Beantwoorden
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wat is traag of snel internet?

Internetsnelheid is toch een relatief begrip als je dit leest.

9 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Wat is traag of snel internet?

Surfen of downloaden is 'n wereld van verschil.

Met gewoon surfen heb je genoeg aan 20Mbps smalband.

Verzet maar eens grote back_ups aan 100Mbps

Of aan 1Gbps.Dan merk je het verschil wel.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wat is traag of snel internet?

@janne_manIk meen ergens gelezen te hebben dat je breedbandinternet hebt van zodra je 20 tot 30 Mbps of meer hebt. Er wordt altijd gekeken naar landen waar glasvezel  al gemeengoed is maar ik zou toch graag eens echte cijfers zien Ik bedoel daarmee hoeveel aansluitingen er zijn op de totaal mogelijke aansluitingen en de juiste snelheden van die aansluitingen. Hoeveel halen er effectief meer dan 100 Mbps enz.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Wat is traag of snel internet?


@igvfer  schreef:

@janne_manIk meen ergens gelezen te hebben dat je breedbandinternet hebt van zodra je 20 tot 30 Mbps of meer hebt. Er wordt altijd gekeken naar landen waar glasvezel  al gemeengoed is maar ik zou toch graag eens echte cijfers zien Ik bedoel daarmee hoeveel aansluitingen er zijn op de totaal mogelijke aansluitingen en de juiste snelheden van die aansluitingen. Hoeveel halen er effectief meer dan 100 Mbps enz.


hangt wat van de situatie af, als de modem en bekabeling ok is en er zijn geen werken die invloed hebben dan krijg ik bij bvb de wigo home s klanten (150/15) meestal +140mbit dl en +14mbit upload via wifi 5Ghz

 

de 150/15 & 300/20 abo's zijn redelijk populair gevolgd door de basis internet abo's (100/10) wag ook al proper is voor het lichtste abonnement, enkel wat issues bij grotere gezinnen of de klant dat wat streamt

 

richtlijn voor netflix te streamen (in 4K) is 30mbit/s DL dus kan geloven dat dit de richtwaarde is voor bandbreedte

Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Wat is traag of snel internet?

ook belangrijk (denk dat groot deel van netweters dit wel weten maar soit)

 

snelheid = bits

volume= bytes

 

300 Megabit (Mbit) / s

= 37.5 Megabyte (Mb)

 

1 Megabyte (Mb)

= 8 Megabit (Mbit)

 

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wat is traag of snel internet?

Verschillende definities van breedband worden gehanteerd. Volgens de OESO heeft een breedbandverbinding een minimale downloadsnelheid van 256 kbit/s.[1] 🤔

Bron: Wikipedia

En als je googelt kom je enkel artikels tegen van 2002 en 2005. Breedband is nu zodanig ingeburgerd dat het normaal is.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wat is traag of snel internet?

@CruIk plaatste dit bericht omdat ik schrok van een abonnement van 3,5Mbps en dat in wat ik veronderstel een chique en dure wijk van N(oord ?) Holywood. Dus helemaal niet een achtergestelde buurt. Het traagste abonnement van Telenet is drie keer zo snel.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wat is traag of snel internet?

En voor wie van cijfers houdt: file:///C:/Users/Ignace/AppData/Local/Temp/DESI2020Thematicchapters-Connectivity-1.pdf 

Of ook dit, cijfers van 2019: file:///C:/Users/Ignace/AppData/Local/Temp/BCE2019Finalreport-1.pdf 

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Wat is traag of snel internet?


@janne_man  schreef:

@CruIk plaatste dit bericht omdat ik schrok van een abonnement van 3,5Mbps en dat in wat ik veronderstel een chique en dure wijk van N(oord ?) Holywood. Dus helemaal niet een achtergestelde buurt. Het traagste abonnement van Telenet is drie keer zo snel.


schrik ik ook wel van 😳

heb er niet op gelet ofdat het type net vermeld staat in artikel (lijkt mij zwak voor coax)

 

zit op fb in een groep voor cabletechs, fiber is in de USA redelijk standaard geworden

Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Wat is traag of snel internet?

@janne_man 

toevallig, zie net post paseren op die groep 🙂 

AT&T heeft ondertussen fiber komen plaatsen

 

When 90-year-old Aaron Epstein bought a Wall Street Journal print ad to complain about his slow AT&T Internet service, the impact was immediate. Reporters like me called him and wrote articles, talk of his plight went viral on the Internet, his ad made an appearance on Stephen Colbert's Late Show, TV networks interviewed him for nightly news broadcasts, and AT&T executives sprang into action to minimize the public-relations damage.

Now, barely a week later, Epstein's home in North Hollywood, California, has AT&T fiber service with unlimited data and advertised speeds of 300Mbps in both directions. In a speed test yesterday, download speeds were 363Mbps and upload speeds were 376Mbps. It's a gigantic upgrade over the "up to" 3Mbps DSL he and his wife, Anne, struggled with before.