje op Stadia kan spelen. Zonder gezever. 

 

Vroeger slapen kan dus niet. En je excuus van vroeger opstaan... Ik weet niet of jij voor iedereen spreekt maar iedereen gaat smorgens ofwel naar school of gaan werken. Niemand heeft dan tijd om even rustig filmpje te streamen of te gamen. Het gaat hier niet om downloads want ik plan al strategisch ps4 updates of andere zaken snachts in en schakel die dan uit als ik opsta.

 

Feit is gewoon dat mensen graag na hun werk van 18u tot 22u rustig even gamen of streamen. Maar als dit bijna dagelijks is is de huidige cap niet leefbaar in gezin van 5. En niet iedereen kan die luxe van business betalen he.

 

Ga avondje minder stappen zeggen sommige. Het zou je verbazen maar wij gaan helemaal nergens heen om nu al rond te komen op maand. Dus das geen optie. Niet iedereen heeft dikbetaalde job!

 

Dus dat wij niet geteisterd hoeven te worden door Telenet om ons leven aan te passen is een realistische, gepaste opmerking.

 

 

Einde discussie

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Wanneer gaat de FUP omhoog?

 

Dan is er een optie

Proximus nemen met 3000GB fup.

Of edpnet onbeperkt volume

johan1983be
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
Al 25 duimen! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Wanneer gaat de FUP omhoog?


@robatoras  schreef:

 

Dan is er een optie

Proximus nemen met 3000GB fup.

Of edpnet onbeperkt volume


Zoals eerder gezegd is dat ook niet voor iedereen een optie. Je leest vaak als het je niet aanstaat ga dan weg etc etc etc. Maar als er een grotere groep klaagt en de concurrentie verhoogt de fup of haalt die weg, lijkt het mij toch beter dat Telenet een keer volgt. 

 

Moest Proximus overal dezelfde snelheid kunnen bieden waren er waarschijnlijk al veel weg, helaas heeft enkel monopolie Telenet goede kwaliteit. 

 

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Wanneer gaat de FUP omhoog?

De overgrote meerderheid komt vlot toe met 750GB

Dat zien ze best in Mechelen.De grootverbruikers kunnen tussen 24 en 12h smiddags onbeperkt.

En hun optie volume bijkopen in de lagere formules levert Telenet extra geld op.

En bij proximus edpnet scarlet haal je over koper niet eens 100Mbps,verre van,zelfs geen 34Mbps up. 100/40Mbps over koper maximaal is gewoon mensen iets wijsmaken,in de praktijk is het veel minder. Niet meer van deze tijd.

 

Ex-Netweter
 

Wanneer gaat de FUP omhoog?


@robatoras  schreef:

Dan is er een optie

Proximus nemen met 3000GB fup.

Of edpnet onbeperkt volume


Om een misvatting recht te zetten: er is géén 3000GB fup bij Proximus!

Unlimited = onbeperkt.

 

De 3000GB is een fictieve grens, daarna kan je gratis bijkomende volumepacks activeren, zodat je verder kan surfen zonder snelheidsverlies.

 
Aan de klant om te kiezen, afhankelijk van je behoeftes:
  •  koper, met lagere snelheden en volledig onbeperkt.
  •  coax, met hogeren snelheden en FUP.
  •  of gewoon betalen voor wat je wilt: hogere snelheid èn onbeperkt = Telenet business 300 of 1gbps

Dat is de (bittere) realiteit van een duopolie.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Wanneer gaat de FUP omhoog?

Als je bij proximus HDtv kijkt,dan gaat hun snelheid ook zienderogen naar beneden,als je grote bestanden aan het downloaden bent.

Dit is niet het geval bij Telenet.Mocht dit zo zijn,met snelheden die 10 x hoger liggen bij Telenet,voel je dat verschil niet.En over de Node gesproken,heb nog nooit last ondervonden savonds in de piek haal ik gewoon de volle snelheid.En ik woon in 'n dicht bevolkt gebied.

Maar terug naar Fup.Maak van 750GB gewoon 1000GB.

johan1983be
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
Al 25 duimen! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Wanneer gaat de FUP omhoog?

Het gaat uiteraard niet veel uithalen maar ik heb is contact opgenomen met de klantendienst van Ziggo welke hetzelfde moederbedrijf heeft als Telenet. Blijkbaar is het daar geen probleem en is er dus geen FUP bij Ziggo. (En nee, ik verhuis niet naar Nederland...)

 

Als ik het niet mis heb is de technologie toch hetzelfde als hier in België. 

 

Ik weet dat er hier Telenetfans zitten die alles maar normaal vinden en maar zeggen dat je maar meer moet betalen of vertrekken, maar als ander providers het kunnen, als ons buurland het kan dan moet Telenet het ook kunnen.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Wanneer gaat de FUP omhoog?

Ik vind het niet kunnen dat Ziggo volledig onbeperkt volume heeft.

Terwijl Telenet met een antieke telemeter voor de dag komt.

Zitten beiden onder 'Liberty global' 

Telenet leg dat eens uit,heeft niets met verhuizen te maken.

Na 12 uur zou dan het net overbeslast geraken met onbeperkt,maak dat kabouters wijs.

 

Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Wanneer gaat de FUP omhoog?


@SparkCakes  schreef:
Spoiler
Omdat de kosten dan rond 150€ hangen voor zorgeloos internet. Dat is ridicuul. 

^^

EDPNet 100mbps -> Geen FUP 29,99€/maand

 

 

 


Altijd verder kijken dan de eerste pagina. Zie hier.

In hun algemene voorwaarden: "7.11. Alle ongelimiteerde aanbiedingen zijn onderhevig aan een Fair Use Policy. Dit houdt in dat alle verbruik “fair” is zolang geen enkele andere klant problemen ondervindt die te wijten zijn aan het zware verbruik van een enkele klant. Edpnet behoudt zich het recht voor de klant/abonnee te informeren van wie het verbruik regelmatig en aanzienlijk het gemiddelde verbruik van klanten/abonnees met hetzelfde internetabonnement overschrijdt. De klant/abonnee zal door edpnet schriftelijk en op naspeurbare wijze worden verzocht zijn verbruik te verminderen. Indien na drie (3) opeenvolgende schriftelijke verzoeken de klant/abonnee hieraan geen of onvoldoende gevolg blijkt te geven, behoudt edpnet zich het recht voor – om de stabiliteit van het netwerk en de kwaliteit van de dienstverleningen aan andere klanten/abonnees niet in het gedrang te brengen – om het profiel van de klant/abonnee neerwaarts aan te passen."

 

Bij Edpnet i er dus ook een FUP. Ik wil voor de duidelijkheid niets afdoen aan je kritiek op de FUP maar je er gewoon op wijzen dat wat er in eerste instantie onbeperkt uit ziet niet "echt" onbeperkt is zoals ze op hun homepage vermelden. "Met edpnet internet krijg je écht onbeperkt internet. Geen verdoken regels in de algemene voorwaarden. Onbeperkt is écht onbeperkt!" 

 

Neenee helemaal geen verdoken regels in de algemene voorwaarden 🤔

 

Ik vond het trouwens een interessant filmpje. 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.